DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 25. szerda
Tereprali (TR)

Opel Dakar Team: Végre teszt, és végre újra együtt!

Szalay Balázs visszakapta megszokott, állandó navigátorát. Az Opel Dakar Team pilótája ebben a szezonban is sokat versenyzett, de mindig más-másvalaki ült a jobb oldali ülésben, mindig más diktálta neki az itinert. Állandó navigátora, Bunkoczi László ugyanis tavaly decemberben, az Africa Race első szakaszán kettős csigolyatörést szenvedett egy nagy sebességnél elszenvedett balesetben. Bunkoczi azóta átesett két műtéten, elszántan edzett, aminek meg is lett az eredménye, megkapta a versenyengedélyt. Az õ oldaláról már hallottuk, milyen volt az első közös teszt majdnem egy év után, de vajon hogy élte meg mindezt Szalay Balázs?
„Régóta vártam rá, hogy kipróbálhassuk, milyen lesz az első közös teszt, hogy Laci gerince hogy bírja majd a megpróbáltatásokat, amelyek egy tereprali autóban érik az embert. Volt bennem némi aggodalom, és persze féltés is” – vallotta be Szalay, aki 350 kilométert tesztelt az Opel Mokkával, s ebbõl 220 kilométeren át Bunkoczi ült mellette.
 
szalay-bunkoczi_teszt 
 
A pilóta az első néhány kilométeren még óvatos volt, de azután úgy volt vele, nem fogja kímélni a navigátorát, mert éles versenyhelyzetben ezt úgysem teheti meg – ott száz százalékot kell nyújtani. 
„Az első két körben láttam, hogy kapaszkodik a bukócsőbe, de a harmadiknál már kezdett felengedni. Ennek nagyon örültem, mint ahogy annak is, hogy nem fájt a gerince. Az év elején folyamatosan biztattam, hogy vissza tud térni, s bár kemény munka vezetett idáig, de megcsinálta: sikerült” – mondta nem kis örömmel a hangjában Szalay. 
 
Az Opel Mokkában egyébként új motort teszteltek (amely ugyanolyan típusú, mint a régi, 6.2 literes, csak éppen vadonatúj), s új fejlesztésű Toyo-abroncsokat, amelyek jól vizsgáztak. 
 
„Háromszázötven kilométert tettem meg. Eleinte egyedül, akkor arra figyeltem, hogy a lehető legegyenletesebb teljesítményt nyújtsam, és sikerült is, öt másodperces eltérés sem volt a hét kilométeres köreim között. Azután, amikor Laci beült, az volt a terv, hogy újra összeszokjunk, hogy õ megint megérezze, miként kell együtt mozogni a versenyautóval, és ez is sikerült” – foglalta össze a történteket Szalay.
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: