Kőkemény napot teljesített a Mexikó Rali mezőnye és ahogy azt már megszokhattuk, ezúttal is főszerepbe került a pályatakarítás – az élről rajtoló Thierry Neuville és a másodikként induló Sebastien Ogier sem igazán tudta tartani a legjobbak tempóját. Neuville-nek ráadásul egy szakaszon a benzinnyomással is gondja akadt, sőt, a belga karja is megsérült, amikor próbálta megoldani a problémát, de rácsapódott az ajtó…
Ő így az utolsó még “aktív” WRC-ként, két perc hátrányban a hetedik helyről folytathatja, de a Toyota még rosszabbul járt: ugyan Ott Tanak ott van a harmadik helyen, de neki is voltak gondjai az autóval (le kellett kapcsolnia az ALS-t), míg két csapattársa, Jari-Matti Latvala és Esapekka Lappi feladta a futam érdemi részét – egyikük sem tudta befejezni a napot, de elvileg mindketten visszaállhatnak még a pontszerzés reményében.
Nem volt jó napja az M-Sportnak sem, Ogier ugyan különösebb kaland nélkül áll jelenleg az ötödik helyen, amivel tekintve a rajtpozícióját és a többiek gondjait, nem lehet elégedetlen, Elfyn Evans viszont nagyot repült délelőtt és a baleset következtében agyrázkódást szenvedett a navigátora, Daniel Barritt – az autóval ugyan tovább lehetett volna menni, de így inkább kiálltak a versenyből.
Remekel viszont a Citroen, Kris Meeke sokáig az élen állt, majd két egymást követő hibával lecsúszott a negyedik helyre, de a futam sztárja egyértelműen a 2015 után visszatérő kilencszeres világbajnok, Sebastien Loeb, aki eddig felülmúlja a várakozásokat: a rajtpozíciója nyilván sokat segít neki, de így sem lehet elvitatni tőle, hogy az abszolút második helyen áll és délután meg is nyert egy gyorsaságit, a 31 kilométeres El Chocolate-et.
A Mexikó Rali állása 10 gyorsasági után:
1. | Dani Sordo, C.del Barrio | Hyundai Shell Mobis WRT | 1:47:55.4 |
2. | Sebastien Loeb, D.Elena | Citroen Total Abu Dhabi WRT | +7.2 |
3. | Ott Tanak, M.Jarveoja | Toyota Gazoo Racing WRT | +11.0 |
4. | Kris Meeke, P.Nagle | Citroen Total Abu Dhabi WRT | +25.0 |
5. | Sebastien Ogier, J.Ingrassia | M-Sport Ford WRT | +30.2 |