A spanyolországi La Coruna Ralin nemrégiben hét ember halt meg, amikor egy autó elhagyta az utat, de Ausztráliában és Észtországban is voltak halálos áldozatai raliversenyeknek. A francia pilóta, Eric Comte ugyancsak a közelmúltban hunyt el, amikor balesetet szenvedett Citroen Xsara WRC-jével a Mont Blanc Ralin.
Az esetek arra sarkallták az FIA elnökét, Jean Todtot, hogy rendkívüli megbeszélést hívjon össze. Erre szeptember 9-én került sor Genfben, az eseményen részt vettek az FIA tisztségviselői, a közúti közlekedés megbízottja, Ari Vatanen, a rali világbajnokság bizottságának elnöke, Carlos Barbosa, a vb menedzsere, Michele Mouton és a spanyol szövetség vezetője, Carlos Gracia Fuertes is.
Az FIA közleménye szerint a résztvevők egyetértettek, hogy az akciólistának a következő pontokra kell fókuszálnia:
1. Meg kell erősíteni minden, a raliversenyek rendezéséért felelős szerv felelősségét az FIA irányelveinek alap keretprogramján kívül futó raliversenyek magasabb veszélye miatt a nézői és a járműbiztonság terén is.
2. A nemzeti sporthatóságokkal (ASN-ek) és a raliversenyek szervezőivel együtt olyan intézkedéseket kell bevezetni, melyek oktatási programként szolgálva hatással vannak a nézői biztonságra és segítenek javítani azt.
3. Dedikált FIA szakértői gárda létrehozása, mely a nemzeti sporthatóságok és a versenyszervezők rendelkezésére áll és támogatja őket az elfogadott biztonsági irányelvek gyakorlatban történő alkalmazásában.
Az akciólista célja az, hogy pozitív hatással legyen szerte a világon a raliversenyek biztonságára a helyi eseményektől kezdve a sportág csúcsáig, a rali világbajnokság szintjéig.
Ugyan a legtöbb, az FIA-t beavatkozásra sarkalló baleset nemzeti eseményeken történt idén, a rali világbajnokságon is aggály a nézői biztonság, a hyundai-os Hayden Paddonnal Argentínában történt eset során hat rajongó sérült meg például.