A négyszeres világbajnokot ezen a héten nevezték ki a Toyota Gazoo Racing rali világbajnoki csapatának élére, a japán autógyár azonban nem tett utalást közleményében a német székhellyel rendelkező Toyota Motorsport GmbH-ra. Januárban a Toyota Motor Corporation által birtokolt TMG jelentette be a visszatérést azzal a megfogalmazással, hogy az autót teljes egészében a kölni technikai központban fejlesztik és építik.
A Yaris World Rally Car fejlesztése és próbálgatása már a bejelentés előtt megkezdődött, a teszteket Sebastian Lindholm és Stephane Sarrazin folytatták vele, a TMG a jövőre koncentrálva ugyanakkor Eric Camillivel és Teemu Suninennel is szerződést kötött fejlesztési pilótaként.
A wrc.com hírei szerint a TMG ugyan megmarad a program technikai partnereként, de Makinen lesz az, aki teljes felelősséggel tartozik a 2017-es versenygépért, amit akár újból is kezdhet.
Bármelyik utat is választja, az 51 éves egykori pilóta azt tervezi, hogy kulcsszerepet fog betölteni a Yaris WRC tesztelésében. „Még akkor is, ha egy igazi tesztpilótára lesz szükségünk, úgy gondolom, jó dolog lesz az, ha én is vezetni fogok. Van néhány ötletem, ami segíthet, mindenesetre jó lesz a lehető legtöbb embertől benyomásokat és véleményeket szerezni” – mondta el Makinen.
A frissen kinevezett szakvezető alig várja már, hogy elkezdhessen dolgozni az új szerepében, azt azonban elismerte, hogy egy komoly lépés lesz ez a csapatvezetésben szerzett eddigi tapasztalataihoz képest. „Hatalmas munkánk van innentől kezdve 2017-ig, hogy mindenféle körülmények között teszteljük az autót, havon, murván, magas és alacsony tengerszint feletti magasságon. Szerte a világon tesztelnünk kell. Mióta befejeztem a versenyzést, megvan a saját csapatom, a Tommi Makinen Racing, ami N csoportos autókat készít jó ideje. Van tehát tapasztalatom egy csapat működtetésében, ezúttal azonban természetesen nagyobb a kihívás és sokkal nagyobb a felelősség, valamint több a tennivaló” – tette hozzá.