A rali-világbajnokság elmúlt négy évét uraló gyártó gyakorlatilag már elkészítette 2017-es autóját, amikor váratlanul a kilépés mellett döntött, így az új szabályok szerint épített technikát nem homologizáltatta. Privát csapatok azonban erősen érdeklődtek a minden bizonnyal versenyképes autó iránt, többen is szívesen futtatták volna az új Polo WRC-t - az FIA szabályozása szerint azonban ez idén már nem engedélyezett, csak gyártók indulhatnak 2017-es autókkal.
A homologizációhoz a többi gyártó beleegyezése is szükséges lett volna, de ezen a fronton először nem született döntés - most viszont az FIA kimondta az utolsó szót, nemleges választ adva a Volkswagennek. Ez a döntés nem érinti a tavalyi autók kérdését, azokkal a szabályok szerint továbbra is indulhat bárki.
"A privát csapatok érdeklődése miatt megkerestük az FIA-t azzal, hogy homologizálnánk a 2017-es Polo WRC-t, majd bérbe adnánk privát csapatok részére. Most viszont világossá vált, hogy a jelenlegi szabályok mellett erre nincs lehetőség. Teljességgel elfogadjuk a döntést, ugyanakkor sajnáljuk, hogy nem tudtuk kiszolgálni a lehetséges partnereinket" - mondta az Autosportnak Sven Smeets a VW részéről.
Rossz hír ez Andreas Mikkelsennek, aki a csapat tavalyi pilótái közül egyedül nem jutott idén gyári üléshez és azt tervezte, hogy majd a Polo WRC-vel kapcsolódik be a bajnokságba - így viszont marad számára a Skoda Fabia R5 és a WRC2-es szezon.