Ugyan a Hyundai Motorsport az új i20 WRC építésével van elfoglalva, az alzenaui gárda a gyártó koreai főhadiszállásáról felkérést kapott arra, hogy terjesszék ki a márka autósport programját szerte a világon. Az R5-ös szabályok alapján megépítésre kerülő kocsi ennek eredményeként rajthoz állhat az Európa-bajnokságon és más sorozatokban is.
„Úgy gondolom, az ügyféltevékenység nagyon fontos” – mondta el Michel Nandan, az alakulat első embere. „A World Rally Car csak a rali világbajnokságra és a világ néhány másik bajnokságára való. Az egyetlen olyan kategóriájú kocsi, amit szerte a világon futtatni lehet, az R5, úgyhogy egy jó döntés az a Hyundai részéről, hogy R5-öst épít – ez mutatja, hogy azért vannak itt, hogy versenyezzenek az autósportokban. Ez mutatja a cég globális marketingjét és sportos képét.”
Nandan arról is beszélt, hogy az R5-ös ugyanazt a karosszériát fogja használni, mint az új World Rally Car, ami annak az új előírások szerinti megépítését némileg megkönnyíti. „Sok munkát használunk fel, amit már megcsináltunk a WRC autón” – mondta. „A bukócső filozófiája ugyanaz, ugyanazt a karosszériát használjuk, az autóba épített alkatrészekről van szó csupán. Az R5-nek sokkal olcsóbb alkatrészei vannak – ugyanazok a rugóstagok minden sarkon és kétfajta lengőkar mindössze. Ez egy kompromisszumos autó inkább, mint egy versenyautó! A WRC megléte ugyanakkor egyértelműen sokkal könnyebbé teszi az életünket, amint megérkezett Koreából a felkérés az R5-ös autóra.”