Miután a Mercedes 2015-ben is folytatta az előző évben megkezdett dominanciát, ők szerezték meg az első két helyet a magyar időmérő edzésen, a Hungaroringen pedig a közhiedelem szerint szinte lehetetlenség formulaautóval előzni, a többség egy unalmas futamra és egy sima kettős Mercedes-sikerre számított. Nagyobbat nem is tévedhettek volna! Azon a forró júliusi napon a 2015-ös szezon talán legszenzációsabb versenyét, s minden idők egyik legjobb Magyar Nagydíját láthattuk.
Már a rajt előtt a tetőfokára hágtak az izgalmak, amit fokozandó Felipe Massa rosszul állt fel rajthelyére, és emiatt egy plusz felvezető körre is el kellett mennie a mezőnynek. Második nekifutásra már rendben elrajtolt a mezőny, ám nem éppen az a látvány fogadta a szurkolókat, amit 2015-ben megszoktak. A pole-ból induló Lewis Hamilton ugyanis kicsit beragadt a rajtnál, Sebastian Vettel viszont elképesztően lőtt ki mögüle, majd kívülről bement mellé, és egy pillanatra össze is értek. Vettelt okosan lekövette csapattársa, Kimi Raikkönen is a külső íven, és a 2-es kanyarban már a két Ferrari fordult el az élen, miután a finn kőkemény csatát nyert meg Nico Rosberggel szemben.
Hamilton hirtelen az 1.-ről a 4. helyen találta magát, és ezt nem is sikerült túl jól feldolgoznia: még az első körben rontott a sikánban, kicsúszott a kavicságyba, ahonnan csak a 10. helyre tudott visszajönni. Majdnem olyan rosszul kezdődött tehát számára a futam, mint az előző évben, ekkor kevesen fogadtak volna rá, hogy végül mégis növelni fogja előnyét az összetettben Ezt követően a brit több előzést is bemutatott, és megkezdte a felzárkózást, de Vettel az élen már több mint egy bokszkiállásnyi előnyt épített ki vele szemben. Ricciardo is szépen tornázta előre magát, Kvjat a Red Bull utasítására engedte őt el a 8. körben, de később Hülkenberget és Bottast is meg tudta előzni.
Az első bokszkiállások után Vettel, Raikkönen, Rosberg, Ricciardo, Hamilton, Bottas, Hülkenberg, Kvjat, Verstappen, Alonso volt a top10 sorrendje, az izgalmak java viszont csak ezután következett. A 29. körben Hamilton már Ricciardót előzte, ami kulcsfontosságúnak tűnt abból a szempontból, hogy újra szabad lett előtte a terep lágygumis etapjában. A 40. kör táján Raikkönen alatt elkezdett visszalassulni a Ferrari, mint később kiderült, az MGU-H rendszer adta meg magát. Alonso nyomban vissza is vette vele szemben a körhátrányát.
A 43. körben újabb nem várt fordulat állt be a verseny alakulásában, miután Hülkenberg Force Indiájáról a célegyenesben magától leszakadt az első szárny, majd begyűrődve az égbe röpítette az autót. A német pilóta a szemközti gumifalban végezte, de előtte még jól teleszórta törmelékkel a pályát. Először úgy tűnt, meg tudják oldani a romok eltakarítását a virtuális safety car alkalmazásával, ám hamarosan a valódi biztonsági autót is a pályára küldték.
Gyakorlatilag mindenki a bokszba hajtott friss abroncsokért, készülve az utolsó, mindent eldöntő, nagyjából 20 körös sprintfutamra. Az újraindítást megelőzően Vettel vezetett Raikkönen, Rosberg, Hamilton és Ricciardo előtt, a két Ferrari és a két Mercedes közepes, a Red Bull viszont a gyorsabbik lágy keveréken várta, hogy újból verseny legyen.
És akkor kiállt a safety car, a fiúk pedig nyomban egymásnak is estek, ahogy kell! Rosberg már rögtön az első kanyarban megelőzte Raikkönent, míg Ricciardo Hamiltonnal tett ugyanígy. A két autó egy pillanatra össze is ért, aminek folytán Hamilton orrkúpja megsérült, és a bokszba kellett hajtania egy újért. Ráadásul az esetért meg is büntették, így ebben a pillanatban úgy tűnt, minden esélye elszállt a pontszerzésre is. Csakhogy messze volt még a vége!
