A szombati váltó meghibásodás miatt kategóriája második helyéről kezdte a zárónapot Botka Dávid és navigátora a Ciprus Rally-n. Bizakodva indult neki a hátralévő 8 gyorsasági szakasznak a legénység, hiszen a szervizcsapat az összes hibát megjavította a versenyautón
’Problémamentesen tudtunk vasárnap autózni. Az előttünk lévő párosnál, a ciprusi bajnoknál - minden gyorsasági szakaszon - gyorsabbak voltunk. Így az utolsó körre már ledolgoztuk a hátrányunkat és a verseny végén fél perces előnnyel a kategória legelején végeztünk.’ - összegezte a napot a pilóta
Mindenki gratulált a magyar egységnek, hiszen első ciprusi versenyükön az ERC2 éllovasai mellett a helyi versenyzők is erősítették a kategóriát, amelynek élére állhatott volna nyolc futam után a Botka-Szeles páros, ha a verseny legvégén nem kapnak két perc büntetést…
A céldobogóról a technikai ellenőrzésre vitték az autót, ahol 17 (!) tételben sorolták fel a megvizsgálandó alkatrészeket. Tényleg bontás volt a ’bontásként’ emlegetett verseny végi technikai ellenőrzés.
’A versenyautónkat teljesen szétszedték az ellenőrök, de természetesen semmilyen szabálytalanságot nem találtak, amin persze nem is lepődtünk meg, hiszen tudtuk, hogy minden rendben lesz. Amikor a széria autóban a jobb hátsó (gyári) oldalablakot kezdték el vizsgálni és a legvégén még az ülés tartó konzolon lévő furatokat is lemérték, akkor egy kicsit úgy éreztük, mindenáron ki akarnak minket zárni vagy záratni. ’
A technikai ellenőrzés után Földesi Csabát, a csapatfőnököt hívták, hogy a csapat a megengedett 18 gumi helyett 20 darabot használt fel, így két perces büntetéssel sújtják.
’A verseny előtt a csapatfőnöki eligazításon felvetődött egy kérdés, miszerint mikor kezdődik a futam. - emlékezett vissza Földesi Csaba - ’Ez azért is volt érdekes, mert a kvalifikáció előtti hajnali két szabad edzés rajtjához levihetik e a szerelők az autót. Ott egyértelműen azt mondták, hogy a verseny a kvalifikációs gyorsasági szakasz előtti beíróban kezdődik’
Valóban 20 gumit használtunk el, ’- folytatta Dudu - ’ hiszen - ahogy eddig is - minden versenyen a szabadedzés első körére felraktunk két nagyon használt gumit. Korábban nem volt ezzel gond, hiszen, ahogy a nevében is benne van, free practice a kvalifikáció előtti két szakasz. Valahogy most ez nagyobb hangsúlyt kapott és így a győzelmet a helyi versenyző szerezte meg, akiről úgy tudjuk, hogy a rendező rokona…
A két perc büntetés miatt az abszolút értékelésben két helyet hátrébb csúszva a nyolcadikon, kategóriában a második helyen végzett a páros. Ahelyett, hogy átvette volna a vezetést az ERC2-ben a bajnoki összesítésben a Botka Dávid - Szeles Péter duó, továbbra is a második helyen állnak 184 ponttal, öt ponttal lemaradva a cseh versenyző mögött.
’Hazugság lenne azt mondani, hogy jó szájízzel jöttünk el a ciprusi versenyről. Egy bajnokságban veszünk részt, ahol minden pont számít és ezek a pontok most nagyon hiányoznak. A terveink szerint a zárófutamon nem indultunk volna, most úgy tűnik, hogy ezt nem tudjuk kihagyni.
Tovább kell lépnünk, a következő versenyre összpontosítunk, két hét múlva a híres Acropolis Rally-n szeretnénk gyarapítani a pontjainkat!’