A Monte-Carlo Rali szervezői ugyanakkor kénytelenek voltak kiadni egy előzetes nevezési listát, amin olyan nevezések is találhatóak, melyek várhatóak csupán, a lista maga viszont nem rendelkezik az FIA elvárt jóváhagyásával.
Az egész felfordulást az okozza, hogy még mindig nem tudni, hogy az M-Sport gyártói csapatként tud-e nevezni a 2016-os rali világbajnokságra. Az érvényben lévő szabályok szerint az ilyen alakulatoknak a sorozat mindegyik futamán részt kell venniük, jelen esetben tizennégy fordulón. Amennyiben az M-Sport ezt nem tudja teljesíteni, egyik olyan csapat sem nevezhet a második vonalat képviselő WRC Team-ként, aki Forddal versenyezne. Az FIA teljes bajnokságra vonatkozó jelentkezései ugyanakkor tartalmaznak olyan csapatokat, melyek Fiesta WRC-vel kívánnak rajthoz állni. Ezek a különítményeknek a versenyzői ebben az M-Sport kiesése esetén csak privátként futhatnának, rájuk eltérő szabályok, feltételek, illetve lehetőségek vonatkoznának. Ha az M-Sport nem nevez, az azt is jelentené, hogy a Volkswagen és a Hyundai csapatai maradnának csak, akik gyári minőségben, valamint WRC Team-ként futnának.
Miközben az FIA rágódik a helyzet okozta kérdéseken, az M-Sport kinyilvánította, hogy még mindig nem tudják, hogy részt tudnak-e venni a mind a tizennégy futamon vagy sem. A brit alakulat vezetője, Malcolm Wilson néhány napja azt mondta, várhatóan január 11. után tudják meghozni a döntésüket. A világbajnokság első viadala, a Monte-Carlo Rali hivatalosan január 21-én rajtol el.