Minden eddiginél korábban megjelenik az F1 24-es videojáték – videó
https://formula.hu/parc-ferme/37509
Az EA Sports az új Formula-1-es szezon előestéjén bejelentette, hogy minden eddiginél korábban, már május 31-én érkezik majd a 2024-es hivatalos Formula-1-es videojáték, az F1 24. Túl sok részletet egyelőre nem árultak el róla, csupán annyit, hogy átalakították és kijavították benne a karriermódot. Egy rövid kedvcsináló viszont már érkezett is a játékhoz:
Játssz MotoGP-falinaptárért a Formula Motocasttal!
https://formula.hu/parc-ferme/30723
Nyereményjátékot hirdettünk motorsportos podcastműsorunk, a Formula Motocast legfrissebb adásában: azok között, akik a Formula MotoGP Facebook-csoportban megosztott Motocast-cikk posztját – tehát EZT – megosztják, egy 2022-es lapozható MotoGP-s falinaptárt sorsolunk ki, amely számos látványos fotó (pl. Fabio Quartararóról, Marc Marquezről és Valentino Rossiról) mellett a jövő évi futamok tervezett időpontját is tartalmazza! További részletek az adásban:
Videó: Hatalmas baleset a makaói GT Kupa edzésén
https://formula.hu/parc-ferme/30721
A hétvégén rendezik a Makaó GP-t, amelynek mezőnye a koronavírus-járvány miatt idén is jóval hígabb a megszokottnál. A GT Kupa bemelegítő edzésén történt baleset miatt így is irányul figyelem az ikonikus versenyre: Ya Qi Zhang csapta oda hatalmas tempónál a Mandarin-kanyarban az Audi R8 LMS GT3-asát. Az edzést természetesen megszakították, a kínai pilótát pedig kórházba szállították, ahol a hírek szerint bordatörést és enyhe tüdőzúzódást szenvedett, valamint jobb oldali légmell is kialakult nála. Az esetről készült videó IDE vagy a képre kattintva indul:
Hamilton cáfolja, hogy „DAS 2-t” használna a Mercedes
https://formula.hu/parc-ferme/30720
Nem elég, hogy a hátsó szárnyuk az utóbbi hetekben folyamatosan a figyelem középpontjában van, a brazil futam után újabb érdekességre figyeltek fel egy videó kapcsán a Mercedes autóján. A lentebb látható felvételen ugyanis úgy tűnik, mintha hátramozdulna Lewis Hamilton kormánya az interlagosi 1-es kanyarnál – ami hasonló viselkedésre utal, mint a DAS esetén, amelyet a világbajnok istálló tavaly használt, s amellyel a pilóták a kerékösszetartás szögét tudták változtatni, ami a gumikezelésben segített nekik.
Csakhogy a DAS-t az idei évre betiltották, így Katarban Hamiltontól is megkérdezték, hogy mi látható a felvételeken. A hétszeres világbajnok szerint szó sincs „DAS 2-ről”, csupán volt némi nem tervezett mozgás a kormánynál, ami egyébként nem is tetszett a britnek: „A kormányoszlopom nem mozog előre-hátra, csak balra és jobbra. Tavaly volt ez az eszközünk, idén már nincs. Azt hiszem, szombaton mozgott kicsit, de talán egy milliméternél is kevesebbet, ami nem is tetszett nekem, utána viszont nem volt semmi. Szóval nem pontosan tudom, mit néznek” – idézi Hamiltont a Motorsport.com szaklap.
