Makinen elmondta, a teszteket két egymástól független csapat végzi, az egyik kizárólag Finnországban fog dolgozni, a másik pedig a világ minden olyan részén, ahol rali világbajnoki futamot rendeznek.
„A jövő év elejétől két tesztprogram fog futni, mindegyik teszten két autó lesz, ami egy nagy vállalás” – mondta el a maxrally.com japán forrása. „Tommi sikerét akarja mindenki, természetesen így van ez, mindenki azt akarja, hogy a Toyota a bajnokságban legyen és hogy magas szinten legyen.”
A TMR és a Toyota Motorsport GmbH kölni bázisa között folyamatosan zajlanak a megbeszélések, hogy kialakítsák a két szervezet közötti együttműködés formátumát. A TMG ugyanakkor alapvetően szolgáltatásokat fog biztosítani a projekthez, a WRC autó erőforrását is ők készítik, ez már megerősítésre került.
A TMG a minap a motorfejlesztési program részeként Dél-Spanyolországban tesztelt is, de további próbákat is beütemeztek már. A kölni bázis azzal a Yaris WRC végzi a munkálatokat, amit az elmúlt időszakban ők terveztek és építettek. A kocsi a 2017-es szabályok szerint továbbfejlesztésen fog átesni, az jövő év februárjára lesz kész, arra, amikorra a Makinen-féle Gazoo Racing is elkészül a saját változatával. Kölnben annak ellenére foglalkoznak a World Rally Car építésével, hogy tudják, ők csak a motorral kapcsolatos munkálatokat fogják végezni a homologizálásra kerülő autón. A fenti tényeket a maxrally.com TMG-hez közeli forrása erősítette meg.
„A TMG már a kezdetekben kijelentette, hogy nem fog olyan autót építeni, ami azért kerül homologizálásra, hogy 2016-ban versenyezzen” – mondta el a forrás. „Amit a TMG néz, az egy természetes evolúciója a jelenlegi tesztautónak a 2017-es World Rally Car felé, aminek az építéséről mindig is szó volt. 2017 felé irányult és irányul a teljes program.”
A Toyota németországi sportrészlege azt sem zárta ki, hogy nagyobb részt vállaljon a rali világbajnoki programban. „A TMG a felelős a Toyota 2017-es rali világbajnoki visszatérésekor a motor biztosításáért, ennek tesztelésére pedig a jelenlegi TMG Yaris-t használjuk” – nyilatkozta az alakulat szóvívője. „A Toyota a megfelelő időben információkat fog kiadni a jövőbeli fejlesztésekről.”
A Toyota Motorsport GmbH mindeközben együttműködik az Orecával is, a junior ralipilóták, Eric Camilli és Teemu Suninen fejlesztési programja 2016-ban is folytatódni fog.