A finanszírozással kapcsolatos aggályok szeptember második felében ütötték fel a fejüket, amikor a cégcsoport bejelentette, 6,5 milliárd eurót különített el azoknak a költségeknek a fedezésére, amiket a botrány okoz, valamint arra, hogy visszanyerje a vásárlók bizalmát. Mindez azok után történt, hogy kiderült, a Volkswagen Group mintegy tizenegy milliói utcai autója fut olyan software-rel, ami manipulálja a károsanyag kibocsátási tesztek eredményét. Az események következtében Martin Winterkorn, a konszern vezérigazgatója le is mondott pozíciójáról.
A Volkswagen Motorsport első embere azonban a Korzika Rali előtt kitartott amellett, hogy a versenycsapat ugyanúgy működik tovább, mint ahogyan eddig, jövője legalább további négy évre garantált. „A Volkswagen rali világbajnoki alakulata nem is lehetett volna sikeresebb, sorozatban három világbajnokságot nyert. Zöld utunk van 2019-ig beleértve azt az évet is, és keményen dolgozunk annak biztosítása érdekében, hogy a lehető legsikeresebbek maradjunk a sport tekintetében” – mondta Capito.