Karácsony körül vizsgálják meg újra Marquezt
https://formula.hu/parc-ferme/30719
Marc Marquez a portimaói futam előtt bukott egy offroad edzés közben: előbb „csak” enyhe agyrázkódásról szóltak a hírek, majd kiderült, hogy ugyanúgy kettős látástól szenved a spanyol, mint pontosan tíz évvel ezelőtt. Emiatt az utolsó két nagydíjat, valamint a héten megrendezett jerezi tesztet is ki kellett hagynia a nyolcszoros világbajnoknak. Állapotáról nem sok információ látott napvilágot eddig, de most Alberto Puig, a Repsol Honda főnöke nyilatkozott róla Jerezben:
„A legfontosabb, hogy hogyan van, és többé-kevésbé ugyanolyan az állapota, ahogy azt Valenciában is elmondtuk. Némi időre van szüksége, hogy pihenjen és felépüljön, és a szeme környéki rész kevésbé legyen megduzzadva. Aztán meglátjuk. Karácsonykor lesz újabb orvosi vizsgálata, s akkor meglátjuk, milyen az állapota. Utána fogunk döntést hozni arról, mik a lehetőségek. Természetesen nem örül, hogy nem vehetett részt a jerezi teszten. Ugyanakkor megérti, hogy most türelmesnek kell lennie és pihennie kell” – idézi Puig szavait a MotoGP.com honlap.
Marquez újabb kálváriájáról a Formula Motocast friss adásában is beszéltünk – a vonatkozó rész 15:45-től hallható:
Már rendelhető szerkesztőségünk újdonsága, a 2022-es lapozható MotoGP-s falinaptár, benne látványos fotókkal és a jövő évi futamok időpontjaival! Ha pedig nem szeretnél semmiről lemaradni, ami MotoGP, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
A bizonyíték, hogy az F1 a sivatagban van
https://formula.hu/parc-ferme/30718
A Közel-Kelet felé vette az irányt a szezon végére a Formula-1, a korábbi hétvégék esős problémáit így inkább a homok váltja fel. Nicholas Latifinek ki is kellett szórnia egy adagot a versenyzői cipőjéből…
It’s sandy out there pic.twitter.com/EocwRwi4Hz
— Williams Racing (@WilliamsRacing) November 19, 2021
Videók: így avatta fel az F1-es mezőny a katari pályát
https://formula.hu/parc-ferme/30717
Max Verstappen és Valtteri Bottas osztoztak a pénteki edzéselsőségeken az új pályán, ahol a határokkal és a forgalommal is meggyűlt a mezőny baja. Ha lemaradtatok a szabadedzésekről, ezekkel a videókkal pótolhatjátok, melyek a képre kattintva indulnak.
Superbike reggelire, WRC napközben, F1 ebédre és uzsonnára – íme a szombati menü
https://formula.hu/parc-ferme/30716
Ez a szombati program a különböző kategóriákban, tv-közvetítésekkel együtt.
Szombat
02:00-02:30 Superbike, harmadik szabadedzés
04:10-04:25 Superbike, Super Pole
07:30-18:30 WRC, második versenynap
08:00 Superbike, első futam (Eurosport 2)
12:00-13:00 Formula-1, harmadik szabadedzés
15:00-16:00 Formula-1, időmérő edzés
Videó: Akcióban a MotoGP 2022-es újoncai
https://formula.hu/parc-ferme/30715
Öt debütánst is láthatunk jövőre a királykategória rajtrácsán, a Remy Gardner, Raul Fernandez, Marco Bezzecchi, Fabio di Giannantonio, Darryn Binder kvintettnek pedig a csütörtök-pénteki jerezi teszt jelentette az első alkalmat, amikor hivatalos kollektív gyakorláson felülhettek egy GP-gép nyergébe – ketten KTM-re, ketten Ducatira, utóbbi pedig egy Yamahára. Íme, egy videó az első métereikről:
Már rendelhető szerkesztőségünk újdonsága, a 2022-es lapozható MotoGP-s falinaptár, benne látványos fotókkal és a jövő évi futamok időpontjaival! Ha pedig nem szeretnél semmiről lemaradni, ami MotoGP, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
A Ferrari F1-es gépét vezethette Juan Pablo Montoya
https://formula.hu/parc-ferme/30714
2001 és 2006 között versenyzett a Formula-1-ben a kolumbiai pilóta, ezen évek alatt pedig a Williams valamint a McLaren szolgálatában állt. Szereplése során szinte mindig az élmezőny tagja volt, ám pályafutása során korábban még nem volt alkalom arra, hogy kipróbálhassa a Ferrari valamelyik versenygépét.
