DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Rali

Finomhangolt Polo WRC 2016-ban

A rali világbajnokság legsikeresebb autója még jobbá vált. A Volkswagen a részletek javítását végezte el a Polo R WRC-n az új világbajnoki szezon előtt, mely a január 21. és január 24. között megrendezésre kerülő ikonikus Monte-Carlo Ralival veszi kezdetét.

A Sebastien Ogier/Julien Ingrassia, a Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila és az Andreas Mikkelsen/Anders Jaeger kettősök által használt felszerelésen néhány óvatos változtatást végeztek el azzal a céllal, hogy javítsák az autó megbízhatóságát. A Polo R WRC-n kisebb módosítások történtek, és nem csak a motorháztető alatt. Változtattak a kocsi elejének dizájnján, amivel a 318 lóerős négykerékhajtású járgánynak még markánsabb megjelenést kölcsönöztek. A harminckilenc versenyéből harmincnégy győzelmet arató Polo R WRC minden idők legsikeresebb raliautója csupán három szezont követően.

vw-polo-wrc_2016_1



„Azon vagyunk, hogy sorozatban harmadszor is megvédjük a világbajnoki címünket” – mondta el a Volkswagen Motorsport igazgatója, Jost Capito. „Az ellenfelek nem alszanak, és módosították az autóikat az új szezonra. Így tettünk mi is természetesen, a Polo R WRC változtatásai alapvetően finomhangolások és a részletek javítása, hogy a világbajnokságot nyert autót még jobbá tegyük. Szem előtt kell tartani, hogy a rali világbajnokság szabályai egy homologizációs perióduson belül néhány módosítást engedélyeznek mindössze. A stabilitásnak köszönhetően lehetőség van arra, hogy számos éven keresztül lehet küzdeni a címért egy meglévő autóval úgy, hogy közben a részletek javítását végezzük csak. Pontosan ez a célunk 2016-ra is.”

A lemezek alatt: még erősebb Polo R WRC

A Polo R WRC második generációja még megbízhatóbb: két szisztematikus módosítás optimalizálta az autó stabilitását. Az első segédkeret megerősítésre került, mint ahogyan a Polo R WRC murvás specifikációjának hátsó lengőkarjai is. A 318 lóerős motor dugattyúi is tárgyai voltak a kisebb módosításoknak, ami szabad szemmel alig látható, a megbízhatóságot azonban tovább optimalizálta ez. Mint olyan, virtuálisan megegyezik az egység azzal a motorral, ami a 2015-ös Polo R WRC-ben dohogott.

A lemezeken kívül: hangsúlyos módosítások elöl

A Polo R WRC külső dizájnján elvégzett módosítások jóval láthatóbbak. A 2015-ös kivitel alapjai változatlanok maradtak, a kocsi elején elvégzett csekély módosítások ugyanakkor hangsúlyosabbá teszik azt. Fehér csíkok és felületek teszik élénkké az első részt, kihangsúlyozzák a legjobb eladási mutatókkal bíró wolfsburgi autó tiszta vonalait és feltűnő formáját.

A 2016-os szezon: tizennégy forduló a világ körül a Polo R WRC számára

Monte-Carlótól Ausztráliáig Európán, Argentínán, Mexikón és Kínán keresztül – a 2016-os rali világbajnokság tizennégy versennyel rendelkezik, ellentétben az elmúlt három szezon tizenhárom eseményével. A kipróbált és letesztelt rali világbajnoki versenynaptárhoz egy kínai fordulót tettek hozzá, ez jelenti az egyetlen tengerentúli aszfaltos versenyt 2016-ban. A dolog főként a logisztikai szakértőknek okoz fejfájást, amikor a tartalékalkatrészekkel történő ellátásra terelődik a szó.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: