A Volkswagen Motorsport nem tétlenkedett, Marcus Grönholmmal a volánjánál máris tesztre fogott egy alapjaiban 2015-ös specifikációjú, de már az új szabályzat által engedélyezett látványosabb karosszériaelemekkel szerelt Polo WRC-t. Sokak szerint a német gyártó ezzel már most előnybe került riválisaival szemben.
„Azt gondolom, mindenki, aki 2017-ben a ralisportban akar lenni, dolgozik a projekten, és úgy vélem, így is kell tenni, mivel nincs sok idő hátra” – mondta el Jost Capito, az alakulat vezetője. „Jövő októberben, egy kicsit több mint egy év múlva a homolgizációs papírok ki kell, hogy legyenek töltve. Új technológia nem szükséges. Ez egy jó dolog, hogy semmit sem kell kitalálni vagy újragondolni, összességében pedig az új középső diffivel fejlődni fog az autó."
A ralisportban a múltban alkalmaztak már elektronikus vezérlésű középső differenciálművet, a technológia ismert tehát, emiatt nem is igényel hatalmas beruházásokat a csapatoktól, a Volkswagen Motorsport nem rendelkezik azonban még az ilyen egységgel kapcsolatos tapasztalatokkal. „Ez igaz, de vannak olyan embereink, akiknek van tapasztalatuk!” – mutatott rá Capito. „És nem igényel hatalmas befektetést az sem, hogy szélesebbé tegyük a kocsit. Örülünk annak, ahogyan mennek a dolgok. Attraktívabban lesznek az autók, agresszívebbek lesznek, sportosabbak, de nem lesz szükség hatalmas befektetésre.”