Kilenc gyártó képviseltette magát tizenkét modelljével és pilótáival az észak-olaszországi pályán a TCR úgynevezett "Balance of Performance"-tesztjének keretein belül. Mario Ferraris az Alfa Romeo Giuliettát, Rahel Frey az Audi RS3 LMS és SEQ modellejeit, Roberto Colciago a Honda Civicet, Mike Halder és Janis Baumanis a Kia C'eed-et, Pierre-Yves Corthals az Opel Astrát, Aurélien Comte a Peugeot 308-ast, Miguel Molina a Seat León DSG-t, Jordi Gené a Seat León SEQ-t, Luigi Ferrara a Subaru WRX STi-t, Dieter Depping pedig a Volkswagen Golf GTi DSG-t és SEQ-t állíthatta be, mielőtt a TCR hivatalos tesztpilótái, Nicola Larini és Andrea Belicchi át nem vették tőlük a volánt.
A teszt első napja a teljesítményről szólt ahol az 1,6 literes Peugeot 308-ast kivéve minden autó az 1285 kilogrammos minimumsúllyal, öt körös etapokat futott a pályán. A második nap során már az aerodinamikai hatékonyságon volt a hangsúly, ennek érdekében a kigyorsító autók üresben gurultak oda és vissza a célegyenesben. Az autókat mindkét nap tesztpadokon is próbálgatták, végül a Pininfarina Grugliascóban taláható szélcsatornájába szállították őket, további mérések érdekében.