A Toyota Yaris WRC ismét remek teljesítményt nyújtott az utolsó fordulóban. Szombaton Ott, Tanak és Latvala is feljött a mezőny élére. Vasárnap nagyon sáros és csúszós utakon autóztak a versenyzők az erdei szakaszokon, ahol a kemény útviszonyok számos pilótán kifogtak. Közéjük tartozott Tanak is, akinek az utolsó előtti szakaszon fel kellett adnia a futamot, miután nekicsapódott egy fának. Latvala és másodpilótája, Miikka Anttila nem hibáztak, és az utolsó napon három szakaszgyőzelmet szerezve, 32,5 másodperces előnnyel végeztek az első helyen. Ez volt a csapat ötödik győzelme 2018-ban. Lappi szintén szerzett egy szakaszgyőzelmet, erős szerepléssel búcsúzva a csapattól. Tanak, Latvala és Lappi összesítésben harmadik, negyedik, illetve ötödik helyen végeztek a pilóták világbajnoki mezőnyében. Tanak az Ausztrál Rali utolsó napjáig versenyben volt a világbajnoki címért, és mindhárom pilóta jelentős mértékben hozzájárult a csapat diadalához.
Akio Toyoda (a csapat elnöke)
Gratulálok Jari-Mattinak és Miikkanak az Ausztrál Rali megnyeréséhez! Mivel voltak nehéz időszakok ebben az idényben, most igazán örülök, hogy a dobogó legfelső fokán állva láthattalak benneteket az év végén. Ezzel a győzelemmel megszereztük az autógyártók világbajnoki címét is. A csapat elnökeként rendkívül hálás vagyok azért, hogy ilyen remek eredményt sikerült elérni már a második idényünkben, azt követően, hogy 18 év kihagyás után visszatértünk a FIA WRC-be! Nagyon hálás vagyok Tomminak is, aki folyamatosan továbbfejlesztette a Yaris WRC-t, hogy összejöhessen ez a diadal, illetve az összes csapattagunknak, akik segítették őt, valamint a hat pilótának és másodpilótának, akik elvitték a Yarist a célvonalig. Nagyon szépen köszönöm nektek és gratulálok! Azért is boldog vagyok, hogy sikerült megosztani győzelmünket rajongóinkkal, akik folyamatosan szurkoltak nekünk, és partnereinkkel, akik csapatunk részeként velünk együtt küzdöttek. Nagyon köszönjük a támogatást! Amikor nekivágtunk ennek a kihívásnak, Tommival és a csapattagokkal együtt csak két dologban állapodtunk meg: Utálunk veszíteni! Győzzünk együtt! és Ennek érdekében gondoskodjunk arról, hogy a mostani Yaris mindig a legerősebb legyen! Hogyan tehetnénk kellemesebbé azt, ha nehéz utakon kell autózni? A csapat folyamatosan vizsgálta ezt a kérdést, és minden nap javított valamit a Yarison. Úgy hiszem, ezt a legnagyobb eredményt részben azért sikerült elérni, mert gyakoroltuk azt a meggyőződésünket, hogy A Yaris ma jobb lesz, mint tegnap volt. A Tommival és a csapattagokkal tett ígéreteink nem veszítik érvényüket ezzel a diadallal. Csapatunk tovább tanul majd a világ útjain azért, hogy olyan autóvá formáljuk a Yarist, amit az autósok mindig vezetni akarnak majd. Emellett a Toyota igyekszik az itt megtanultakat a lehető leghamarabb eljuttatni a vásárlóinkhoz is. Szeretném folyamatos támogatásukat kérni a következő idényre is. Nagyon köszönöm.”
Tommi Makinen (csapatfőnök)
“Abszolút hihetetlen érzés. Ez volt a legkeményebb idényzáró forduló, amit valaha láttam. Hatalmas csalódás volt ugyan, hogy Ottnak alig valamivel a verseny vége előtt fel kellett adnia, de az csodálatos, hogy Jari-Mattinak ismét sikerült győznie. Esapekka szintén segített összeszedni a pontokat, amikre még szükségünk volt. Hatalmas lendülettel kezdtünk bele ebbe a projektbe, és sokkal gyorsabban sikerült fejlődnünk, mint ahogyan elképzeltük. Tavaly azért indultunk, hogy tanuljunk és adatokat gyűjtsünk. Ennek az idénynek a második felében már sokat tudtunk tökéletesíteni az autón. Ez egy hatalmas erőfeszítés eredménye minden csapattagunk részéről és biztos vagyok abban, hogy a siker még jobban motivál majd minket arra, hogy továbbfejlődjünk 2019-ben.”
Jari-Matti Latvala (a 7. rajtszámú autó pilótája)
“Annyira boldog vagyok, hogy ismét sikerült győzni! Nagy megkönnyebbülés volt annyi idő után! Az útviszonyok hihetetlenül nehezek voltak ma, és nagyon könnyen ki lehetett volna csúszni az útról. Ma minden úgy alakult, ahogy szerettem volna, és sajnálom, hogy Ott számára úgy végződött a futam, ahogy. Nagyon ideges voltam az utolsó szakasz rajtja előtt, de sikerült összehoznunk. Fantasztikus, hogy megnyertük a világbajnoki címet az autógyártók mezőnyében. Annyira büszke vagyok a csapatra és arra, amit elért… Mindenki nagyon keményen dolgozott, és mindenki megérdemli ezt a címet!”
Ott Tanak (a 8. rajtszámú autó pilótája)
“Gratulálok mindenkinek a csaptunkban. Nagyszerű munkát végeztek. Személy szerint csalódott vagyok azért, ahogyan számomra végződött a verseny, de összességében nagyon boldog vagyok: az enyém a legerősebb autó a bajnokságban, és remek emberek vesznek körül. Nagy csata folyt egész évben; mindig mindent megtettünk, ami tőlünk tellett. Egy igazán gonosz szakaszon csúsztam le az útról, ahol sok volt a sár, bár úgy gondolom, egyik bajnoki cím sorsára sem volt ez nagy hatással. Teljesen elégedett vagyok ezzel az idényemmel, és jövőre tovább hajtunk majd.”
Esapekka Lappi (a 9. rajtszámú autó pilótája)
“A mai nap egyértelműen az egyik legnehezebb volt ebben az idényben: nagyon nehéz útviszonyok között autóztunk, és ezért nem is tudtuk annyira élvezni a vezetést, mint egyébként. Szép, hogy sikerült így lezárni karrieremnek ezt a szakaszát azzal, hogy legalább segítettem a csapatnak megszerezni a bajnoki címet az autógyártók között. Nagyon szerettem volna első helyen befutni, de legalább jól sikerült a rally, ahol ismét jó tempót diktáltunk. Köszönet mindenkinek a csapatban a támogatásukért!”