DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 12. szombat

A többiek mégis meg tudtak állni – Piastri a Stroll-balesetről

Már a Kínai Nagydíj futamának leintését követően beszédtémát szolgáltatott Lance Stroll balesete, amikor a kanadai versenyző egy biztonsági autós fázist követő újraindításnál hátulról nekiütközött Daniel Ricciardo versenyautójának.

Stroll a futamot követően nem igazán érezte magát felelősnek, míg Ricciardo nem túl szép jelzőkkel illette az Aston Martin versenyzőjét. Lance Stroll egyébként tíz másodperces időbüntetést kapott az incidensért.

A média munkatársai a McLaren ausztrál versenyzőjét, Oscar Piastrit is megkérdezték a történtekről: „Igen, feltorlódott a mezőny, de a többiek mégsem ütköztek egymásnak. Ebben a kanyarban mindig fel kell készülni az ilyesmire, sokan nagyon közel kerültünk egymáshoz” – mondta a 23 éves ausztrál.

F3: Bearman nyerte a belga sprintet

Oliver Bearman aratott győzelmet a Belga Nagydíj balesetekkel tarkított Formula-3-as sprintfutamán. A 15 körös verseny első körét követően bokszkiállásra kényszerült az első sorból induló Zak O'Sullivan-Juan Manuel Correa páros, valamint a biztonsági autó is megjelent a pályán, miután Tóth László csapattársa, Christian Mansell a falnak ütközött. Az élmezőnyt ekkor Oliver Bearman vezette Brad Benavides és Jonny Edgar előtt. A hatodik körben folytatódott a verseny, Edgar megelőzte Benavidest, de nemsokára ismét megérkezett a felvezető Mercedes a versenyzők elé, ugyanis a hétvégén eddig nagyon jól teljesítő Oliver Goethe és a Trident versenyzője, Zane Maloney hatalmas balesetbe keveredett. Két kört követően a gumifal sérülései miatt piros zászlóval megszakították a versenyt, mely alatt a világbajnokságot holtversenyben vezető Victor Martins áthajtásos büntetést kapott, mert kiugrott a rajtnál. A futam körülbelül 30 perc várakozást követően folytatódott és 6 versenykör várt a mezőnyre. Az újraindítást követően Bearman megtartotta az első helyet és Edgar is a másodikat, azonban Benavides rövid időn belül több pozíciót is vesztett, a harmadik pozícióba Alexander Smolyar került az MP Motorsport autójában. A huszadik helyről rajtoló, a futamot megelőzően a bajnokságban a vezető duó mögött álló Arthur Leclerc hatalmas felzárkózást mutatott be és az ötödik helyen fejezte be versenyt, de az éllovas Isack Hadjar is 15 helyet javítva a nyolcadik helyen zárt. Az utolsó körökben Roman Stanek megelőzte Smolyart, azonban Edgar 5 másodperces büntetése miatt mindketten a dobogón végeztek a futamgyőztes Prema-versenyző mögött. A bajnokságot mostmár egyedül vezeti Hadjar három ponttal Martins és további három ponttal Leclerc előtt.

 

Hatalmas baleset az F3 sprintfutamán (videó)

Ijesztő balesetnek lehettünk szemtanúi a Formula-3 ma reggeli sprintversenyén: Oliver Goethe és Zane Maloney a rendkívül gyors Blanchimont-kanyarban értek össze, és csapódtak hatalmas sebességgel a gumifalba. A legfélelmetesebb pillanatot Maloney bukfence okozta, a barbadosi autója ugyanis a gumifallal való találkozás után átfordult a tengelye körül, végül azonban az összeroncsolódott Trident a rendeltetésszerű pozíciójában állt meg. 

Mindkét versenyző a saját lábán hagyta a helyszínt, Goethe-t azonban a pálya személyzete segítette ki az összetört autóból. A versenyt a megsérülő gumifal helyreállítása, valamint a törmelékek eltakarítása miatt piros zászlóval félbeszakították.

Verstappent figyelmeztették a felügyelők

A Belga Nagydíj második szabadedzését hatalmas fölénnyel megnyerő Max Verstappen nem zárt zökkenőmentes napot pénteken, ugyanis a nap végén, 19:15-re a sportfelügyelők meghallgatásra hívták a regnáló világbajnokot egy rajtpróba miatt. A versenyző elmondása alapján és a videófelvételek vizsgálatát követően a versenybírák megállapították, hogy szabályszegés történt. A hivatalos közlemény szerint a holland pilóta az edzés végén megelőzött egy másik versenyzőt, aki éppen rajtpróbázott, mellyel figyelmen kívül hagyta az előírásokat. A versenyszabályzat szerint ugyanis a rajtpróbázóknak abban a sorrendben kell elhagyniuk a pozícióikat, amelyben megérkeztek és a Red Bull világbajnokánál ez nem valósult meg. Verstappent csupán figyelmeztették a felügyelők, így nem kapott újabb büntetést, bár ettől függetlenül is a rajtrács végéről kell rajtolnia különböző motorelemeinek cseréi miatt.

Wolff: Az Audi érkezésével még keményebb lesz az F1

Pénteken végre megerősítették, hogy az Audi 2026-ban csatlakozik a Formula-1-es mezőnyhöz motorgyártóként. Az egyelőre nem dőlt el, pontosan hogyan fog kinézni a csapatuk, de több mint valószínű, hogy a Sauberrel lépnek együttműködésre (amellyel amúgy is szakít 2023 végén a névadó Alfa Romeo). Toto Wolff, a nagy rivális német márka, a Mercedes F1-es csapatfőnöke üdvözölte az érkező Audit:

„Nagyszerű” – reagált Wolff, amikor a Motorsport arról kérdezte, mit szól a bejelentéshez. „Ha megnézzük, ki csatlakozott az F1-hez az autógyártói vállalat szempontjából, akkor ez jól mutatja a sport erejét. Nagyszerű ez a sportnak és nekünk is, hogy a világ egyik legjobb autós vállalata érkezik ellenfélként. Az F1 a legkeményebb sport bármely autóipari vállalatnak: eddig is így volt, de csak még keményebb lesz az érkezésükkel” – vélekedett a Mercedes-főnök. Jost Capito, aki korábban irányította a Volkswagen WRC-projektjét, jelenleg pedig a Williams csapatvezetője, ugyancsak egyetértett abban, hogy az Audi és várhatóan a Porsche beszállása azt mutatja, hogy jó irányba indult el az F1.

audi-f1-dppi-spa

A rajtrácsot érintő büntetések a pénteki nap után

Az FIA által publikált dokumentumok alapján a pénteki nap végéig hat versenyző autójába szereltek be olyan alkatrészeket, amelyekre mennyiségi korlátozás érvényes a szezon során. Mivel mindegyikük esetében az összesített büntetés meghaladja a 15 rajthelyet, így mindannyian egységesen a mezőny végéről való indulást kapják büntetésként. A valós rajtsorrend az időmérő edzésen fog kialakulni, vagyis a vasárnapi futamon az ott elért eredményeik sorrendjében kell majd felállniuk a rajtrács végére. Azonban a névsor még nem tekinthető véglegesnek, mert a szombati nap folyamán tovább bővülhet az elemcsere miatti kiszabott rajtbüntetések listája más versenyzőkkel is.

Az új elemek listája:

Max Verstappen: belsőégésű motor, turbófeltöltő, MGU-H, MGU-K, váltó kihajtás

Lando Norris: belsőégésű motor, turbófeltöltő, MGU-H, MGU-K, akkumulátor, központi elektronika

Esteban Ocon: belsőégésű motor, turbófeltöltő, MGU-H, MGU-K, akkumulátor, központi elektronika

Valtteri Bottas: belsőégésű motor, turbófeltöltő, MGU-H, váltóház

Charles Leclerc: MGU-K, akkumulátor, központi elektronika, váltóház, váltó kihajtás

Mick Schumacher: központi elektronika, váltóház, váltó kihajtás

F1-es időmérő és a betétszériák sprintversenyei – itt a szombati menü

Folytatódik a Formula-1-es Belga Nagydíj hétvégéje, de akinek mindez nem lenne elég, DTM-et és TCR Europe-ot is nézhet a Nürburgringről:

Szombat (augusztus 27.)  
10:35 Formula-3, Sprintfutam (tv: M4 Sport, élő)
13:00 - 14:00 Formula-1, 3. szabadedzés (tv: M4 Sport, élő)
13:30 DTM, 1. futam  
16:00 - 17:00 Formula-1, Időmérő (tv: M4 Sport, élő)
17:00 TCR Europe, 1. futam  
18:00 Formula-2, Sprintfutam (tv: M4 Sport, 22:45, felv.)

f1-belga-2022

Brazil első sor az F2-ben, hétből hetedik pole-pozíciós az F3-ban

A szokásos menetrend szerint pénteken tartották a két utánpótlás-kategória kvalifikációját. A második F1-es szabadedzés után lefutott Formula-2-es időmérőn Felipe Drugovich szerezte a rajtelsőséget: Monaco óta először indul az első sorból, ami fontos fegyvertény számára, hiszen utóbbi hétvégéi a pontelőny lassú fogyásáról szóltak, amely 21 egységre csökkent Theo Pourchaire előtt. A brazil honfitársa, Enzo Fittipaldi szerezte a második rajtkockát, a következő rajtsort pedig Logan Sargeant és Jack Doohan foglalja el. Pourchaire nyolcadik lett az edzésen, melyet Jüri Vips kicsúszása miatt piros zászlóval megszakítottak.

A korábbi, két szabadedzés közé beszúrt esős Formula-3-as kvalifikáción ellenben gyengélkedtek a bajnoki éllovasok. Szintén egy brazil, Caio Collet szerezte meg a rajtelsőséget, így hét hétvégén heten nyertek időmérőt a legkisebbek között. Mögüle Zane Maloney, Francesco Pizzi és Oliver Goethe startol, a tabellán első három helyen álló Isack Hadjar, Victor Martins és Arthur Leclerc mindössze a 23., 24. és 20. rajtkockát szerezte meg, a listavezető Hitechje megállt a pályán. Itt is volt piros zászló, Jak Crawford megforgása okán.

Ahol csak elindult, halmozta a sikereket eddig az Audi

A Belga Nagydíj péntekjén végre hivatalosan is megerősítették, hogy 2026-ban érkezik az Audi motorgyártóként a Formula-1-be. Az F1 Instagram-oldala ennek apropóján készített két összeállítást a németek eddigi autósportos történelméből és sikereiből, kezdve a WRC-s sikerektől a Le Mans-i taroláson át egészen a Formula-E-ben szerzett győzelmekig. Kétségtelen, hogy nagyon komoly eredménysorral büszkélkedhet az Audi: a WRC-ben és a WRX-ben kettő, a DTM-ben tizenkettő, a Formula-E-ben egy egyéni bajnoki címet számlálnak, míg a Le Mans-i 24 órást tizenhárom alkalommal nyerték meg, és ez még nem is a teljes eredménylista – a nagy kérdés pedig, hogy vajon ehhez mit tudnak hozzátenni majd az F1-ben 2026-tól kezdődően.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

Japán motoros debütál a sérült Mir helyén Misanóban

Joan Mir az Osztrák Nagydíj első körében szenvedett hatalmas highside bukást, amelyben megsérült a csont és az ínszalag a jobb bokájában. A vizsgálatok után az orvosok legalább 15 napos pihenést írtak elő a 2020-as világbajnok számára, így a Suzukinak helyettes után kellett néznie a jövő hétvégén esedékes San Marinó-i Nagydíjra. Mivel a tesztversenyző, Sylvain Guintoli ugyancsak sérülésből lábadozik, a hírek szerint elsőként Danilo Petruccit környékezték meg, ám a MotoGP-ből tavaly távozó olasz a Ducatira és a MotoAmericára kívánt koncentrálni.

Így végül Kazuki Watanabéra esett a „kékek” választása, így egy japán versenyző fog debütálni a MotoGP-ben Misanóban. A 31 éves motoros mindenekelőtt a Suzuki Endurance-világbajnoki alakulatában szokott szerepelni tartalékosként, de például néhány hete ő is tagja volt a suzukai 8 óráson dobogón végző csapatnak. Watanabe természetesen gyors gyógyulást kívánt Mirnek a Suzuki közleményében, egyúttal igyekszik majd a legjobbját nyújtani Misanóban.

watanabe-suzuki

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

 

Russell: Mindkét bajnokságban elérhető a második hely

A nyári szünetet megelőző futamokon úgy tűnt, a Mercedes végre maga mögött tudta a szezon szenvedős első harmadát, és folyamatosan közelíteni tudott a két élcsapatra, a Red Bullra és a Ferrarira. Azok hibáit kihasználva ráadásul a Francia és a Magyar Nagydíjakon is kettős dobogót ünnepelhettek, a hihetetlen kiegyensúlyozottság pedig azt eredményezte, hogy a konstruktőri értékelésben már csak 30 pontra vannak a második helyezett Scuderiától. Ha pedig mindez nem lenne elég, George Russell lemaradása mindössze 20 egység a szintén ezüstérmes pozícióban álló Charles Leclerc-rel szemben, de a csapattárs Lewis Hamilton is csak további 12 pontra van a fiatalabb brittől. Russell emiatt úgy érzi, nem irreális, ha célba veszik a világbajnoki második helyeket:

„Olyan helyzetben vagyunk jelenleg, hogy talán harcba szállhatunk a második helyért mindkét bajnokságban” – mondta el a Belga Nagydíj hétvégéje előtt a BBC Sportnak. „Természetesen olyan harci szellemmel vágunk neki a versenyeknek, hogy szeretnénk mindet megnyerni, ahogy a vb-címeket is, de ha realisták vagyunk, a Red Bull és Max kivételes munkát végeznek, és óriási az előnyük mindenkivel szemben. De szeretnénk mi lenni a legtöbb pontot szerző csapat a szezon második felében. Ez kell legyen a célunk. Nincs messze a második hely egyik bajnoki összetettben sem. Emellett amit az évad második felében tanulunk, önbizalmat adhat nekünk a következő évre is.”

russell-belga-day0-dppi

fotó: DPPI

Vakarhatják a fejüket a Ducatinál, hogy kit ültessenek a gyári motorra

Hosszú hónapok óta egyértelmű, hogy Enea Bastianini és Jorge Martin közül kerül ki a KTM-hez távozó Jack Miller utódja a bolognaiak gyári alakulatánál, de a két jelölt nem könnyíti meg a vörösök dolgát: hiába remek mindkét fiatal tempója, számos hibát is elkövettek. Spielbergben sem volt ez másként: Bastianini és Martin sem ért célba, utóbbi a dobogóért harcolva bukott az utolsó körben. Márpedig a Ducati ezt a versenyt jelölte meg határidőnek a döntéshez – a nehéz helyzetről a Formula Motocast adásában is beszéltünk, s egyúttal 50:35-től az is meghallgatható, mi az olasz vagy a spanyol mellett tennénk-e le a voksunkat:

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Leclerc Ferrarijában motort cserélnek, a mezőny végéről rajtol Spában

Hátrányból fogja megkezdeni a vasárnapi Belga Nagydíjat Charles Leclerc, akinek az autójában a hírek szerint több erőforrás-komponenst is ki fognak cserélni – írja az Autosport. Arról, hogy pontosan mely elemekből kerül be új a monacói Ferrarija, majd az FIA fog kiadni hivatalos dokumentumot, de vélhetően minden alkatrészből bevetnek egy újat, emellett a lap arról ír, hogy váltóból is újat szerelnek be az összetettben 80 pontos hátránnyal második helyen álló pilóta versenygépébe. Mindez azt eredményezi, hogy Leclerc csak a rajtrács végéről vághat majd neki a vasárnapi futamnak.

A Ferrari azért döntött úgy, hogy Spában vállalja be a büntetéssel járó cserét, mert itt látnak esélyt az előzésekre. Emellett ez legalább annyi előnnyel jár Leclerc számára, hogy így a továbbfejlesztett hibridrendszer kerülhet a monacói autójába, amely ezen a hétvégén debütál. A csapattárs Carlos Sainznál nincs szó hasonló cseréről, mivel az ő jelenleg használt motorja frissebb.

leclerc-spa-day0-dppi

Öt év egyetlen dobogója: Különleges emlékek helyszínén a Williams

A 2021-es Belga Nagydíj nem a Formula-1 elmúlt éveinek legdicsőbb fejezete, megkérdőjelezhető döntések folytán osztottak félpontokat két biztonsági autó mögött töltött kör után, a Williamsnek azonban mégis van oka szívesen visszaemlékezni a hétvégére: 2017-től egészen mostanáig a csapat ezen a versenyen szerezte egyetlen dobogós helyezését a másodikként értékelt George Russell révén, aki maga pályafutása első pódiumát érte el Spában. Az eredmény annyira kilóg a sorból, hogy az ötéves időszakban a Williams második legjobb helyezése hetedik pozíció volt, a 2021-es Magyar Nagydíjról.

Radikálisan átalakítaná a hétvégéket az F1 vezére: minden nap osztana pontokat vagy díjakat

A Formula-1 hét évtizedes gyökereihez nyúlt hozzá tavaly a sportág vezetése, amikor kísérleti jelleggel három nagydíjhétvége szombati napján sprintkvalifikációs versenyt rendeztek. Stefano Domenicali, az F1 vezérigazgatója a minap újfent elmondta, hogy ezt a számot szeretnék hatra emelni 2023-ra, és dolgoznak is a részletek finomhangolásán. Ám nem állna meg itt a versenyhétvégék átalakításával: azt szeretné elérni, ha szinte minden egyes alkalommal osztanának pontokat vagy valamilyen díjakat, amikor az F1-es pilóták a pályára gördülnek, ezzel a szabadedzések számát egyre redukálná.

„Szerintem rajongói szempontból fontos lenne, hogy minden nap legyen miért harcolni a pályán” – idézi Domenicalit a The Race szaklap. „A szabadedzés nagyon érdekes a mérnökök vagy a pilóták számára, de végső soron a sportban kell, hogy valamiért küzdj. A versenynaptárt illetően már amúgy is megvannak a korlátaink ahhoz, hogy változtassunk a hétvégenkénti három szabadedzésen. Szóval agresszíven átalakítanám azzal, hogy lenne egy edzés péntek délelőtt, utána viszont minden egyes pályán töltött alkalomnál osztanánk ki valami díjat. Így mindig lenne akció. Mindig, amikor a pályán vannak, pontokért vagy díjakért küzdenének. Talán az első edzést leszámítva mindenért lenne valamiféle díjazás. Szívesen átbeszélem ezt a versenyzőkkel, a csapatokkal és az FIA-val, mert szerintem ez növelné a pályán zajló események intenzitását, amit mindenki látni szeretne.”

f1-start-2022-dppi_1

Megnéztük Spában a piros Mercedest

Mészáros Sándor kollégánk a helyszínen tekintette meg az ünnepi díszbe öltöztetett Mercedest, amely a hétvégén félig vörös színben pompázik. Az AMG 55 évét ünneplik ezen a módon, a márka egyik legendás versenyautóját, a Mercedes 300 SEL 6,8 AMG-t, a „Vörös disznót” megidézve.

merc_3

merc2

merc3_1

Visszatér az F1, mutatjuk a pénteki programot

Pénteken F1-es, F2-es és F3-as programokat is rendeznek Spában, mutatjuk a menetrendet a tv-közvetítésekkel együtt.

Péntek (augusztus 26.) 

10:25 - 11:10 Formula-3, Szabadedzés 

11:35 - 12:20 Formula-2, Szabadedzés 

14:00 - 15:00 Formula-1, 1. szabadedzés (tv: M4 Sport, élő)

15:30 - 16:00 Formula-3, Időmérő (tv: M4 Sport, élő)

17:00 - 18:00 Formula-1, 2. szabadedzés (tv: M4 Sport, élő)

18:30 - 19:00 Formula-2, Időmérő 

A tejes hétvégi menetrend ezen a linken áttekinthető!

-00122031_199

fotó: dppi

Jövő héten dőlhet el, kié lesz 2023-ban Piastri

A 2022-es esztendő talán egyik legnagyobb botránya robbant ki még a nyári szünet elején, amikor az Alpine bejelentette, hogy Oscar Piastrit léptetik elő versenyzővé Fernando Alonso Aston Martinhoz igazolása után, majd néhány órával később mindezt a fiatal ausztrál közösségi médiás posztban cáfolta. Sajtóhírek szerint mindezt azért tehette meg Piastri, mert szerződése van a McLarennel, ahol Daniel Ricciardo minap hivatalossá tett távozásával immár biztosan lenne is hely neki. Csakhogy az Alpine állítja, hogy érvényes kontraktusa van a tavalyi F2-es bajnokkal 2023-ra, de ugyanezt gondolja állítólag a McLaren is.

