Magyar idő szerint vasárnap délelőtt rendezték meg a Formula-E idei utolsó versenyét, a Szöul ePrix második felvonását, amely az elektromos széria történetének 100. futama volt, egyben a Gen2-es éra utolsója is. A statisztikáknál persze sokkal fontosabb volt, hogy ez a verseny döntött a vb-címről Stoffel Vandoorne és Mitch Evans között: a belga 21 pontos előnnyel fordult a fináléra, az időmérő után pedig még nagyobb esélyessé vált, hiszen míg ő a negyedik helyről rajtolhatott, addig jaguaros kihívója csak a 13. rajtkockát szerezte meg.
A pole-pozícióból Antonio Felix da Costa várhatta a piros lámpák kialvását, s maradt is az élen Edoardo Mortara, Jake Dennis és Vandoorne előtt. Hátrébb viszont akadt bőséggel kalamajka: Dan Ticktumot lökték meg, aminek köszönhetően gyakorlatilag a komplett középmezőny feltorlódott, ami persze eredményezett néhány kisebb koccanást az autók között.
A harmadik körben jártunk, amikor Mortara egy kemény manőverrel átvette a vezetést, ráadásul a helyzetet még Dennis is kihasználta, így Da Costa visszacsúszott a harmadik pozícióba. Vandoorne maradt a negyedik helyen, míg Evans néhány helyet javítva feljött a top 10-be az első körökben. A mezőny közepén viszont történt egy ütközés a tavalyi világbajnok Nyck de Vries és Pascal Wehrlein között, ami mindkettejük versenyének végét eredményezte.
Nem sokkal később Lucas di Grassinak kellett meglátogatnia a bokszát defekt miatt, majd Maximilian Günther koccant neki a falnak és parkolta le az autóját a pálya szélén – ez utóbbi miatt pedig pályára hajtott a safety car is. Miután eltakarították a Nissant, Mortara, Dennis, Da Costa, Vandoorne, Robin Frijns sorrendben folytatódott a körözés. Mortara és Da Costa egyből felvette a támadó módot – már másodjára –, a portugál pedig támadta is Dennist, aki viszont nem engedett: ennek összeérés és Da Costa hátraesése lett az eredménye, aminek köszönhetően Vandoorne már a harmadik helyre jött fel, Evans pedig a hetedikre. Dennis később öt másodperces büntetést kapott ütközés okozásáért.
Más már nem változott a leintésig az élbolyban: Mortara nyert, Dennis büntetése révén Vandoorne lett a második, ezzel pedig a belga versenyző lett a Formula-E hetedik bajnoka és második világbajnoka! Bár Mortara és az összetettben második helyen végző Evans is négy-négy elsőséget jegyzett a szezonban, míg Vandoorne csak egyet, a 2015-ös GP2-es bajnok viszont elképesztően kiegyensúlyozott volt: nyolc alkalommal, azaz a futamok felén dobogóra állt, mindig célba ért, s csak egyszer csúszott ki a pontszerzők közül. A csapatok között egyébként címet védett a Mercedes a Venturi és a DS Techeetah előtt, így konstruktőri világbajnokként intenek búcsút a Formula-E-nek. A dobogóra amúgy a büntetésével együtt is Dennis állhatott még fel, mögötte Robin Frijns, Oliver Askew, Jean-Eric Vergne, Evans, Nick Cassidy, Sebastian Buemi, Da Costa volt a további sorrend. Antonio Giovinazzi egy tegnapi ütközés közben elszenvedett kézsérülése miatt nem állt rajthoz, Sacha Fenestraz ült a helyére.
A 2. futam végeredménye:
1. | Edoardo Mortara | Venturi | |
2. | Stoffel Vandoorne | Mercedes | 3.756 |
3. | Jake Dennis | Andretti | 6.649 |
4. | Robin Frijns | Envision | 7.021 |
5. | Oliver Askew | Andretti | 7.850 |
6. | Jean-Éric Vergne | DS Techeetah | 9.471 |
7. | Mitch Evans | Jaguar | 10.243 |
8. | Nick Cassidy | Envision | 14.208 |
9. | Sébastien Buemi | Nissan e.dams | 16.629 |
10. | Antonio Felix da Costa | DS Techeetah | 22.226 |
11. | Lucas di Grassi | Venturi | 24.546 |
12. | Alexander Sims | Mahindra | 26.513 |
13. | Sergio Sette Câmara | Dragon Penske | 27.813 |
14. | Norman Nato | Jaguar | 31.526 |
15. | Oliver Turvey | NIO 333 | 31.565 |
16. | Sacha Fenestraz | Dragon Penske | 36.270 |
Max Günther | Nissan e.dams | Kiesett | |
Nyck de Vries | Mercedes | Kiesett | |
Pascal Wehrlein | Porsche | Kiesett | |
Dan Ticktum | NIO 333 | Kiesett | |
André Lotterer | Porsche | Kiesett | |
Oliver Rowland | Mahindra | Kiesett |