A Rali Világbajnokság (WRC) futamain magát az idén megújult Toyota Yarisra épülő versenygépekkel megmérető, az utcai spotautók szerelmeseit pedig hamarosan a Yaris nagyteljesítményű változatával megszólító Toyota izgalmas küzdelemre számit a most következő versenyhétvégén. Habár a Lengyel-rali sorban a negyedik murvás futam, a korábbiaknál teljesen más jellegű versenyről van szó, hiszen itt lágy, homokos, lendületes szakaszok várnak a pilótákra. Ezeken a Finn Ralihoz hasonló, nagy sebességeket érhetnek el a pilóták, így a csapat és a három autó legénysége már a következő ralira készülve tökéletesítheti a Yaris teljesítményét. A Lengyel Ralinak az ország északkeleti részében fekvő Mikolajki városa ad otthont; csütörtök este itt szervezik meg az első szakaszt, egy úgynevezett szuperspeciált. Ugyanez a szakasz a pénteki és szombati nap végén is szerepet kap, kétszer négy szakasz lezárásaként. A rali vasárnap ér véget, két, egymás után kétszer teljesített szakasszal, köztük az új, 18,68 kilométeres Paprotki gyorsaságival, amely a rali záróeseményének, a Power Stage-nek ad otthont. A lengyel futamra készülve mindhárom pilóta egy észtországi murvás teszten vett részt; mivel az itteni útviszonyok emlékeztetnek leginkább a lengyelországi körülményekre.
„Izgalmas és különleges lesz a Lengyel Rali, bizonyos szempontból emlékeztet Finnországra, de ugratók nélkül, és lágyabb talajon. Kiváló alkalom lesz arra, hogy leteszteljük autónk nagysebességű aerodinamikai jellemzőit, bár ezen a téren egyébként is jól teljesít az autó. Lengyelország elvileg nem jelent különösebb megpróbáltatást az autók számára, főleg a közelmúlt keményebb futamaihoz képest; persze nem lehetünk ebben biztosak, amíg el nem indul a verseny. Én magam soha nem versenyeztem Lengyelországban, ezért nem tudom, pontosan mire számíthatunk. Ami a célkitűzéseket illeti, a pilóták tudják a dolgukat, tehát szabad kezet kapnak, én pedig igyekszem arról gondoskodni, hogy zavartalanul a versenyre koncentrálhassanak.” – fogalmaz Tommi Makinen (csapatfőnök).
„Remek teszttel készültünk Lengyelországra, még esőt is kaptunk. Szerintem mindez nagyon hasznosnak fog bizonyulni, hiszen az utolsó napon tavaly is esett az eső, ami teljesen normális akkora hőség után, amire a héten számítunk. A lengéscsillapítókkal sikerült leginkább fejlődnünk, különösen elégedett vagyok az autó stabilitásával. Mivel az autó fejlesztésének jelentős részét a gyors finnországi utakon végeztük, szerintem a Yaris WRC-nek jól fognak feküdni a lengyelországi futam tempós szakaszai.” – teszi hozzá a 10. rajtszámú autót vezető Jari-Matti Latvala.
„Nagyon örültem szardíniai eredményeinknek, felkészülésünket azokra alapoztuk. Szerintem a Yaris jobban teljesít a gyors, mint a lassú versenyeken, ezért aztán magabiztosan vágok neki a versenynek, hiszen nem kell annyira ügyelni a beállításokra, elég a vezetésre koncentrálni. A teszt során módosítottam a futóműbeállításokon, és azóta még nagyon ütemben fejlődünk, ami rendkívül jó hír. Az „úttakarítás” itt nem lesz olyan kritikus szempont, mit Szardínián, de azért a péntek fontos lehet.” – avat be a 11. rajtszámú autóval versenyző Juho Hänninen.
„A Lengyelország előtti tesz fontos lépcsőfok volt a számomra: a lassabb szardíniai utak után jöttek a padlógázas, villámgyors szakaszok, amikkel a teszt során találkoztunk. Szerintem a teszt jól mutatta, mi vár ránk, bár talán Lengyelországban valamivel lágyabb, homokosabb utak vannak. Habár Szardínián jó eredményeket értem el, nincsenek különösebb elvárásaim Lengyelországgal szemben. Mivel nagyon gyors a futam szinte minden szakasza, magabiztosan kell nekivágnunk, és ezen a téren talán van még hova fejlődnöm. Mindenesetre szeretnék baleset- és hibamentesen célba érkezni, hogy a lehető legtöbbet tanulhassak.” – árulja el 12. rajtszámú autó pilótája, Esapekka Lappi.