DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
Rali

Ogier már fél perccel vezet, Loeb kiesett

Futott egy második időt, majd leesett az útról a Citroen kilencszeres világbajnoka, az aktuális címvédő viszont leiskolázta a mezőnyt a Korzika Rali első versenynapján.

Mindössze két pályát kellett kétszer-kétszer teljesítenie a rali-világbajnokság mezőnyének a Korzika Rali pénteki versenynapján, de ebből az egyik egy 49 kilométeres szakasz volt - ez természetesen alapjaiban határozta meg a futam menetét és már az első gyorsasági után világos erőviszonyokat vázolt fel. A világbajnok Sebastien Ogier tíz másodpercet adott a Citroennel ezúttal is rajthoz álló Sebastien Loebnek, a Tanak-Meeke-Neuville trió már 18-21 másodpercet kapott, a többiek pedig legalább fél percet, így Ogier azonnal megadta az alaphangot.

Loeb kiváló kezdése azonban nem tartott sokáig, a második gyorsaságin lecsúszott az útról, összetörte a C3 WRC-t és nem tudott kijönni az árokból, így feladta a versenyt. Ezen az alig 13 kilométeres pályán ezt leszámítva nem nagyon változott a helyzet, majd jött a 49 kilométeres szakasz másodjára, amely ismét egyértelmű Ogier-fölényt hozott, így a címvédő kényelmes előnybe került - az utolsó szakaszon ugyan kikapott, de így is bő fél perccel vezet a második helyre felzárkózó Neuville előtt.

loeb_3



Neuville-lel tartja a lépést Meeke és még Tanak is látótávolságon belül van, de a többiek nem férnek be egy perc alá, ami aszfaltversenyen ledolgozhatatlan hátránynak számít - sőt, komolyabb (vezetői vagy technikai) hiba nélkül már Ogier félperces előnye is könnyen azzá válhat. A nap végére az utolsó szakaszt megnyerő Esapekka Lappi feljött ötödiknek, így Jari-Matti Latvala a leggyengébb toyotás és örömteli látni, hogy az első négy helyen a négy különböző márka egy-egy autóját látjuk jelenleg.

Többen panaszkodtak egyébként a levágások miatt a pályára kerülő sárra, illetve a fékek hőmérséklete is többeknek gondot okozott, van, aki nagyon hamar túlhevítette, másoknál viszont borzasztó könnyen kihűlt. 

Az R5-ös mezőnyt jelenleg Jan Kopeczky vezeti, de csak húsz másodperccel előzi meg az új R5-ös Citroent bemutató Yoann Bonatót, a francia gyártó friss technikája eddig biztató tempóval debütált.

Szombaton még hat, vasárnap pedig már csak két gyorsasági szakasz vár a mezőnyre, túl sok hibára tehát nincs lehetőség - holnap lesz egy 35 kilométeres pálya kétszer, vasárnap pedig a kettőből az egyik 55 kilométer hosszúságú...

A Korzika Rali állása az első napot követően:

1. Ogier/Ingrassia Ford Fiesta WRC 1:19:39,0
2. Neuville/Gilsoul Hyundai i20 WRC +33,6
3. Meeke/Nagle Citroen C3 WRC +38,7
4. Tanak/Jarveoja Toyota Yaris WRC +44,2 
5. Lappi/Ferm Toyota Yaris WRC +1:13,5

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: