DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 2. szombat
Rali

Ismét beütött Latvala lengyel átka

Jari-Matti Latvala megkönnyebbült a Lengyel Rali céldobogóján, miután az utolsó gyorsasági szakaszon történt balesete kétségessé tette azt, hogy egyáltalán el tud-e jutni odáig.

A finn pilóta Ott Tanakkal csatázott a dobogó alsó fokáért, mikor a Power Stage vége felé Volkswagen Polo WRC-jével nekicsúszott egy fának. Az eset visszaidézte a 2009-ben történteket, amikor Latvala az utolsó gyorsaságin, egy szuperspeciálon hibázott és esett ki a második helyről.

latvala_lengyel_2015_3



„Fogalmam sincs, miért is esik ilyen nehezemre befejezni ezt a versenyt” – mondta el a Volkswagen pilótája, aki a rajtot megelőzően még azt nyilatkozta, hogy teljes mértékben túltette magát a hat évvel ezelőtti eseten. „A legjobb dolog azonban ezúttal az volt, köszönhetően a nagyon nagy javításoknak, hogy legalább el tudtunk jutni a végéig.”

Latvala azt is megemlítette, hogy a kicsúszás a harmadik helyért folyó csata miatt következett be. „1,1 másodperccel voltam Ott mögött a befejező szakaszt megkezdve, és tudtam, hogy a legjobb teljesítményemet kell nyújtanom, ha le akarom győzni. Teljes támadást intéztem tehát optimalizálva minden fékpontot és kockázatot vállalva azokon a helyeken, ahol nem tettem ezt az első körben.

Minden jó ment egészen addig, amíg egy balosba nem értünk az erdőben. Előtte volt egy jobbos, amit reggel megfékeztem, ezúttal azonban padlógázon vettem és túl nagy sebességet vittem bele. Rájöttem, hogy nem tudom bevenni, úgyhogy láttam egy lyukat az erdőben és megpróbáltam befordítani az autót oda. Ez sikerült, és azt gondoltam, hogy ’ó, túlélhetjük ezt’, de aztán nekimentünk a fának.

Hátratolattunk és mozgásba lendültünk ismét, de a motor hőmérséklete azon nyomban felment. Tudtuk, hogy megsérült a hűtő. Megtettük az egy kilométert a célig, aztán leállítottam a motort, és elgurultunk a beíróig.”

latvala_lengyel_2015_2

Latvala 20,6 másodpercet vesztett Tanakhoz képest ezen a szakaszon, de hátra volt még egy 11 kilométeres etap vissza Mikolajkiba, hogy be tudják fejezni a versenyt.

„A hűtő két helyen is megrepedt és tele volt lyukakkal, ami miatt kivettük és megpróbáltuk betömíteni azzal a javítópasztával, ami a kocsiban van nálunk” – magyarázta. „Két kísérletbe került, hogy elég lyukat tömjünk be, hogy magában tartsa a vizet – szerencsére kaptunk a szakasz végén innavalós flakonokat. A visszaúton folyamatosan töltöttük, végül azonban el tudtunk jutni az időellenőrzőig.”

Ez azonban csak négy perc késés árán jött össze. Az ezért kapott büntetés miatt Latvala és navigátora, Miikka Anttila az összetett értékelésben visszacsúszott az ötödik pozícióba. A Volkswagen Motorsport szerelői gyors javítást végeztek az autón, így legalább be tudta fejezni párosuk a viadalt. „A dobogóra szerettem volna állni. Sajnos nem jött össze, de hálásak vagyunk a szerelőinknek, akik versenyben tartottak” – zárta gondolatait Latvala.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: