DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 17. csütörtök

Eltiltották egy-egy futamtól a McLaren és az Alpine Formula-3-as juniorját

Szokatlan büntetések a Formula-3-ban: két versenyzőt is eltiltottak egy-egy jövőbeli versenyhétvégétől, mivel rajthoz álltak egy hasonló teljesítményű versenygépeket felvonultató formulaautós szériában az adott helyszínen. A két szóban forgó versenyző a McLaren juniorprogramjába órákkal a szankció bejelentése előtt bekerülő (a fotó is ennek kapcsán készült) Martinius Stenshorne, valamint az Alpine akadémiájához tartozó Nikola Tsolov. A Melbourne-ben futamot is nyerő norvég a GB3-as bajnokság silverstone-i fordulóján állt rajthoz, míg a bolgár a Eurocup-3 spái állomásán – és tették mindezt az FIA előzetes engedélye nélkül, ami a sportszabályzatba ütközik.

A versenyzők elmondták, hogy nem voltak tisztában vele, hogy az F3-as szabályzatba ütközik engedély nélkül versenyezni a naptár egy későbbi pályáján, és Stenshorne azt is hozzátette, hogy a GB3-as szereplését a menedzsmentje szervezte. Értelemszerűen ő a Brit, míg Tsolov a Belga Nagydíj betétprogramjaként futó Formula-3-as fordulóról kénytelen így távol maradni.

Egy harmadik pilótát, a Red Bull-junior Arvid Lindbladot pedig 10 ezer eurós – és ugyanennyi felfüggesztett – pénzbírsággal sújtották, miután egy kétnapos GB3-as teszten vett részt szintén Silverstone-ban. A stewardok az esetében elfogadták a magyarázatot, miszerint kommunikációs félreértés történt a menedzsmentje és a versenycsapata között.

f3-stenshorne-mclaren

Rossi eddigi legjobb eredményét érte el GT-ben

Valentino Rossi az előző szezon végén intett búcsút a MotoGP-nek, a bukósisakot azonban még nem akasztotta szögre, ugyanis két kerékről négyre váltott: idén a GT World Challenge Europe mezőnyében szerepel a Team WRT egyik Audijával. Bár a debütálása inkább egy kínos bakiról maradt emlékezetes, az olasz legenda teljesítménye folyamatosan javul, amit a hétvégi franciaországi eredmény is megmutat, hiszen a Frederic Vervisch és Nico Müllert még a soraiban tudó egység az ötödik helyen ért célba a Paul Ricard pályán rendezett 1000 km-es viadalon.

„Nagyon boldog vagyok, az ötödik hely jó eredmény, és biztató volt az egész hétvégénk. Gyorsak és erősek vagyunk, megmutattuk, hogy jó a felállásunk. Elégedett vagyok a tempómmal és azzal is, ahogy a forgalomban tudtam harcolni az első etapok során” – értékelt az idei legjobb helyezését elérő Rossi, akit a Crash.net idézett. A Doktornak ez volt a negyedik fellépése egyébként a bajnokságban, legközelebb pedig Zandvoortban gurul pályára június közepén.

rossi-gt3-wrt

Marko: Nincs jobb opciója Gaslynak az AlphaTaurinál

A Red Bull múlt héten jelentette be, hogy újabb két évre aláírt Sergio Perezzel, így 2024 végéig változatlan marad a felállásuk az első számú istállónál. A mexikói maradása egyúttal azt is jelenti, hogy Pierre Gasly számára rövid távon biztosan nincs visszaút az anyacsapathoz: a franciát 2023 végéig köti a szerződése az energiaitalosokkal, de Perez hosszabbítása révén ez kizárólag az AlphaTaurit jelentheti. Bár felmerült, hogy emiatt Gasly elhagyhatja a Red Bull kötelékeit, Helmut Marko szerint nincs jobb választási lehetősége a versenyzőnek:

„Mielőtt aláírtunk Perezzel, természetesen beszéltem Gaslyval. Meg kell látnunk, mi történik 2023 után. Mi az alternatíva számára? Nem hiszem, hogy jelenleg van olyan opciója, ami jelentősen jobb lenne az AlphaTaurinál” – nyilatkozta a Red Bull F1-es tanácsadója a Formel1.de hasábjain.