A korábbi F1-es pilóta erre most kapott először lehetőséget, mégpedig a maranellóiak Finali Mondiali névre hallgató szokásos évzáró rendezvényén, melyet ezen a hétvégén rendeznek meg. A 46 éves versenyző azzal az F2008-as autóval tehetett meg néhány kört Mugellóban, mellyel az olasz istálló eddigi utolsó konstruktőri világbajnoki címét szerezte Felipe Massa és Kimi Raikkönen révén. Az eseményről Montoya hivatalos Instagram oldalán több fotó és videó is megtalálható.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Már megrendelhetők 2022-es F1-es és MotoGP-s falinaptáraink!
https://formula.hu/parc-ferme/30713
A korábbi nagy érdeklődés okán szerkesztőségünk idén is elkészítette a következő szezonra szóló, A3-as méretű, lapozható Formula-1-es falinaptárat, amelyben a szezon tervezett menetrendjét is feltüntettük. Ezúttal azonban nem álltunk meg ennyinél: idén az F1-es mellett immár MotoGP-s naptárat is kínálunk olvasóink számára, ugyanolyan paraméterekkel.
A naptárak egyenként 2990 forintba kerülnek, ha viszont valaki mindkettőre igényt tart, akkor párban 4990 forintért megvásárolhatja őket – részletek webshopunkban, ezen a linken!
Ez ám a fanatizmus: shoey-val ünnepelt az esküvőn az ifjú pár
https://formula.hu/parc-ferme/30712
Ha valaki imádja a Formula-1-et, az élete nagy napján is imádja: az F1 Instagram-oldala osztott meg egy videót, amelyben az esküvőn tudta meg az ifjú pár, ki nyerte a brazíliai versenyt, majd a cipőjükből ittak pezsgőt.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Videó: Pattanj be a biztonsági autóba az első katari onboard körre!
https://formula.hu/parc-ferme/30711
Az első F1-es szabadedzésig sem kell már sokat várnunk, a safety car jóvoltából viszont már most körbejárhatjuk a versenynaptárba először bekerülő losaili aszfaltcsíkot – a videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:
Ez volt Giovinazzi legkülönlegesebb futama az F1-ben
https://formula.hu/parc-ferme/30708
A Katari Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján, két nappal Alfa Romeótól való távozása után Antonio Giovinazzit jövőbeli terveiről és előző három szezonjáról is kifaggatták, többek között legemlékezetesebb versenyéről a királykategóriában.
„Ahogy mondtam, nagyon hullámzó időszak volt, sok jó versenyem volt, de sok rossz is” – mondta az olasz a Formula.hu részvételével zajló eseményen. „Az egyik kedvencem viszont a monzai volt 2019-ben, az első hazai nagydíjam, pályafutásam egyik legnehezebb versenye, a spái hétvége után. Nem volt könnyű, de 9. helyen végezni a családom és barátaim előtt emlékezetes volt. Ez volt a különleges futamom.”
Az IndyCarban tesztel a Formula-E bajnoka és a korábbi McLaren-pilóta
https://formula.hu/parc-ferme/30709
Népszerű mostanában az IndyCar, hiszen Nico Hülkenberg korábbi tesztjét követően újabb neves pilóták kóstolnak bele a sorozatba – konkréten a Mercedes Formula-E-csapatának elmúlt két szezont együtt töltő párosa. A Guanyu Zhou által elfoglalt Alfa Romeo-ülés egyik esélyesének tartott Nyck de Vries, az elektromos sorozat 2020/21-es világbajnoka az Indy 500 idei nyertese, a Meyer Shank Racing autóját próbálja ki Sebringben. Érdemes hozzátenni, hogy a csapatnál nincs kiadó hely – Helio Castroneves és Simon Pagenaud lesznek a 2022-es versenyzők – ezért valóban csak próbáról van szó.
