„Alapvetően holnap kezdődik a tánc, ma még akklimatizálódtunk, megnéztük hogyan mennek a többiek a teszten. Az erőviszonyokat tekintve az egyértelműen látszik, hogy a gyári autók nagyon gyorsak, természetesen a három gyári Ford és a három gyári Skoda, és nem szabad megfeledkeznünk a rajthoz álló Európa-bajnokról sem. A Lengyelország északi részén lévő pályákat már láttuk, első ránézésre a minőségét tekintve a szombathelyi gyorsokra hasonlít, valamivel nagyobb kövekkel, de a hivatalos teszten nem vettünk részt. A csütörtöki shakedown-on már kipróbálhatjuk, de attól tartunk, hogy az első kör után gyorsan mélyülni fog a talaj, ami a lassabb tempójú részeken gondot is jelenthet. Azt pedig biztosan tudjuk, hogy nagyon tempós pályákról van szó, sok bukkanóra készülünk, finnországi hangulatot idézve. A gyorsasági szakaszok átlag 14-16 kilométer hosszúak, ami csakúgy ideális, mint a várható időjárás, hiszen 25-26 fokban versenyezni a portugál és a szardíniai hőség után kiváló lesz!”
A gyönyörű környezetben zajló futamot most rendezik meg 73. alkalommal, ami a magyar páros számára teljesen ismeretlen közeg.
„Holnap és szerdán járjuk be a pályákat, amire szeretnénk egy precíz és gyorsan követhető itinert összerakni. Minden lehetőség adott egy jó szereplésre, ismét 26-an indulunk a WRC2-es kategóriánkban, így az első-tízben végezni, nagyon szép eredmény lenne! Természetesen megpróbálunk minél előrébb végezni. Az autó már felkészítve éppen úton van, hamarosan megérkezik, most is, mint mindig Tagai Tomiék készítették fel, szerencsénk az is, hogy a csapata már sokszor járt itt, ezért a helyismeretük, tapasztalatuk sokat fog jelenteni. Megkaptunk a Fiestához az új murva gátló fejlesztést, ami újdonság a számunkra, bízom benne, hogy jól fog ezzel az autó vizsgázni.”