Marko arra is utalást tett, hogy az energiaitalosok juniorjai, például az F2-ben pallérozódó Liam Lawson, Jehan Daruvala és Jüri Vips 2023-ban aligha kap F1-es ülést, mivel Gasly mellett Yuki Tsunoda is maradhat az AlphaTaurinál: „Valószínűleg feltételezhetjük, hogy a jelenlegi versenyzők maradnak a helyükön. Ugyanakkor a koronavírus még mindig jelen van, szóval előfordulhat, hogy a fiataloknak be kell ugraniuk. Természetesen remélem, senki nem sérül meg, de egy újabb évet kell várniuk a teljes szezonos ülésre.”

gasly-alphatauri-rb-2022

Még senki nem nyert kétszer Bakuban

2016 óta látogat el a Formula-1-es mezőny Azerbajdzsánba, ahol első alkalommal még Európai Nagydíj néven rendeztek futamot, 2017 óta viszont Azerbajdzsáni GP-ként szerepel a versenynaptárban. Az eddigi öt futamot (2020-ban az itteni verseny is a koronavírus-járvány áldozatául esett) öt különböző pilóta nyerte: sorban Nico Rosberg, Daniel Ricciardo, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas és Sergio Perez állhatott fel a dobogó legfelső fokára. Jó esély van rá, hogy ez a széria folytatódjon a mostani hétvégén is, hiszen a két élcsapat versenyzői közül csak Perez diadalmaskodott már Bakuban (ő egyébként még két dobogós helyet fel tud mutatni ezen kívül itt), a másik három (Max Verstappen, Charles Leclerc, Carlos Sainz) még nem. A csapatok terén 3-2-re vezet a Mercedes a Red Bull ellen, azaz a Ferrari is első sikerét jegyezheti az azeri pályán.

baku-podium-2021-dppi

fotó: DPPI

Amikor a győzelem úszott el egy túl korai ünneplésen Barcelonában

A hétvégi Katalán GP rajtbaleset melletti legemlékezetesebb momentuma egyértelműen az utolsó körben történt, amikor Aleix Espargaro túl korán kezdett el ünnepelni, így végül a második helyett csupán az ötödik helyen ért célba. 13 évvel ezelőtt azonban ugyanitt a 125 köbcentisek versenyén a győzelem sorsa dőlt el hasonló módon: akkor Julian Simon számolta el magát. Videón az emlékezetes jelenet Simonnal, akinek végül ez a hiba is belefért a vb-harcban – az idő majd eldönti, hogy Espargaro vasárnapi benézése mennyire bizonyul drágának a végelszámolásnál…

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Verstappen nem marad az F1-ben a visszavonulása után

Bár még csak 24 éves, már a nyolcadik idényét tapossa a Formula-1-ben a regnáló világbajnok Max Verstappen. A szerződése 2028 végéig köti a Red Bullhoz, a holland pedig még akkor is csupán 31 éves lesz. Ennek ellenére a pilóta nemrég elhintette, hogy akár az is előfordulhat, hogy a jelenlegi kontraktus kitöltése után vissza is vonul a versenyzéstől.

Verstappen most a holland Formule 1 magazinnak nyilatkozva azt is hozzátette, hogy amennyiben már nem lesz aktív pilóta, más pozíciót nem fog vállalni az F1-ben: „Nem fogtok elemzőként vagy bármilyen csapatszerepkörben látni. Nem motiválnak ezek. Ha már nem versenyzem többé, más szórakoztató dolgokat szeretnék majd csinálni.”

verstappen-dppi_1

Quartararo az élen, újítások tömkelege a barcelonai teszten

A Katalán GP utáni hétfőn is Barcelonában körözött a MotoGP-mezőny – a rajtbalesetben kisebb sérüléseket szenvedő Alex Rins és Takaaki Nakagami, valamint a hétfőn műtött Jorge Martin kivételével. A leggyorsabb a vasárnapi győztes Fabio Quartararo volt, de csak négy ezreddel előzte Francesco Bagnaiát. A harmadik Johann Zarco hátránya fél, a kisebb bukást is begyűjtő Aleix Espargaróé bő egy tized volt a vb-éllovashoz képest, míg őket Pol Espargaro, Jack Miller, Maverick Vinales, Franco Morbidelli, Enea Bastianini és Fabio di Giannantonio követte a top 10-ben.

Az időeredményeknél azonban jóval érdekesebb volt, hogy ki milyen újítást vitt pályára. A leglátványosabbal alighanem az Aprilia rukkolt elő, amely egy új oldalburkolati elemet próbálgatott, valamint ismét feltűnt a hátsó szárnyelem is az RS-GP-n – ha pedig ez nem lett volna elég, egy továbbfejlesztett motorblokkal is kísérleztek, amelyet az Osztrák Nagydíjtól kezdve használnának. A Ducati új vázat, a Yamaha új lengővillát vetett be a gyári alakulatánál, ahogy a Hondánál is ezeken volt a fő fókusz, de még a szezon végén távozni készülő Suzuki is előállt két új aerodinamikai csomaggal.

aprilia-hatso-szarny

A barcelonai tesztnap eredményei:

1. Fabio Quartararo Monster Yamaha 1m 39.447s 13/67
2. Francesco Bagnaia Ducati Lenovo +0.004s 61/84
3. Johann Zarco Pramac Ducati +0.053s 53/93
4. Aleix Espargaro Aprilia Racing +0.111s 4/81
5. Pol Espargaro Repsol Honda +0.241s 8/88
6. Jack Miller Ducati Lenovo +0.295s 6/68
7. Maverick Viñales Aprilia Racing +0.333s 31/77
8. Franco Morbidelli Monster Yamaha +0.348s 28/78
9. Enea Bastianini Gresini Ducati +0.397s 27/54
10. Fabio Di Giannantonio Gresini Ducati +0.516s 27/56
11. Brad Binder Red Bull KTM +0.551s 64/66
12. Joan Mir Suzuki Ecstar +0.580s 57/72
13. Luca Marini Mooney VR46 Ducati +0.600s 30/62
14. Miguel Oliveira Red Bull KTM +0.641s 40/66
15. Remy Gardner KTM Tech3 +0.750s 35/76
16. Alex Marquez LCR Honda +0.888s 9/96
17. Stefan Bradl Repsol Honda +1.027s 22/53
18. Michele Pirro Aruba.it Racing +1.163s 16/74
19. Andrea Dovizioso WithU Yamaha RNF +1.180s 29/56
20. Darryn Binder WithU Yamaha RNF +1.299s 35/49
21. Marco Bezzecchi Mooney VR46 Ducati +1.318s 5/23
22. Raul Fernandez KTM Tech3 +1.697s 5/47

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Fent és lent: így értékeltük a mezőny monacói teljesítményét!

Ahogy mindig, a Monacói Nagydíjat követően is 1 és 10 közötti skálán értékeltük a mezőny tagjainak teljesítményét, mely skálán az 5,5 az átlag, az 1 a minősíthetetlen produkció, míg 10-est csak a tökéletes (vagy ahhoz rendkívüli közeli) teljesítmény érdemel ki. 01:44:12-től meghallgathatod, milyen pontokat osztottunk a monacói hétvégére!

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

 applepod2


stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Olaszországban tarolt a „Mercedes Kimije”

Újabb parádés hétvégét teljesített a Mercedes egyik legígéretesebb juniorja, Kimi Antonelli: azok után, hogy nemrég a német F4-ben produkált tökéletes fordulót háromból három győzelemmel, ezúttal az olasz Formula-4-ben gyűjtött be három futam alatt két győzelmet és egy második helyet (nem mellesleg két pole-pozícióval megspékelve). A misanói eredménysort büszkén hírül is adta a Mercedes F1-es csapata:

 

Más fiatalok is remekeltek: Paul Aron a Formula Regional EU by Alpine széria Paul Ricard pályán tartott állomásán egy első és egy harmadik helyet zsebelt be, míg a 14 éves Alex Powell a Gokart-Eb-n nyert a kategóriájában (mindezt első jamaikaiként mondhatta el magáról).

Ha lemaradtál a Formula-E és az IndyCar hétvégi futamairól, itt pótolhatod a lényeget

Az elektromos széria Jakartában, míg az Indy 500-at még ki sem pihenő amerikai sorozat Detroit utcáin vendégeskedett – íme, a magyar idő szerint szombat délelőtt és vasárnap késő este rendezett versenyek rövid összefoglalói:

„Hagyd a kifogásokat és harcolj az álmaidért!” – videó a lábát elveszítő sportbíróról

Szinte napra pontosan négy éve történt az a baleset a DTM hungaroringi versenyhétvégéjén, amely után a bokszban megcsúszó autó miatt amputálni kellett László Attila sportbíró lábát. Az évforduló alkalmából a sportbíró egy videót osztott meg a Facebook-oldalán: „Egy éve amikor első alkalommal láttam megkönnyeztem, és sokadik megnézés után is el érzékenyülök rajta...” – írta. A videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:

laszlo-attila-video

Alonso tavalyi rajtjával hangolódjunk Bakura

Fernando Alonso a tavalyi Azerbajdzsáni Nagydíjon nagyszerűen kapta el a piros lámpák kialvását, majd jól is helyezkedett, aminek köszönhetően négy helyet is javított az első kanyarokban. Egy hét múlva rendezik az idei bakui versenyt, így kezdjünk el hangolódni a futamra ezzel a videóval.

 

Bemutatta új LMDh-autóját a BMW

Néhány nappal az Acura után újabb gyártó rántotta le a leplet vadonatúj LMDh-gépéről: ezúttal a BMW-n volt a sor, hogy megmutassa az LMP2-re épülő BMW M Hybrid V8 névre keresztelt autóját. A bajor márka tradicionális színeiben pompázó versenygép 2023-ban az IMSA WeatherTech SportsCar Championship csúcskategóriájában fog rajthoz állni – bár a szabályok lehetővé tennék, hogy a WEC-ben, s így a Le Mans-i 24 óráson is induljanak vele, erről egyelőre nem ejtett szót a BMW.

bmw-lmdh-2

bmw-lmdh-1

bmw-lmdh-4

Megérkezett a Grill The Grid második része!

Legutóbb a tornasort kérdezték a pilótáktól, ezúttal a pályákat kellett felismerniük, mindössze az első kanyarból. Nektek mennyi ment? A videót a képre kattintva tekinthetitek meg!

Monaco sorsa bizonytalan: kétévente lesz csak hercegségi futam?

Sok más mellett arról is szólt a fáma Monte-Carlóban, hogy egyáltalán nem olyan betonbiztos már a Hercegség helye a versenynaptárban, mint azt évtizedeken át szinte alapvetésnek tekintette mindenki. A jövő ködös, éppúgy elképzelhető, hogy minden a régiben marad, mint az, hogy kikerül a kalendáriumból az egyik legnagyobb hagyományokkal bíró futam. Vagy esetleg kétévente rendezik csak meg a Monacói Nagydíjat? Erről is beszélgettünk a Formula Podcast legutóbbi adásában, melynek e szakaszát 04:10-től hallgathatod meg.

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

 applepod2


stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Podcast, MotoGP, Rali, Retro, Aréna, Girls, Insta: itt még többet találsz a Formula tematikus tartalmaiból

Formula.hu több mint 150 ezer kedvelővel rendelkező Facebook-oldalát már sokan ismerik olvasóink közül, aki viszont a közösségi oldalon járva-kelve sohasem akar lemaradni az aktualitásokról, annak ajánljuk figyelmébe a Formula alá tartozó tematikus csoportjainkat is, ahol családiasabb körben beszélhetjük ki a témákat, és akár a tagok is megoszthatnak újabb tartalmakat.

Formula Aréna - Egy helyen csak a nap legfontosabb Formula-1-es és autósportos hírei, amiket biztosan nem fog elrejteni a titokzatos algoritmus.

Formula Podcast - A már több mint két éve futó podcastadásunk Facebook-csoportja, még több háttérinformációval és exkluzív tartalommal.

Formula MotoGP - A motorversenyzés igazi szerelmeseinek a weboldal tartalmánál is mélyebb részletességgel. 

Formula Retro - Évfordulók, visszaemlékezések a Formula-1 több mint 70 és az autóversenyzés több mint 100 éves történelméből.

Formula Girls - A csinos járművek és a csintalan hölgyek kéz a kézben járnak - ez ideális szemlegeltető terep mindkettőhöz!

Formula Instagram - A legjobb képek a motorsport világából, exkluzív tartalmakkal!

