DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Rali

Amikor nem adja ki - Bakik Mexikóból

A rali néha könyörtelen sport, erről számtalan pilóta meggyőződött már a Mexikó Ralik során is.

Felesleges utazás Pavlidestől…

A 2008-ban megrendezett futamra Spyros Pavlides feleslegesen repült el hazájából, Ciprusról. A tizenkétezer kilométeres repülőutat követően Pavlides és navigátora, a sokat látott Denis Giraudet a rajtig sem jutott el. A shakedown-on a páros összetörte Subaru Impreza N14-esét, ami olyannyira megrongálódott, hogy a versenyen nem tudtak részt venni. Pavlides akkori csapatvezetője elmondta, a páros tíz kilométert sem autózott összesen.

… és Kopecky-től

Ugyanerre a versenyre Jan Kopecky is hasonlóképpen emlékezhet vissza, a különbség annyi, hogy a cseh pilóta legalább elrajtolt az első szakaszon. Teljesítenie viszont már nem sikerült, mivel Fiat Grande Puntójának motorjában elszakadt az egyik hajtókar.

novikov_mexiko_2011



Novikov szerencsétlen 13-a

Evgeny Novikov egyéves visszavonulását követően a 2011-es Mexikó Ralin folytatta világbajnoki pályafutását. Az akkor még mindig csak 21 éves orosz vagány az ötödik helyen állt, amikor a tizenharmadik gyorsaságin beütött a krach. „Csupán egy apró ütés volt 10 kilométer/órás sebességnél, nem gondoltam volna, hogy ilyen következményekkel jár. A víz viszont elfolyt a motorból, ami túlmelegedett” – magyarázta akkoriban Novikov. „A mérnökök átnézték az adatokat, és mondták, nem volna jó ötlet folytatni a versenyt. Ez nagy csalódás.”

Bosszús Galli

Gigi Galli 2008-as Mexikó Ralija tipikusan olyan volt, amit gyorsan el kell felejteni. Egymást követő két szakaszon is hibázott, a második után csomagolhatott. A karizmatikus olasz, aki abban az esztendőben a Stobart VK M-Sport Ford alakulatát erősítette, a nagyon jónak mondható negyedik helyen állt két szakaszt követően, hátránya mindössze 6,4 másodperc volt a versenyt vezető pilóta mögött. Ekkor azonban egy balos kanyarban beesett az árokba, ahol másfél percet vesztett. A feketeleves azonban csak ezután jött, a szervizparkot követő szakaszon úgy talált el egy követ, hogy megsérült még a Focus bukócsőrendszere is.

Solberg, a kövek és a ventilátorlapát

A Subaru a 2007-es mexikói viadalon mutatta be alaposan átdolgozott Imprezáját. A csapat szénája nagyon jól állt, hiszen az első három gyorsaságit Petter Solberg nyerte. Délutáni tempója is azt mutatta, nagyon gyors, de az ötödik szakaszon minden rosszra fordult. Egy kisebb kő letörte a hűtőventilátor egyik lapátját, ami kilyukasztotta a kocsi olajhűtőjét, minden olaj elfolyt. „Próbáltam szépen, tisztán vezetni, de nem így jött ki” – mondta el az érthetően csalódott Solberg az eset után.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: