A MOL Racing Team év eleji menetrendjében nem szerepelt az itáliai verseny, ám a lettországi tapasztalatok birtokában már a hazaúton eldöntötte pilóta és a navigátora, hogy összehúzzák a nadrágszíjat, és megpróbálnak elindulni az olasz versenyen is. A támogatók is a csapat mögé álltak, így 6-os rajtszámmal a magyar Volkswagen Polo GTI R5 is ott van a Rally di Roma Capitale mezőnyében.
„Az év elején világossá vált, hogy a jövőbeli jó eredményekhez szükség van arra, hogy mindegyik pályán megszerezzük a kellő pályaismeretet. Ezért döntöttünk úgy, hogy elindulunk ezen a versenyen is, pedig az eredeti tervekben az szerepelt, hogy a szabályok adta lehetőséggel élve, ezt a futamot kihagyjuk. A cél elsősorban az, hogy megismerkedjünk a pályákkal, de természetesen ez nem azt jelenti, hogy lassan fogunk menni. Szeretném, ha a Kanári-szigeteken látott tempót tudnánk autózni, és ha ezúttal elkerül minket a balszerencse, akkor akár még jobb is lehet az eredmény” – mondta Herczig Norbert.
A Kanári-szigetek után két murvás versenyt teljesített a csapat, de most visszakerült az aszfaltos futómű a Volkswagen Polo GTI R5 alá. Herczig Norbert és Ferencz Ramón már túl van az első teszten, ahová remek alapbeállításokkal érkezett a Polo, hiszen a csapattulajdonos Raimund Baumschlager a 14-szeres Osztrák bajnok ezúttal a magyar versenyzők keze alá is dolgozott.
„Ismét megtapasztaltuk, hogy mennyire jó a világ egyik legprofibb privát istállójával dolgozni. A verseny előtt a BRR csapat egy kétnapos teszten állította be az autót az új fejlesztésű lengéscsillapítókhoz, és ezen a teszten a csapat tulajdonosa személyesen vezette a Polót” – árulta el Herczig Norbert, majd az olaszországi teszt tapasztalataival folytatta. „Megint elámultunk, hogy mennyire gokartszerűen irányítható a versenyautó ezzel a futóművel. Sajnos a tesztpályával már nem voltunk ennyire elégedettek, a szervezőktől egy széles, jó minőségű szakaszt kaptunk, bár a versenyen többségben szűk, dobálós pályák lesznek. Így is sok munkát elvégeztünk, és azokat a szituációkat is be tudtuk gyakorolni, ahol le kell vágni egy kanyart, és emiatt piszkosabb aszfalton is gyorsan kell menni. A versenyen fontos lesz a gumiválasztás is, de nem elég jól beosztani az abroncsokat, a szerencsére is szükségünk lesz, mert egy-két gyorsasági kifejezetten defektveszélyes.”
A keddi teszt után szerdán és csütörtökön pályabejárással folytatódik a program, majd pénteken reggel már a shakedown-t teljesítik az ERC pilóták. Ezen még lesz lehetőség a beállítások finomítására, sőt akár a kvalifikáción is folytathatja a munkát a csapat, hiszen az aszfaltos futamokon az itt elért eredmény nem annyira fontos, mint a murvás versenyeken. Szombaton hat gyorsasági vár a versenyzőkre, vasárnap viszont tíz szakaszt kell teljesíteni, így csak késő este gördülnek a céldobogóra az autók. Az eddigi ERC futamokkal ellentétben a szuperspeciált nem a verseny elején rendezik, hanem a két zárószakasz lesz az egy kilométeres nézőcsalogató, Róma belvárosában.
A Rally Di Roma Capitale programja:
07.19. péntek:
09:30 Kvalifikáció
19:00 Rajtceremónia
07.20. szombat:
09:33 SS1 Pico - Greci 1 – 19.46 km
10:28 SS2 Roccasecca – Colle San Magno 1 – 13.93 km
11:18 SS3 Santopadre – Arpino 1 – 21.17 km
15:52 SS4 Pico - Greci 2 – 19.46 km
16:47 SS5 Roccasecca – Colle San Magno 2 – 13.93 km
17:37 SS6 Santopadre – Arpino 2 – 21.17 km
07.21. vasárnap:
08:28 SS7 Affile – Bellegra 1 – 7.34 km
09:05 SS8 Rocca di Cave 1 – 7.25 km
09:22 SS9 Rocca Santo Stefano 1– 19.70 km
10:18 SS10 Guarcino 1 – 11.75 km
12:36 SS11 Affile – Bellegra 2 – 7.34 km
13:13 SS12 Rocca di Cave 2 – 7.25 km
13:30 SS13 Rocca Santo Stefano 2– 19.70 km
14:26 SS14 Guarcino 2 – 11.75 km
19:05 SSS15 Ostia – Super Stage Arena Aci Roma 1 – 1.1 km
19:15 SSS15 Ostia – Super Stage Arena Aci Roma 2 – 1.1 km
20:30 Céldobogó