Subaru
Elmélyíti együttműködését a Toyota és a Subaru
A világ legzöldebb autógyártójaként ismert Toyota ás a Subaru megállapodott egy új üzleti és befektetési szövetség létrehozásáról azzal a céllal, hogy tovább erősítsék hosszú távú partnerségüket. A Toyota eddig 16,8%-os részesedéssel bírt a Subaruban, és néhány hónappal ezelőtt bejelentették, hogy a nagy sikerű Toyota GT86 – Subaru BRZ modellpáros után közösen fejlesztenek ki egy akkumulátoros elektromos hajtású autókhoz szánt padlólemezt is, közepes és nagy méretű személygépkocsikhoz. A projekt során a két vállalat felhasználja a Subaru összkerékhajtási technológiáját és a Toyota elektromos hajtási megoldásait. A kifejlesztendő padlólemezre alapozva ezt követően a két vállalat közösen tervez meg egy C-szegmensű, tisztán elektromos hajtású SUV-modellt, amit mindkét cég a saját márkaneve alatt forgalmaz majd. A mostani bejelentés szerint ugyanakkor tovább mélyül a két autógyártó közötti partnerségi kapcsolat: a Subaru a Toyota társult vállalatává válhat.
részletekKözösen fejleszt elektromos SUV-ot a Toyota és a Subaru
A Toyota a múlt héten történelmi bejelentést tett. A japán autógyártó 5 évvel az eredetileg tervezett 2030-as céldátum előtt, 2025-re el kívánja érni az évi 5,5 millió darabos részben vagy teljesen elektromos autó értékesítést, amiből közel 1 millió darabot tehetnek majd ki a zéró emissziójú akkumulátoros elektromos (BEV) és hidrogén üzemanyagcellás elektromos (FCEV) autók. A vállalat egyben megerősítette, hogy hidrogén üzemanyagcellás fejlesztései mellett felgyorsítja az elektromos autózást hamarosan forradalmasító szilárdtest akkumulátorok fejlesztését és új sztenderdizált akkumulátor koncepciója révén néhány éven belül 10 akkumulátoros elektromos modellt mutat be világszerte, köztük egy a Subaruval közösen fejlesztett közepes méretű SUV-ot, amely a két vállalat által az elektromos autók részére fejlesztett padlólemezre épül majd. A közös projektbe a Subaruban 16,8%-os részesedéssel rendelkező Toyota az elektromos hajtások fejlesztésével kapcsolatos know-howt, míg a Subaru az offroad autók fejlesztése területén szerzett tapasztalatokat hozza.
részletekVisszavonul Petter Solberg, de nem teljesen
A háromszoros világbajnok – aki a raliban és a ralikrosszban is csúcsra ért – nem indul többet egyetlen szériában sem, azonban egyes versenyeken részt vesz a jövőben, köztük 2019-es „búcsúturnéján”.
részletekHatalmasat repült a Subaru a hóban
Ez történik, amikor két egymást követő jármű egyszerre mozdul az egyik irányba: a hátulról nagy tempóval érkező autó az útról is leszaladt – majd a levegőbe emelkedett.
részletekFerrarinak hívják és nyávog - mi az?
Ennél nagyobb bulvárhírt talán még nem is hordott a hátán az autóversenyzés világa, viszont ez legalább aranyos, nem pedig erőltetett: ismerjétek meg Ferrarit, Lotust, Bentley-t és Subarut, a goodwoodi Sebességfesztivál legszőrösebb nézőit.
részletekAz F1-es történelem legrosszabb motorjai
Van, akinek a rögös kezdés után sikerül a helyes útra találnia, de egyes gyenge, nehéz, nagyméretű és megbízhatatlan motorok csúfos kudarcot szenvedtek az F1-ben. Olyanoknak is beletört a bicskája a versenyképes erőforrás építésébe, mint a Subaru, Porsche vagy Alfa Romeo…
részletekKilenc gyártó menő autójával tesztelt a TCR mezőnye
A TCR International Series csapatai megkezdték felkészülésüket a 2017-es szezonra, az Adria Racewayen és a Pininfarina szélcsatornájában.
részletek300-zal repesztett, majd elhúztak mellette
Nem szép dolog, ha valaki autópályán próbálgatja gépe határait, pláne akkor, ha fel is veszi azt vezetés közben...
részletekRetro – Aki élversenyzőt faragott Buttonból
Dave Richards legnagyobb sikereit a rali-világbajnokságon érte el, de nevéhez fűződik az F1-es BAR-istálló felfuttatása is, ahol a keze alatt vált élversenyző a későbbi világbajnok Jenson Buttonból.
részletekMég inkább a vezetés élvezetéről szól
Nagyobb teljesítménnyel, agresszívebb stílussal és futóművel, illetve egy „extra” pálya üzemmóddal kerül a kereskedésekbe a Subaru BRZ 2017-es kiadása.
részletekNekünk is jut belőle? - Subaru Levorg STI
Fogják forgalmazni a Japán piacon kívül? Milyen motor gondoskodik a négy kerék hajtásáról? Ezekre a kérdésekre egyelőre nem tudjuk a válaszokat a Subaru Levorg STI-vel kapcsolatban, de hamarosan minden kiderül.
részletekBiztonságból és kényelemből jeles - Subaru
2.5 literes négyhengeres vagy 3.6 literes hathengeres boxermotorral választható az Outback Touring és a Legacy Sport kiadása.
részletek