A német székhelyű csapat az elmúlt szezonban egészen pontosan nyolc tesztet iktatott be, míg az idei napátrjukba tizenkét alkalmat szeretnének beszorítani. "Nem tagadjuk, hogy a tesztek nagy részét Európában tervezzük lebonyolítani, de egy-két alkalommal a tengerentúlra is ellátogatunk." - ismerte be a Toyota Motorsport elnöke, Rob Leupen. "Legközelebb április végén vonulunk ki az utakra, ahol ezúttal a motorra és a felfüggesztésre fektetjük a hangsúlyt. Jelen pillanatban két autóval próbálkozunk, melyekből egyértelműen a legtöbbet próbáljuk kifacsarni. Lassan pedig elkészül a harmadik WRC is."
Leupen az eddigi tapasztalatok alapján azt a visszajelzést kapta, hogy a három kiválasztott tesztpilóta, Stephane Sarrazin, Sebastian Lindholm és Eric Camilli igazán jó választás volt, hiszen nemcsak tehetségesek, de hasznos tanácsokkal is segítik a fejlesztéseket. "Meg vagyunk elégedve mindenki munkájával jelen pillanatban. Természetesen sokszor gondolunk arra, hogy többet szeretnénk kihozni az autóból, vagy egymásból, de be kell látnunk, hogy a fejlődésnek megvannak a lépcsőfokai és tartjuk az ütemtervet."
Az elnök egyébként az egyik elhangzott mondatában hangsúlyozta, hogy ugyan a világbajnokságokon szeretnének sikeresek lenni, de megeshet, hogy másfelé is nézelődnek majd: "Ma még nem tudom megerősíteni, de lehet, hogy a vb-k mellett akár kisebb bajnokságokban is ott lehetünk majd a Yaris-szal. Idővel kiderül."
"Tudjuk, hogy nagyjából mi elérhető a műszaki fejlesztések piacán, és szerintem nekünk a felfüggesztésre és a motorra kell összpontosítani. Tárgyalások folynak a turbószűkítő méretének változtatásáról, de a jelenlegi helyzetből kiindulva lépésről-lépésre kerülnek majd bevezetésre az újdonságok." - jegyezte meg végül Leupen a 2017-es új szabályokkal kapcsolatban.