Ez pedig főleg az előző évi Svéd Ralihoz képest volt komoly előrelépés, ahol Robert Kubica kis túlzással még többet ásott a hóban, mint amennyit az autóban ült és vezetett! Innen nézve tényleg szinte hihetetlen az a fejlődés, amelyen egy év alatt keresztülment, hiszen idén eddig a rali-világbajnokság mindkét futamán több szakaszgyőzelmet is szerzett, és az eddig Achilles-sarkának számító havas borításon is remekül feltalálta magát.
„Ez volt életem egyik legjobb ralija. Kár a féltengelytörésért és a turbó pillanatnyi meghibásodásáért, mert ezek nélkül egy szép és nem várt eredményt érhettünk volna el” – kezdte az Autosportnak adott nyilatkozatában a népszerű lengyel, majd hozzátette: „A tavalyi év nagyon negatív svédországi tapasztalatai után idén a 4. vagy 5. helyért harcolhattam volna Ott Tanakkal, talán még meg is tudtam volna előzni, ami nagyon pozitív hír számunkra.”
Az idén már saját WRC-csapatának színeiben induló ex-F1-es versenyző végül azt is elmondta, bár Ford Fiesta RS WRC-jén ez eheti Mexikó Ralin még nem lesznek láthatóak komolyabb fejlesztések, de az utána levő hathetes szünet már teret enged nekik néhány műszaki „tuningra”, így az Argentin Ralin komoly előrelépést vár magától. „Néhány dolgon javítanunk kell még, de a Mexikó Raliig szűkös idő állt a rendelkezésünkre, így ez a munka az utánra maradt. Főként a vezethetőségén igyekszünk majd javítani” – mondta.
A turbó svédországi túltöltődéséről, ami miatt 5 perces időbüntetést kapott, a következőt mondta: „A másodpercnek is csak a tört részéig töltött túl a turbó. Nem tudunk ezzel mit tenni, egyszerűen csak meg kell értenünk, hogy miért történt ez. De teljesítménynövekedést ez nem okozott, és nem volt benne semmi szándékosság” – szögezte le Kubica.