DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
Rali

Korzika kanyargós útjain a WRC mezőnye

Keskeny, kanyargós útvonalának köszönhetően a Korzika Rali, azaz Tour de Corse beceneve: „A 10.000 kanyar ralija”. A TOYOTA GAZOO Racing World Rally csapata első helyen áll mind a pilóták, mind a navigátorok és az autógyártók mezőnyében a WRC idei idényének első, teljesen aszfalton megrendezendő fordulója – a Korzika szigetén sorra kerülő klasszikus Tour de Corse – előtt. A bajnokságban első Ott Tanak célja ezen a versenyen (ahol egyébként tavaly második lett ), hogy ismét dobogós helyezést érjen el. Csapattársai, Jari-Matti Latvala és Kris Meeke szintén arra törekszenek, hogy korábbi korzikai szerepléseikhez hasonló sikert érjenek el.

Talán egyetlen olyan verseny sincs a Rally Világbajnokság (WRC) naptárában, ahol a pilótáknak és navigátoraiknak, no és persze a versenygépekek annyi kanyarral kellene megküzdeniük mint Korzikában. A szakaszok átlagosan hosszabbak, mint a bajnokság bármely más fordulójában, s ennek, illetve az erős kopást okozó aszfaltnak köszönhetően elsőrendű szempont jól gazdálkodni az abroncsokkal. Az egyik oldalon gyakran sziklafallal, a másikon szakadékkal határolt, kanyargós utakon nem hibázhatnak a pilóták. A rally útvonala 2019-ben jelentősen megváltozott: a teljes távolság 75 százalékát újonnan kijelölt szakaszokon teszik meg a versenyzők. A rajt helyszíne immár a sziget déli részén fekvő Porto Vecchio, ahol két, egyenként három szakaszból álló hurok vár pénteken a mezőnyre, ráadásul szervizelési lehetőség nélkül. Szombaton a pilótáknak három szakaszt kell kétszer is teljesíteni a sziget észak-keleti részén, mielőtt elindulnának nyugatnak, a Calviban kijelölt cél felé vezető két szakaszon.

Toyota_Rally_Korzika_1



Tommi Makinen (csapatfőnök)

„Optimista hangulatban indulunk Korzikára, különösen a tavalyi jó szereplésnek köszönhetően, amikor a szakaszok felében mi voltunk a leggyorsabbak. Ez egy igen nehéz rally, ezt számos alkalommal megtapasztaltam pilótaként, de az összes csapattag megmutatta már, milyen gyorsak tudni leni. A rendkívül hosszú szakaszok és a számtalan kanyar miatt maximálisan kell bízniuk az autóban, mert különben sok időt lehet veszíteni. Ezért is nagyon fontos, hogy jók legyenek a beállítások. Idén ez különösen pénteken játszik majd nagy szerepet, mert a nap közepén nem lesz megfelelő szervizelés, ahol a változtatásokat el lehetne végezni. De tudom, hogy a csapat kiválóan felkészült, így remélhetőleg ismét sikeres hétvégénk lesz.”

Ott Tanak (a 8. rajtszámú autó pilótája)

„Nagyon várom Korzikát. Elvileg jó indulás, hogy a bajnokságban élen álló pilótaként elsőként mehetek végig az úton, mert aszfalton akkor a legjobb autózni, ha még teljesen tiszta. Korábban a korzikai volt számomra a legküzdelmesebb rally, de tavaly, amikor első alkalommal versenyeztem itt a Toyota Yaris WRC-vel, már gyorsak voltunk. Felkészültünk, mindent megtettünk, ezért úgy hiszem, jól fogunk majd szerepelni. Persze biztos vagyok abban, hogy a riválisaink közt is lesznek rendkívül gyors versenytársak, de a cél az, hogy fenntartsuk az idény elején szerzett lendületet, és továbbra is a lehető legtöbb pontot szerezzük meg.”

Toyota_Rally_Korzika_2

Jari-Matti Latvala (a 10. rajtszámú autó pilótája)

„Mindig nagyon várom a Korzikai Ralit. Az aszfalt érdes, ezért jó rajta a tapadás, az utak pedig többnyire tiszták. Maga a sziget is szép, és tetszenek az idén kijelölt új szakaszok. Pár szakasz már akkor is megvolt, amikor 2015-ben győztem itt, szóval szép emlékeim vannak erről a helyről. Jól sikerült a tesztelés ezen a héten: a megtett 200 kilométer alatt sok mindent kipróbáltunk – nemcsak erre a ralira, de a következőkre is gondolva. A Monte Carlo Ralin gondjaim voltak az alulkormányozottsággal, ezért most ezzel is foglalkoztunk, és a fékeken is javítottunk, így már magabiztosabb vagyok az autóban. Most lesz pár napom pihenni otthon, aztán készen állok a hétfőn kezdődő pályabejárásra.”

Kris Meeke (az 5. rajtszámú autó pilótája)

„Az utóbbi években számomra jól sikerült ez a rally, mindig gyors voltam. Ettől függetlenül mindig hatalmas kihívás, különösen most, hogy az útvonal 75 százalékban megváltozott. Ezért gondolom úgy, hogy a pályabejárás során készülő itiner ugyanolyan fontos része lesz a feladatnak, mint a vezetés. Monte Carlóban jól éreztem magam a Yaris WRC-ben, de az nagyon más rally, mint a korzikai – kivéve talán a gyorsasági szakaszt, ami elég jól sikerült nekünk! Élveztem a múlt vasárnapi verseny előtti tesztelést, bár sok volt a tanulnivaló egy napra. De úgy gondolom, elég egyértelművé vált, milyen beállításokat szeretnénk használni, szóval már várom a ralit.”

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: