Ami a rali világbajnokság futamainak rendezőit illeti, nekik alá kell vetniük az eseményüket az FIA környezetvédelmi tanúsítási eljárásának, mielőtt megkapnák a versenyengedélyt.
Újabb változást állt be a Rally 2 szabállyal kapcsolatban. Az idei hét percessel szemben minden kihagyott szakaszért egy órás büntetés jár. Ez alól a szuperspeciálok kivételek, az ilyen jellegű szakaszokat nem teljesítő versenyzők hét perces plusz időt lesznek kénytelenek elkönyvelni a különpróbán a kategória legjobb eredményét felmutató pilótáéhoz képest. A szabályt annak biztosítására hozták, hogy a teljes versenytávot teljesítők mindenképpen azok előtt végezzenek, akik nem értek célba az összes szakaszon.
Biztonsági kérdésekben is születtek döntések, melynek részeként új standard került jóváhagyásra a biztonsági övekre vonatkozóan, ami a jelenlegi szinthez képest fejlődést képvisel. Az új biztonsági övek súlyosabb balesetek esetén is védelmet fognak nyújtani a versenyzők számára. Az ütközés impulzusának súlyossága a 30 g-ről több mint 60 g-re növekedett. Az új standard 2017. január 1-én lép életbe, elsőként a Forma-1-ben, a hosszútávú világbajnokságon, a rali világbajnokságon és a túraautó világbajnokságon lesz kötelező, majd lépcsőzetesen vezetik be az FIA összes más bajnokságában.
A European Rally Trophy (ERT) besorolásai módosításra kerülnek, a sorozat fő kategória az R5-ös és S2000-es autók számára lesz kiírva. Az ERT 2-ben küzdhetnek az NR4-es kocsik, az ERT 3-ban a kétkerékhajtású járműveket értékelik, a Junior Trophy pedig a fiatal, 1989. január 1-je után született pilóták számára lesz nyitott. A European Rally Trophy nyolc régióban kerül kiírásra Európában, év végén pedig a régiók legjobb háromja küzdhet meg egy döntő futamon, melynek minden évben más ország ad helyet. A Trophy Döntő győztese lesz a European Rally Trophy egész éves bajnoka, az egyes kategóriák legjobbja pedig a kategória bajnoka.
A Motorsport Világtanács jóváhagyta az FIA Hírességek Csarnoka létrehozását, ez az FIA sportkonferenciáján kerül bemutatásra jövő júniusban.