DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Retro

F1-Archív: A Forma-1 lebeg Kubica szeme előtt

Szomorú Irvine, Jordant tesztelő Scheider, Schumacher a pole-ban, bírák előtt a BAR-Honda, Lauda Hamiltont tippeli világbajnoknak - ezek voltak az elmúlt 20 év F1-es hírei május 3-án.

2013: A nemrég a Mercedes F1-es szimulátorát használó Robert Kubica szinte teljesen kizárta, hogy visszatérjen a versenyzéshez, ha nem Forma-1-ről van szó. A lengyel úgy véli, talán egyszer, ha idősebb lesz, megváltozik a véleménye, de egyelőre azzal van elfoglalva, hogy elég fitt legyen egy F1-es autó vezetéséhez.

2012: A héten Mugellóban tesztelő F1-es mezőny egyik tagja, a caterhames Vitalij Petrov szerint nem túl biztonságos ezen az aszfaltcsíkon gyakorolni. Az orosz pilóta azzal érvelt, hogy a gyors, de egyben szűk pályán közel vannak a falak, így egy hiba esetén nagy balesetet lehet rajta szenvedni. Daniel Ricciardo viszont remekül érezte magát, és úgy nyilatkozott autójával szerzett élményeiről, hogy „nagyszerű érzés volt körbehajtani ezt a vadállatot”.

2011: A problémás szezonkezdet után Sam Michael és Jon Tomlinson is úgy döntött, hogy otthagyja a Williams-istállót, de Grove-ban már meg is találták a helyettesüket. A gárda főmérnöki pozícióba szerződtette a McLaren korábbi munkatársát, Mike Coughlant, aki az emlékezetes kémbotrányt követően távozott Wokingból 2007-ben.

2010: A Ferrari az F-csatorna legújabb változatával érkezik meg Spanyolországba, ahol a pénteki edzések során döntik majd el, hogy megtartják-e a szezon hátralévő részére. Az újítást Giancarlo Fisichella próbálta ki először a vairanoi egyenes vonalú teszt során, de más, aerodinamikai módosításokkal is készülnek Maranellóban a barcelonai megmérettetésre.



2008: „Nincs messze Ausztrália újabb futamgyőztese” – Alan Jones, 1980 F1-es világbajnoka látta így, noha Mark Webber egyelőre nem teljesít a topon a Red Bullal. „Mark futamot fog nyerni, csak egy kis szerencsére van szüksége” – mondta a szigetország utolsó F1-es győztese.

2007: Niki Lauda meglepő kijelentést tett, és úgy véli, hogy a karrierje első három versenyén zseniálisan versenyző Lewis Hamilton fogja megnyerni a 2007-es világbajnokságot. „Nem vártam, hogy egy újonc ilyen remek teljesítményt nyújt – fiatalságának és tapasztalatának köszönhetően olyan gyors, mint Alonso” – mondta a háromszoros világbajnok.

2006: A BMW Motorsport vezetője, Mario Theissen nem szeretné, hogy ehhez a szezonhoz hasonlóan a Toro Rossók 2007-ben is lefojtott V10-eseket használjanak, melyek sokak szerint előnybe juttatták őket a V8-asokat használó csapatokkal szemben.

2005: Nick Fry szerint az FIA Fellebviteli Bírósága fel fogja menteni a BAR-Hondát csalás vádja alól. Mint ismert, a brackley-i gárdát kizárták a San Marinói Nagydíjról, mert rejtett üzemanyagtankot használtak a hétvége során. A csapatfőnök nem tagadta, hogy így történt, azt viszont igen, hogy szándékosan akarták áthágni szabályokat.

2003: Michael Schumacher vezetésével a Ferrari kisajátította a Spanyol Nagydíj első rajtsorát Barcelonában. Az új F-2003GA-val versenyző ötszörös világbajnok két és fél tizedet adott csapattársának, Rubens Barrichellónak, a Renault-k pedig komoly meglepetést okoztak azzal, hogy a 3-4. helyre kvalifikáltak, Alonso-Trulli sorrendben.

2001: A DTM-ben Opellel versenyző Timo Scheider szezon végén lehetőséget kap arra, hogy kipróbálhassa a Jordan-Honda autóját. A 22 éves versenyző nagyon várja már a tesztet, és elmondta, hogy mindig is a Forma-1 lebegett célként a szemei előtt.

2000: David Coulthard biztosan versenyezni fog a hétvégi Spanyol Nagydíjon – adta hírül a McLaren-istálló egyik szóvivője. A skót pilóta kedden zuhant le magángépével Lyon közelében: a baleset következtében az első és másodpilóta is életét veszítette, míg a mclarenes harmadmagával együtt épségben szállt ki a roncsok közül.

1999: Eddie Irvine csalódottságának adott hangot, hiszen 16 körrel a vasárnapi San Marinói Nagydíj vége előtt felrobbant a motorja, így elveszítette első helyét a világbajnoki pontversenyben. „Ez volt a második verseny zsinórban, ahol egy biztos dobogótól estem el” – mondta a keserűen az északír.

1997: A világbajnoki címvédő Damon Hill egyik egy versenyen sem ért célba eddig a szezonban, de bízik benne, hogy a Bridgestone új gumijaival Monacóban sikerülhet előrébb lépnie. „Úgy gondolom, hogy Monacóban jobbak leszünk, mint más pályákon. Csak remélni tudom, hogy a Bridgestone odafigyelt a visszajelzéseimre arról, hogy Monaco más, az aszfalt miatt.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: