Monte Carlóban Tanak lenyűgöző tempóval debütált az első olyan rallyján, ahol egy Toyotával állt rajthoz; az észt pilóta nagyon gyorsan összeszokott az autóval, és négyszer is ő futotta meg a legjobb időt, miközben folyamatosan győzelemre tört a futam híresen kemény körülményei között. Mindvégig okosan és körültekintően autózott, így végül összesítettben a második lett, fantasztikus eredménnyel zárva bemutatkozását a csapatnál. Hozzá hasonlóan Latvala is biztonsági játékot játszott, amivel bebiztosította a csapat második dobogós helyezését. Esapakka Lappi a hetedik helyen végzett (kevesebb mint 15 másodperccel maradva le a negyedik helyezésről), mert az utolsó szakaszon egy apró hibát vétett, de még így is tiszteletre méltó teljesítményt nyújtott élete első olyan Monte-Carlo Raliján, amit egy WRC-géppel autózott végig.
„A Yaris WRC tavalyi fejlesztése során a világ sok különféle útvonalát bejártuk, miközben nemcsak az autó, hanem a TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team minden tagja egyre jobbá formálódott, így igazán ütőképesen állhattunk fel a Monte-Carlo Rali startrámpájára. Bár személyesen nem lehettem jelen, lélekben én is ott voltam a csapattal, és persze én is láttam a rengeteg üzenetet a közösségi oldalunkon, amelyeket nemcsak Japánból, hanem a világ minden tájáról írtak rajongóink. Szeretnék köszönetet mondani Tomminak és a csapat többi tagjának, és persze hat pilótánknak és navigátorunknak, akik eredményesnek bizonyultak a futamon – annak ellenére is, hogy szinte kiszámíthatatlanul követték egymást az esőáztatta, hóborította, eljegesedett és sáros aszfaltfelületek. A Toyota egy nagy család, amelynek tagjait ugyanaz a cél egyesíti: egyre jobb autókat akarunk alkotni. Juho Hanninen és Kaj Lindström, akik tavaly a 11-es rajtszámú Yaris WRC-vel autóztak, továbbra is fontos szerepet játszanak nálunk, hiszen Juho a biztonsági csapatban, Kaj pedig sportigazgatóként dolgozik. Az új szezonban egyre komolyabb kihívások várnak ránk: extrém hideg, nagy magasság, perzselő hőség és persze egyre erősebb ellenfelek. Ám munkatársainkkal és rajongóinkkal együtt most arra összpontosítunk, hogy egy minden eddiginél jobb Yarist alkossunk, s ebben hatalmas segítségünkre van mindaz, amit a világ legkeményebb versenyszakaszain megtanultunk. Köszönöm folyamatos támogatásukat, amit nagyon sokra becsülünk!” – fogalmaz Akio Toyoda, a Toyota világszintű elnöke az évadnyitó versennyel kapcsolatban.
„Ez aztán tényleg zseniális szezonnyitó volt! Szerintem ez az eddigi legerősebb csapatfelállásunk. Örömmel töltött el, amikor láttam, hogy a csapat minden tagja mennyire odateszi magát. Az is lenyűgözött, hogy Ott milyen gyorsan beilleszkedett a csapatba, hogy mennyire profi, és hogy milyen hamar megtanult mindent. Remek lenne, ha ezután is így folytathatnánk. Már nagyon készülünk a svéd futamra!” – teszi hozzá Tommi Makinen csapatfőnök.
A FIA Rally Világbajnokság soron következő második fordulója az egyetlen olyan esemény, ahol a mezőny kifejezetten havon és jégen száguld: ez a Svéd Rali (február 15-18.) Ez volt az a hely, ahol a Toyota Yaris WRC már 2017-ben, a Toyota 17 év utáni visszatérésének első évében is diadalt aratott. A jégen a gumiabroncsokba épített szögek biztosítják a tapadást, és a pilóták a hófalakat is kihasználják, hogy ne sodródjanak le az ívről, amikor levágják a kanyarokat. Mindenképpen izgalmas versenynek ígérkezik, ami különösen jól fekszik a Toyota pilótáinak, nem véletlen hát, hogy az idén a Hosszútávú Világbajnokságon hibrid versenygépeivel is nagy esélyesnek tartott autógyártó nagy reményekkel eltelve várja a jövőheti versenyhétvégét.