Az ügyben a Formula-1 szerződéseket elismerő szervezete dönt, méghozzá az Autosport értesülései szerint rövidesen: a szaklap úgy tudja, hétfőtől kezdődően ül össze a bizottság Piastri-ügyben. A szervezetet még Michael Schumacher 1991-es jordanes-benettonos hasonló jogvitája után hívták életre. Azt egyelőre nem tudni, mennyi időt vehet igénybe a folyamat, mindez függhet attól, hogy mennyire bonyolultak az aláírt szerződések. Mindenesetre végeredményként a CRB (Contract Recognition Board rövidítése) döntheti el, hogy az Alpine vagy a McLaren számíthat az ausztrál szolgálataira. Az a tény, hogy Ricciardo távozása már hivatalos, azt sugallja, hogy a wokingiak magabiztosak. Mindeközben állítólag Piastri a Belga Nagydíj hétvégéjén is szimulátoros munkával segíti még az Alpine-t, amelynek hivatalosan jelenleg a tartalékversenyzője.

piastri-f1-dppi

fotó: DPPI

Gasly idén is megemlékezett Hubert-ről a tragédia helyszínén

Három évvel ezelőtt a Belga Nagydíj hétvégéjének szombati Formula-2-es sprintfutamán veszítette életét Anthoine Hubert. Honfitársa, Pierre Gasly azóta minden évben vitt virágot a tragikus baleset helyszínére, s ez az idei nagydíj csütörtökjén sem volt másként. „Hiányzol, Tonio” – írta a közösségi oldalain a képek mellé az AlphaTauri francia pilótája.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

PIERRE GASLY

Rotációs rendszerben térne vissza az F1-be a Francia Nagydíj

Bár már hónapok óta gyanítható volt, mostanra eldőlt, hogy 2023-ban biztosan nem rendeznek Francia Nagydíjat a Formula-1-et. Stefano Domenicali F1-vezér minapi versenyekkel kapcsolatos nyilatkozatára a helyi szervezők rövid közleményben reagáltak, amelyből kiderül, hogy nem adják fel, hogy a közeljövőben újra a menetrend részei legyenek, még ha nem is minden szezonban:

„A Formula-1-es Francia Nagydíj tudomásul vette Stefano Domenicali F1-elnök nemrégi szavait azzal kapcsolatban, hogy a futam hiányozni fog a 2023-as naptárból. A 2022-es kiadás nagy sikere után a Francia Nagydíj, az F1 és a nagydíj összes részvényese tovább dolgozik azon, hogy a verseny újra a naptár része legyen a következő években, különösképp egy rotációs rendszeren ennek kapcsán” – olvasható a közlemény, amelynek végén természetesen köszönetet mondanak minden érintettnek az eddigiekért. A korábbi pletykák szerint egyébként jó esély van rá, hogy ha a francia futam vissza is tér, arra nem Le Castellet-ben, hanem egy új nizzai pályán kerülhet sor, és felmerült már a Monacóval vagy a Belga GP-vel való rotáció is.

francia-gp-f1-start-dppi

fotó: DPPI

McLaren: Ricciardo-szurkolók vagyunk, van F1-en kívüli csapatunk is

A szerdai nap nagy híre Daniel Ricciardo McLarentől való távozása, illetve annak bejelentése volt, amely előrevetíti azt is, hogy Oscar Piastri miatt szakítottak Ricciardóval annak ellenére, hogy érvényes szerződése volt 2023-ra is. A bejelentés után Zak Brown vezérigazgató azért udvarolt még egy kicsit az ausztrálnak:

„Daniel Ricciardo-szurkolók vagyunk és vannak egyéb szériákban is csapataink. Daniel egy kivételes autóversenyző és bármely csapat kivételezettnek érezheti magát, amelynél vezet (ennek persze némileg ellentmond az, hogy a szerződés ellenére ők mégis kidobták - a szerk.). Tárt karokkal várjuk az egyéb csapatainkba, de úgy tudjuk, hogy Daniel nagyon is az F1-re koncentrál. A McLaren ajtaja mindig nyitva áll előtte, de ő most nagyon az F1-ben szeretné folytatni.”

-00122033_050

fotó: dppi