„Ebben a szezonban először az FIA (Nemzetközi Automobil Szövetség) engedélyt adott a gumik mintázatának ’újravágására’, a ’vágás’ az egyes márkák javaslatán alapul. A tevékenységet a versenyfelügyelők engedélyezik nagy eső esetén.”
A kézi vágás azóta tiltott a rali világbajnokságon, hogy a szabályok a mintázattal ellátott aszfaltgumik használatát követelik meg, a tevékenység ugyanakkor a regionális sorozatokban szigorúan kontrollált körülmények között, nagy eső esetén engedélyezett.
A rali világbajnokság abroncsokra vonatkozó jelenlegi szabályzata kimondja, hogy a mintázatnak minden gumin azonosnak kell lennie, a száraz és nedves úton használt pneuk közötti különbség mindössze a keverékben lehet.
A Michelin idei aszfaltos típusaival, a PILOT Sport S5-össel és H5-össel kapcsolatban egyébként eléggé megoszlanak a vélemények, van, akinek tetszenek, de van olyan is, aki nem tudott ráérezni a kérdéses típus működésére. Előbbiek közé tartozik Sebastien Ogier: „Jobban meg tudok birkózni az új Michelin gumikkal, mint ahogyan azt tettem a korábbi verzióval” – mondta el a Volkswagen világbajnoka a Katalán Rali során. Kris Meeke más véleményen van: „A tavalyi évhez képest eltérő gumikkal nem találtam meg egy igazán jó érzést a kocsival” – nyilatkozta a citroenes a spanyol viadalt követően.