A Putifigariban lebonyolított teszten minden versenyzőegységnek legalább három alkalommal kellett teljesítenie az erre kijelölt pályát. Bár az időeredményeknek itt még semmi jelentőségük nem volt, presztízs szempontjából ezeknek a srácoknak sosem mindegy, hogy milyen sorrendben végeznek egymáshoz képest, így nyilván Dani Sordónak és a Hyundainak is egy kis elégtétel, hogy a végén két tizedmásodperccel beelőzték Kris Meeke-et és a Citroent.
„A felfüggesztésen dolgoztunk, hogy jobb legyen a tapadásunk a ralin. A szakasz elég durvává vált a végére, nem is a kövek, mint inkább a puha talaj miatt. Nehéz volt megtalálni a helyes ívet. Ez a pálya nem igazán reprezentálta jól azt, ami a ralin vár ránk. Az első két kilométer még csak-csak, de a vége teljesen más volt. Igaz, ez a rali számos különféle szakaszt tartogat a számunkra, ezért nehéz lenne megmondani, hogy mi számít itt szokványosnak” – nyilatkozta a shakedown végén Sordo.
A 3. helyet Mads Östberg szerezte meg a másik Citroennel, akit a VW kettőse követett, Sebastien Ogier, Jari-Matti Latvala sorrendben. A 6. helyet Thierry Neuville kaparintotta meg, aki azonban az egyik kanyarban kisodródott, és egy fának csapódva átalakította kicsit az i20-as hátulját.
A rali-világbajnokság idei hatodik versenye csütörtök este egy Cagliari kikötőjében kialakított, 2,5 km-es szuperspeciállal veszi kezdetét.
A shakedown végeredménye:
1. | Dani Sordo | Hyundai i20 | 3:27.4 |
2. | Kris Meeke | Citroen DS 3 | 3:27.6 |
3. | Mads Ostberg | Citroen DS 3 | 3:28.3 |
4= | Sabastien Ogier | Volkswagen Polo R | 3:28.5 |
4= | Jari-Matti Latvala | Volkswagen Polo R | 3:28.5 |
6. | Thierry Neuville | Hyundai i20 | 3:29.4 |
7. | Robert Kubica | Ford Fiesta RS | 3:30.3 |
8. | Andreas Mikkelsen | Volkswagwn Polo R | 3:31.3 |
9. | Hayden Paddon | Hyundai i20 | 3:31.7 |
10. | Ott Tanak | Ford Fiesta RS | 3:32.5 |