Első győzelmét aratta a Mészáros – Szőke páros az eső által nehezített Baja Satu Marén. A verseny záró napján egy 70 kilométeres pályát teljesített a mezőny összesen négy alkalommal, kétszer az egyik, kétszer a másik irányba.
A magyar bajnokság éllovasai, az első két futamot megnyerő Csucsu és Mesterházi Márk sokáig vezetett, azonban az utolsó szelektíven defekt és műszaki probléma is nehezítette fiatal toyotás páros dolgát. A Mészáros – Szőke páros (Ford) viszont annál jobban vette az eső és a kijárt pálya által alaposan megnehezített záró szakaszt, így végül ők lettek a harmadik Baja Satu Mare győztesei, minden idők egyik legszorosabb eredményével, 0,7 másodperccel Csucsuék előtt. A küzdelem intenzitását jól jelzi, hogy még a harmadik helyezett többszörös magyar bajnok cseh Miroslav Zapletal és szlovák navigátora, Marek Sykora is csupán 11,6 másodperccel maradt le a győztesektől.
“Az utolsó gyorsaságira úgy indultunk ki, hogy tudtuk, hogy Zapletalék nagyon közel vannak hozzánk, úgyhogy ezt most meg kell nyomni, és úgy tűnik, hogy sikerült ezt teljesíteni. A szakasz második felénél leesett az eső, akkor olyan volt, mintha jégpáncélon autóztunk volna, de bejöttünk. Nyilván ez mindenkinek vizes volt, meg mindenkinek esős volt, és ha jól tudom, akkor első helyen sikerült végeznünk, úgyhogy most nagy az öröm és a boldogság, a Balázsék is kategória első helyen vannak, és abszolút negyedik helyen, hogyha jól tudom, úgyhogy most nagyon boldogok vagyunk, és készülünk a következő versenyre” – nyilatkozta Szőke Nikolett.
“Nem is tudom, nem találom teljes mértékben a szavakat egyelőre, pedig volt most időnk etapon kicsit átgondolni a történteket. Nagyon jól alakult egyébként a verseny, és nagyon élveztem minden percét. Most az utolsó gyorsaságira úgy mentünk ki, hogy 1 perc 48-as előnyünk volt a második helyhez képest. Sajnos kaptunk egy defektet, illetve nem kaptuk, ezt én csináltam, mert a felni is defektes lett, nem csak a gumi. Ezt ugyan tudjuk, hogy nekünk másfél perc alatt megvan egy kerékcsere, és ezzel még talán nem is lett volna semmiféle probléma, ha kicseréljük a kereket és ugyanabban a tempóban folytatjuk, mint addig. Viszont volt probléma az üzemanyag nyomással, és kétszer-háromszor szinte teljesen nullára megálltunk az autóval, egyszerűen nem vette a gázpedált. Legalább a kettőből az egyik, ha nem lett volna, de az autósportban ilyet nem mondunk, hogy mi lett volna, ha. Nagyon gratulálok Mészároséknak, mert ez az utolsó gyorsasági, ez kőkemény volt, főleg az esős részen. Úgyhogy minden elismerésem az övék, és következik a Hungarian Baja” – mondta el Csucsu.
Az abszolút értékelésben ugyan megszakadt a Molnár Balázs – Molnár Gabriella páros győzelmi sorozata, a T4 NAT kategóriát azonban ismét megnyerték a vadonatúj Can-Ammel, az összetettben pedig a negyedik helyen végeztek. A kategória ezüstérmesei, a szombaton két szelektívet is megnyerő Artur Kordek – Dominik Ragiel duó az összetettben ötödik lett, megelőzve honfitársaikat, a Marek Kubiczek – Maksymilian Staniszewski párost (Can-Am). A pénteken kiválóan szereplő Kéry Szilveszter – Bartha Barbara páros (Can-Am) napját féltengelytörés keserítette meg, így végül hetedikek lettek.
“Az utolsó napon volt minden: meleg, sár, víz, jégeső, felhőszakadás, szélvihar, úgyhogy itt most megkaptunk mindent, ami a terepralihoz hozzátartozik” – mondta Molnár Balázs. “Elég fárasztó volt. Azt gondoltuk, hogy már rutinosak vagyunk itt ennyi év után, de eléggé elfáradtunk. Ez a szélsőséges időjárás azért megviseli az embert, meg hát titkon szerettünk volna itt győzni, és egész nap bennünk volt ez a drukk. Egy kicsit elfáradtunk a nap végére, de szuper volt minden. Le a kalappal mindenki előtt” – tette hozzá navigátora, Molnár Gabriella.
A román bajnoki értékelésben Mihai Dospinescu és Catalin Iftemi dominált: az összes szelektívet megnyerték a Polaris-szal. Mögöttük a Ciprian Berchez – Alin Bugeac páros (Can-Am) megtartotta ezüstös pozícióját, a harmadik helyre pedig az Emil Nestor – Horia Platona páros futott be az Argentínában épült korábbi dakaros Daciával.
“Nehezek voltak a szakaszok, volt néhány problémánk, de tartottuk a tempónkat végig a verseny alatt. Azt hiszem, elég jó munkát végeztünk, és végül megnyertük a román bajnoki értékelést. Élvezetes verseny volt, de az autóknak elég kemény” – nyilatkozta Mihai Dospinescu.
A motorosok között Bodor Róbert győzött, a quadosoknál Balog László bizonyult a leggyorsabbnak. “A hétvége fantasztikus volt. Lehet mondani, hogy megúsztuk eső nélkül, bár mindig lógott az eső lába. A homokos pályát szeretjük, az időjárás fantasztikus volt, minden tökéletesen működött, az első hely megvan annak ellenére, hogy kevesen voltunk, de nem nagy baj” – értékelte a versenyt Bodor Róbert.
A Révész Terep-Rallye Nyílt Országos Bajnokság következő futama a Hungarian Baja lesz Várpalotán augusztus 10-12-én.