Csapattársa, a Formula-1-ben egykor McLarennel versenyző Stoffel Vandoorne ugyanott és ugyanazon a napon, december 6-án vezeti nevelőcsapata autóját. A McLaren SP ugyancsak leszerződtette már két versenyzőjét, Pato O’Wardot és Felix Rosenqvistet, de akár 2022 közepétől harmadik autót indítanának. A McLarennél tesztelt októberben Hülkenberg is, de a német kijelentette, személyes okokból nem fog az IndyCarban versenyezni.
Meghallgatták a Mercedest és a Red Bullt a stewardok, majd elhalasztották a döntést
https://formula.hu/parc-ferme/30710
A losaili pályán, helyi idő szerint 17 órakor tartották a Mercedes felülvizsgálati kérelmének meghallgatását: a Sao Paulóban Verstappen és Hamilton között 48. körben történt incidens kapcsán a német csapat és a Red Bull képviselői is megjelentek a versenyfelügyelők előtt – akik videós formában voltak jelen, hiszen az interlagosi hétvége stewardjai vizsgálhatják csak ki újra az esetet.
Az F1-es újságírók tűkön ülve várták az eredményt, de négy órával a meghallgatás kezdete után csak arról érkezett hír, hogy a stewardok megvitatják az ügyet és pénteken hozzák nyilvánosságra döntésüket. Első körben arról kell határozni, indokolt-e a felülvizsgálat, majd – a Mercedes által bemutatott új bizonyítékok alapján – következhet az eredetileg nem is vizsgált eset elemzése és esetleges utólagos büntetés.
Fotó: ATP
Ki nyeri a vb-t Raikkönen szerint? A válasz aligha meglepő
https://formula.hu/parc-ferme/30707
Mivel Kimi Raikkönen két szezont kivéve 2001 óta aktív tagja a Formula-1-nek, a Katari Nagydíj hivatalos sajtótájékoztatóján megkérdezték tőle, meglátása szerint mennyire heves az idei világbajnoki csata a korábbiakhoz képest. Persze ilyen kérdésre csak hamisítatlan kimis választ lehetett kapni:
„Kevésbé, mert nem veszek részt benne! Nekem nem igazán számít, ki nyeri meg. Nyilván az fogja, akinek a legtöbb pontja lesz az utolsó versenyen” – mondta Raikkönen.
A finn csapattársától, az F1-től búcsúzó Antonio Giovinazzitól is elköszönt: „Kár érte, nyilván. Rendes srác, régóta ismerjük egymást, már a ferraris napoktól fogva. De hát ez néha van így. Remélhetőleg kitalálta már, mi jót fog csinálni, egy nap pedig majd visszatér a Formula-1-be. Abszolút megérdemelné, de nincsen sok autó, viszont sokan akarnak bekerülni. Azért reméljük” – beszélt elismerően az olaszról, akivel a harmadik szezont töltik csapattársakként.
Activity – Ferrari kiadás
https://formula.hu/parc-ferme/30706
Továbbra sem hagyja békén a maranellói gárda a pilótáit a vicces kihívásokkal. Carlos Sainz és Charles Leclerc feladata ezúttal az volt, hogy egy kalapból húzzanak cetliket, és a rajtuk szereplő szavakat mutogassák el. Bohóckodásból ezúttal sem volt hiány…
Kutya? Ugyan már! Ricciardo méhészborzzal menne a paddockba
https://formula.hu/parc-ferme/30705
Kevés embernek van az F1-ből olyan különleges kapcsolata egy állattal, mint Daniel Ricciardónak a méhészborzzal. Nemcsak, hogy becenévként viseli a nevét, de ha felelnie kellene az életmódjából biológiaórán, csillagos ötöst kapna. Nem is lepődött meg, mikor a csütörtöki sajtótájékoztatón – melyen a Formula.hu is jelen volt – megemlítették neki, hogy a méhészborz Katarban őshonos. „Persze, hogy tudtam, mindent tudok a totemállatomról” – jelentette ki. Ezután elárulta nagy álmát, ami egész biztosan túltesz még Dale Earnhardt autójának vezetésén is. „Az álmom, hogy egy nap házikedvencemként sétáltathassak egy méhészborzot a paddockban. Az lenne a világ legklasszabb dolga. Mielőtt távozom az F1-ből, ezt mindenképpen meg szeretném valósítani, szóval ha valakinek van egy méhészborza, vagy ismer egyet, az nagyon sokat segítene” – humorizált az ausztrál.
