A bajnokságban a pilóták versenyében a hétvégi versenyt követően 65 ponttal és 4 pontos előnnyel az élen álló Tanaknak pénteken sikerült jól befejeznie a kijelölt nehéz útszakaszt, szombaton már dobogós helyen haladt, vasárnap pedig csupán 2,2 másodperccel maradt le a győzelemről. A második helyezést annak köszönhette, hogy a három vasárnapi szakaszból az első kettőt megnyerte. A gyorsasági szakaszon elszenvedett defekt miatt sajnos nem tudott jutalompontokat szerezni, de második helyét sikerült megőriznie. A Yaris WRC kormánya mögött Kris Meeke is jól szerepelt első murvás versenyén. Szombaton reggel rövid ideig még az élen is állt, ám egy defekt miatt erősen visszaesett. A következő napot az ötödik helyen kezdte, de a gyorsasági szakaszra sikerült épségben megőriznie az abroncsait, így a győztesénél csupán egytized másodperccel gyengébb idővel a második helyen végzett, és négy jutalompontot is szerzett. Egy elektromos hibát követő szombati újrastartolás után Jari-Matti Latvala az utolsó előtti szakaszon feljött a hetedik helyre. Navigátorával, Miikka Anttilával az utolsó szakasz előtt javításokat végeztek, és végül sikerült a nyolcadik helyen célba érniük. A TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team így a konstruktőrök versenyében így 86 ponttal, 8 pontos előnnyel áll az élen.
Tommi Makinen (csapatfőnök)
„Ez mind a pilóták, mind pedig a szerelők és a mérnökök számára nehéz verseny volt, de sokat javultunk az előző két évhez képest. Nem voltak gondjaink a hűtőrendszerrel, és jó teljesítményt tudtunk felmutatni. Ott kifogástalanul teljesített, amikor életében először elsőként kellett végigmennie az úton. Úgy vélem, kihozta a maximumot ebből a helyzetből. Krisnek és Jari-Mattinak viszont nem volt szerencséje, de nem adták fel, így végül sikerült pontokat szerezniük, ezzel is segítve a csapatot.”
Ott Tanak (a 8. rajtszámú autó pilótája)
„Jól alakult ez a hétvége, bár a verseny nagyon kimerítő volt: egyaránt megviselte az autót, az abroncsokat és a pilótákat is. Úgy hiszem, jól kezeltük a nehézségeket, és nagyon örülök, hogy hiba nélkül sikerült végigcsinálni a hétvégét. Ebből is látszik, milyen jók vagyunk. Volt ugyan egy defektem a gyorsasági szakaszon, ez ellen nem tudtam mit tenni, de az első két szakasz jól sikerült, így megszereztük a második helyet. Ez pedig jó kezdet a bajnokságot nézve, hiszen három rallyból háromszor végeztünk dobogón. Remek lenne, ha a folytatás is így sikerülne.”
Jari-Matti Latvala (a 10. rajtszámú autó pilótája)
„Azt hiszem, még soha nem küzdöttem ennyit négy pontért! A második szakasz végén eltaláltunk egy követ, és úgy tűnt, esélyünk sincs a folytatásra, de azt mondtam, nem adhatjuk már fel. A kartervédő csak félig lett rögzítve, ezért nem mehettem gyorsabban a gyorsasági szakaszon, így késve értünk az ellenőrzőpontra, és négy másodperccel csúsztunk le a hetedik helyről. De legalább sikerült teljesíteni a futamot! Sok minden történt ezen a hétvégén, a következő rally remélhetőleg valamivel nyugisabb lesz!”
Kris Meeke (az 5. rajtszámú autó pilótája)
„Összesítésben a biztos ötödik helyen álltunk, így arra törekedtünk, hogy megőrizzük ezt a helyet, ugyanakkor jól akartunk menni a gyorsasági szakaszon. Az első két szakaszon vigyáztam az abroncsaimra, úgy gondolom, ez volt a jó stratégia. A gyorsasági szakaszon viszont mindent beleadtam, közben persze figyeltem, hogy ne kockáztassam az ötödik helyet. Az élen elszenvedett defekt után nem volt egyszerű a helyzet, de pozitívum, hogy végül sikerült 14 pontot szerezni. A csapat és az autógyártók bajnoksága szempontjából végül egész jól sikerült ez a rally.”
VÉGEREDMÉNY – MEXIKÓ RALI
1 Sebastien Ogier/Julien Ingrassia (Citroën C3 WRC) 3ó 37p 08.0 mp
2 Ott Tanak/Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC) +30.2 mp
3 Elfyn Evans/Scott Martin (Ford Fiesta WRC) +49.9 mp
4 Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) +1p 27.0 mp
5 Kris Meeke/Seb Marshall (Toyota Yaris WRC) +6p 06.2 mp
6 Benito Guerra/Jaime Zapata (Skoda Fabia R5) +15p 35.5 mp
7 Marco Bulacia Wilkinson/Fabian Cretu (Skoda Fabia R5) +18p 51.5mp
8 Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) +18p 55.9mp
9 Dani Sordo/Carlos del Barrio (Hyundai i20 Coupe WRC) +22p 44.1mp
10 Ricardo Trivino/Marc Marti (Skoda Fabia R5) +30p 13.8 mp
Mi következik most?
A március 28-31. között sorra kerülő Korzika Rali lesz az első igazi aszfaltos verseny az idényben, amit Korzika szigetének kanyargós útjain rendeznek. Az egyik oldalon sziklafalak, a másikon mély szakadékok övezik a hosszú szakaszokat, de a változatos útburkolatok sem csökkentik a hibázás lehetőségét.