A Volkswagen váratlan kivonulása után a három pilóta közül csak a világbajnok Sebastien Ogier, valamint a finn Jari-Matti Latvala jutott üléshez 2017-re, a tavalyi szezont harmadikként záró Andreas Mikkelsen parkolópályára került. A norvég versenyző pályafutása legjobb éve után idén R5-ös autóval szerepelt a Monte-Carlo Ralin (és nyerte meg toronymagasan a kategóriáját), de nem tett még le arról, hogy a Volkswagen WRC-jével induljon az idény során, ezzel visszatérjen a gyári versenyzők közé.
"A célom továbbra is az, hogy jövőre ismét gyári autóban ülhessek és a világbajnoki címért harcolhassak. Idén azonban három futamot tervezünk a 2017-es Polo WRC-vel" - árulta el Mikkelsen az Autosportnak. "Azt reméltük, hogy már Svédországban rajthoz állhatunk vele, de nem sikerült időben homologizáltatni, szóval Portugáliáról lehet szó."
Mikkelsen rengeteget tesztelte tavaly a VW 2017-es autóját, amelyet végül be sem mutattak, hiszen a gyártó váratlanul kivonult a sportágból az előző év végén. "Annyi tesztkilométert tettem a Polóba, hogy csak azt az autót tudom vezetni! Nagyon akarom, hogy vezethessem, nagyszerű lenne, ha realizálódna. Szponzorokat kell találnom és természetesen a homologizációt is el kell intézni."
A problémát az jelenti, hogy a 2017-es WRC-ket már csak gyártók üzemeltethetik, privát csapatoknak csak a 2016-os, vagy régebbi autók engedélyezettek - mivel a Volkswagen nyilvánvalóan kilépett és nem is tervezi a visszatérést a közeljövőben, így áthidalhatatlannak tűnik az akadály. Jarmo Mahonen, a WRC menedzsere azonban nyitva hagyta a kaput: beszélni fog a Volkswagennel, aztán meglátjuk.