Formula.hu Rali - Legújabb csoportunk! Minden, ami rali - hírek, információk, pletykák, érdekességek, fotók, videók, háttéranyagok. Csatlakozzatok a Formula.hu ralis Facebook-csoportjához!

Videó: Espargaro azt hitte, vége a versenynek – eldobott egy második helyet

Amint arról beszámoltunk, Fabio Quartararo nyerte a MotoGP Katalán Nagydíját, mellyel még tövább növelte előnyét összetettben, azonban így sem ő lett a futam főszereplője, hanem az az Aleix Espargaro, aki azt hitte, hogy már leintették a futamot, azonban volt még egy kör a versenyből, a spanyol pedig elkezdett integetni a hazai közönségnek és lelassított. Végül csak az ötödik helyen ért célba.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Videó: Grosjean ismét a falban végezte

Az Indy 500 Detroitban folytatódott az IndyCar versenysorozat, Romain Grosjean pedig, akárcsak Indianapolisban, most szombaton az időmérőn is a falban végezte.

Leclerc és barátnője otthon maradtak pihenni

Varázslatosan kezdődött a Monacói Nagydíj hétvégéje Charles eclerc számára, ugyanis megszerezte a poe-pozíciót szombaton, azonban a verseny napján újfent utolérte a Ferrari pilótáját a hazai pálya átka, és még a dobogóra sem állhatott fel. Búfelejtésként otthon maradt pihenni egy kicsit barátnője, Charlotte társaságában.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Formula.hu (@formula.hu) által megosztott bejegyzés

 

Kovács Bálinték az 5. helyen végeztek a spái 24 órás motorversenyen

Több mint két évtized után rendeztek ismét motoros endurance-világbajnoki futamot az elsősorban emiatt átalakított Spa-Francorchamps-ban, s ahogy azt megszokhattuk, Kovács Bálint révén ismét volt magyar versenyző is a mezőnyben a 24 óráson. A H-Moto Team tehetsége a Wojcik Racing Team #77-es EWC-kategóriás motorjára ülhetett fel egy csapattársa sérülése miatt, az egység pedig az előző fordulók pechszériája után végre egy kiegyensúlyozott versenyt futott. A nagy esélyesek hibáit kihasználva egy rövid ideig a harmadik helyen is haladtak Bálinték a részben esős és piros zászlóval is félbeszakított viadalon, amelyen az előkelő összetett ötödik helyen futott be a #77-es gép – amelyet épp Kovács hozott be a célba.

A spái 24 órást egyébként a BMW gyári alakulata nyerte hétkörös előnnyel, ezzel a bajor márka először győzött egynapos viadalon, megelőzve a Tati Beringer Racing Kawasakiját, valamint az F.C.C. TSR Hondát, amely az utolsó körig tartó csatában nyomta le a Yoshimura SERT Suzukit.

kovacs-balint-spa-2

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

FIA: Nem az Amazonról rendeljük a versenyigazgatókat

Michael Masi távozása után két embert nevezett ki a versenyigazgatói pozícióba az FIA új elnöke, Mohammed ben Sulayem: Eduardo Freitast és Niels Wittichet. Több pilóta is kritikával illette már az új párost, de a legutóbbi, Monacói Nagydíjon is előtérbe kerültek, miután az eső miatt elhalasztották a rajtot, aztán később is csak a safety car mögül indult neki a versenynek a mezőny, igaz, később kiderült, hogy egy áramszünet miatt történtek így a dolgok. Most ben Sulayem védte meg a két versenyigazgatót: "Rengeteg feladat áll előttünl, és már a Formula-1 önmagában egy hatalmas kihívás" - kezdte a Speedweeknek az FIA elnöke.

"Többször is megkerestek már azzal, hogy oldjam meg a versenyirányítás kérdését, de az igazság az, hogy a versenyigazgatókat nem a Google-ön találjuk, vagy az Amazonon vásároljuk őket. Ez egy hosszas folyamat, amit megfelelő kiképzés után lehet elérni. Rengeteg feladattal jár egy Formula-1-es hétvége lebonyolítása, éppen ezért is kellett létrehoznunk Genfben a virtuális versenyirányító szobát, ami élőben segíti az igazgatók dolgát."