Miért nem a saját juniorját választotta az Alfa Romeo?
https://formula.hu/parc-ferme/30704
Kedden elkelt az utolsó ülés is 2022-re, az Alfa Romeo bejelentette, Guanyu Zhou lesz Valtteri Bottas csapatársa. Hogy épp a kínai pilóta lett a befutó, az némi csodálkozásra adhatott okot, hiszen ő egy másik csapat, az Alpine neveltje. Theo Pourchaire személyében az Alfa Romeónak is megvan a maga utánpótlása, de mégsem ő lett a szerencsés, a csapatfőnök, Frederic Vasseur pedig tisztázta is, miért.
„Fantasztikus szezont fut a Formula-2-ben, de még csak 18 éves. És nagyon gyorsan lépkedett felfelé a ranglétrán. Véleményem szerint lenyűgöző, ahogy teljesít, de nem szeretném túl nagy nyomás alá helyezni. Túl kockázatos lenne rögtön felemelni a Formula-1-be. Ez a cirkusz brutális. Itt csak egyetlen lövésed van, és ha az első éved rossz, könnyen lehet, hogy lőttek is a karrierednek. Theónak még szüksége van némi tapasztalatra az utolsó lépés előtt” – magyarázta Vasseur, aki azt is elárulta, a fiatal tehetség mivel tehet most a legtöbbet az előrelépéséért. „Jövőre meg kell nyernie a bajnokságot. Utána meglátjuk, hogyan tovább, de rajta marad a radarunkon, és a csapatunk sem engedi el.”
Pourchaire valóban szépen szerepel a nevelőszériában, Monacóban például a pole-pozíció megszerzése után megnyerte a főfutamot, amivel a kategória legfiatalabb futamgyőztesévé vált. Augusztusban tesztlehetőséget is kapott az Alfától.
Masi a biztonsági öves büntetésről: „Ez üzenet, hogy elfogadhatatlan az ilyen viselkedés”
https://formula.hu/parc-ferme/30703
Az amúgy is eléggé sok vitás esetet felvonultató Sao Pauló-i Nagydíj végén Lewis Hamilton még vizsgálat alá vonták, amiért a levezető körön kikapcsolta a biztonsági övét, amikor egy brazil zászlót vett magához. Bár megúszta pénzbírsággal a brit, sokan így is úgy értelmezték a szankciót, hogy ezzel elvágják a lehetőségét az emlékezetes futam utáni ünnepléseknek. Michael Masi, az FIA versenyigazgatója elmondta: még Charlie Whiting idejében is téma volt már ez a kérdés, és szó sincs róla, hogy az ünnepléseket akarnák megakadályozni, de az F1-nek biztonság terén (is) példát kell mutatnia.
„Nincs probléma azzal, ha kilazítják a biztonsági övet, de rendesen bekapcsolva kell lenniük” – magyarázta Masi a Motorsport.com hasábjain. „Ez egy biztonsági eszköz. Szerintem a felügyelők is világossá tették a döntésükben, hogy egyáltalán nem az ünnepléseket akarják ezzel meggátolni. De az autósportok csúcsán ez egy biztonsági kérdés, emellett üzenetértéke is van, hogy az ilyen viselkedés elfogadhatatlan.”