Noha dominánsan kezdte a 2024-es Formula-1-es idényt is a Red Bull Racing, mostanra már nem az energiaitalos gárda, hanem a McLaren számít az etalonnak. A konstruktőri világbajnoki értékelésben már az élre is álltak a wokingiak, és Lando Norris 52 pontos hátránya sem ledolgozhatatlan Max Verstappennel szemben.
A szezon második negyedétől kezdve világossá vált, hogy vannak bizonyos problémái az RB20-as versenygépnek, amelyekkel most már nemcsak Sergio Perez, hanem Verstappen is küzd.
Ennek ellenére Christian Horner, a Red Bull F1-es főnöke elárulta: a 2025-ös autó nem egy teljesen átszabott, hanem egy továbbfejlesztett verziója lesz az ideinek – mindenekelőtt a költséglimit adta keretek, valamint az új 2026-os szabályokra való felkészülés okán:
„Ebben az üzletben mindig zsonglőrködnöd kell ezekkel, és egyik lábad a másik elé tenned. Nem tervezhetsz túlságosan messzire a jövőbe. Az F1-ben a hosszú táv nagyjából két és fél hónapot jelent, és alapvetően amit idén tanulunk, az releváns a következő évre is” – magyarázta Horner, akinek szavait a Motorsport.com idézi.
„Úgyhogy a jövő évi autó az idei továbbfejlesztése lesz. A tavalyi autónak is számos alkatrészét áthoztuk az ideire, mert a költségplafon mellett nincs értelme változtatni, hacsak nem hozna az jelentős teljesítménynövekedést.”
A Red Bull F1-es motorprojektje
A Red Bull 2026-os felkészülését az is komplikálja, hogy az új szabályrendszer szerinti erőforrásokat már házon belül, a Forddal partnerséget költő Red Bull Powertrains névre hallgató motorrészlegükön fejlesztik:
„Messze ez a legnagyobb kihívásunk” – mondta erről Horner. „Létrehozunk egy induló vállalkozást, agresszív módon toboroztunk hozzá 600 embert, építettünk egy gyárat, elindítottuk a folyamatot, és osszehoztunk egy csoportot, hogy a Red Bull kultúráján belül dolgozzanak, amely oly sikeres volt a karosszéria tekintetében.”
„Természetesen sokan más csapatoktól, versenytársaktól és F1-es beszállítóktól érkeztek, és hatalmas vállalkozás 600 embert és az összes folyamatot, az ellátási láncot kialakítani, hogy minden készen álljon arra, hogy két csapatnak szállítsunk 2026-ban.”
„Előnyünkre válik a Ford révén egy nagyszerű partner, és nagyon jól működik ez a kapcsolat. De elkerülhetetlenül lesznek rövid távú fájdalmak, viszont hosszú távon nyerünk azzal, ha mindent egy tető alatt intézünk a mérnökeinkkel. Már most látjuk, milyen előnyökkel jár, ha a karosszériáért és az erőforrásért mérnökök ténylegesen egymás mellett ülnek, miközben elkezdjük a 2026-os motort beépíteni a 2026-os autóba.”