Bottas defektet kapott a Verstappennel történt koccanás következtében, majd Raikkönen érkezett a Ferrari bokszába egy gyors rendszer-újraindításra, de néhány körrel később autója végleg kilehelte a lelkét. Közben a büntetések is záporoztak, Maldonado hamarosan már négynél járt belőlük, de Verstappen is kapott egy bokszutca-áthajtásost, amiért túl gyorsan hajtott még a virtuális safety car ideje alatt. A holland a büntetés letöltése után is vissza tudott jönni az 5. helyre, kevéssel Alonso elé, aki Sainz megelőzése után egészen hihetetlen módon már a 6. helyen haladt a McLarennel.
A 64. kör első kanyarjában újabb drámai fordulat állt be a verseny menetében. Ricciardo messziről bevetődve próbálta megelőzni Rosberget, a két autó egy pillanatra összeért, amiért mindketten súlyos árat fizettek: Rosberg járt rosszabbul, neki egy teljes kört kellett végigszenvednie egy bal első defekttel, míg Ricciardo megúszta egy első orrkúpcserével.
Közben Kvjatnak is kiosztottak egy 10 mp-es időbüntetést négykerekes pályaelhagyás miatt, de ez a Red Bull fiatal oroszát aligha zavarta, hiszen a többiek összecsapásai és problémái folytán immár a 2. helyen haladt, úton első F1-es dobogója felé. Csapattársa, Ricciardo az orrkúpcsere után is vissza tudott jönni a 3. helyre, miközben Vettel senkitől sem zavartatva haladt az élen pályafutása első hungaroringi győzelme felé.
A végén Hamilton még Grosjeant megelőzte a 6. helyért, ám Alonsót a leintésig már csak utolérni tudta, megelőzni nem, így a spanyol a McLaren-Honda messze addigi legjobb eredményét szállította bravúros 5. pozíciójával. Verstappen is csupa mosoly volt a leintés után 4. helyének köszönhetően, míg a boldog győztes, Vettel sportszerű és megható módon Jules Bianchinak ajánlotta a Ferrari győzelmét. Két Red Bull a dobogón, Hamilton pedig a lehető legfurcsább és kacifántosabb módon bár, de növelte előnyét az összetettben Rosberggel szemben, aki végül 8. lett Grosjean mögött. Jenson Button is pontszerző helyen hozta célba a McLarent, sőt, Marcus Ericsson 10. helye révén még a Saubernek is jutott egy kis öröm a verseny végén.
30. Magyar Nagydíj - 2015. július 24-26. |
|||||||
A rajtsorrend |
A futam végeredménye |
||||||
1. |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:22.020 |
1. |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
1:46:09.985 |
2. |
Nico Rosberg |
Mercedes |
+0.575 |
2. |
Danyiil Kvjat |
Red Bull-Renault |
+15.748 |
3. |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
+0.719 |
3. |
Daniel Ricciardo |
Red Bull-Renault |
+25.084 |
4. |
Daniel Ricciardo |
Red Bull-Renault |
+0.754 |
4. |
Max Verstappen |
STR-Renault |
+44.251 |
5. |
Kimi Raikkönen |
Ferrari |
+1.000 |
5. |
Fernando Alonso |
McLaren-Honda |
+49.079 |
6. |
Valtteri Bottas |
Williams-Mercedes |
+1.202 |
6. |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
+52.025 |
7. |
Danyiil Kvjat |
Red Bull-Renault |
+1.312 |
7. |
Romain Grosjean |
Lotus-Mercedes |
+58.578 |
8. |
Felipe Massa |
Williams-Mercedes |
+1.517 |
8. |
Nico Rosberg |
Mercedes |
+58.876 |
9. |
Max Verstappen |
STR-Renault |
+1.659 |
9. |
Jenson Button |
McLaren-Honda |
+1:07.028 |
10. |
Romain Grosjean |
Lotus-Mercedes |
+2.161 |
10. |
Marcus Ericsson |
Sauber-Ferrari |
+1:09.130 |
Leggyorsabb kör: Daniel Ricciardo - 1:24.821, 68. kör |
|||||||
Versenytáv: 69 kör, Idő: napos |