Olyan régóta zajlanak a találgatások a négykarikás márka beszállásával kapcsolatban, hogy lassan már azt gondolhatjuk, hogy nem is lesz semmi az egészből, pláne annak fényében, hogy a gazdasági helyzet világszerte egyre rosszabb. A várva várt bejelentés még mindig nem történt meg, ennek ellenére az ingolstadti gyártó háza táján nagyon is van mozgolódás a témával kapcsolatban. Az már korábban kiderült, hogy az igazgatótanács zöld utat adott az előreláthatólag 2026-ban, az új motorszabályok bevezetésekor induló projekt előkészítésére, azóta viszont hivatalos, érdemi információ nem érkezett a témában.
Silverstone-ban a Formula.hu úgy értesült, hogy a színfalak mögött történt előrelépés az ügyben és az autógyártónál kiválasztották az irányt. Az elmúlt hónapokban megvizsgálták néhány istálló felvásárlásának lehetőségét: bár a szóba jöhető csapatok közül a Williamsnél például a menedzsment prominenseinek erős kötődése van a múltból a VW-konszernhez, a McLarent ajánlattal is megkörnyékezték, az Aston Martin feje, Lawrence Stroll pedig fel is kínálta nekik az alakulatát, forrásaink szerint a négykarikások másfelé kívánnak haladni. Úgy tűnik, van alapja annak, hogy a márka vezérei elhatározták: a jelenleg az Alfa Romeo színeiben működő Saubert veszik célba.
Kétség sem férhet ahhoz, hogy a svájci csapat jó választás: a különítmény hinwili központja alig 400 kilométerre található az Audi főhadiszállásától, infrastruktúra tekintetében a kor követelményeinek teljes mértékben megfelel, ráadásul a gárdának komoly tapasztalatai vannak ezen a területen, hiszen az Alfa Romeo előtt, 2006 és 2009 között a BMW gyári formációjaként működtek. Forrásaink szerint az Audi terve az, hogy a Sauber 75 százalékát vásárolják fel és a házon belül meghozott döntés után már el is kezdték az egyeztetéseket a svájci társaság vezetőivel. A paddockban úgy hírlik, hogy bár kemény tárgyalások zajlanak az árról, a megállapodásra jó esély van és az Alfa Romeo jelenléte sem akadály: az Audi célja a 2026-os bemutatkozás, az Alfával fennálló szövetség pedig 2024 végéig érvényes.
Noha a VW-konszern másik érdekeltsége, a Porsche a kiszivárgott hírek szerint már megállapodott a Red Bull-lal arról, hogy 2026-tól szövetségre lépnek, ráadásul a merészebbek szerint a bejelentés akár már a hétvégi Osztrák Nagydíjon megtörténhet, az Audi esetében vélhetően tovább kell várni. Egyrészt a tárgyalások még nem zárultak le a kiszemelt partnerrel, másrészt az Audi vezérkara mindenképpen szeretné kivárni, hogy véglegesítsék és bejelentsék a 2026-os motorszabályokat. Az új regulákról az eredeti tervek szerint a nyár elejére kellett volna döntésnek születnie: a folyamat elhúzódik, ám a dolgok jelenlegi állása szerint az előttünk álló néhány hétben megtörténik a véglegesítés és az FIA Motorsport Világtanácsának (WMSC) következő ülésén, októberben ratifikálják is az új hajtóműre vonatkozó regulákat.
A VW-érdekeltségek mozgolódásával párhuzamosan arról is hallani, hogy más gyártók is elkezdtek érdeklődni az F1 iránt. Mivel a Hondánál már leköszönt a kivonulásról szóló 2020-as döntést meghozó vezérkar feje, nem meglepő, hogy a pletykák szerint a japánoknál is vizsgálják annak lehetőségét, hogy tudják-e folytatni a motorprogramot a Red Bull-szövetség 2025 végi lezárulta után. Az energiaitalosokhoz delegált japán szakemberek egyelőre hallgatnak, míg Christian Horner csapatfőnök – ráerősítve a Porsche érkezéséről szóló spekulációkra is – Silverstone-ban annyit megjegyzett: nem tudnak semmit a vállalat jövőre vonatkozó terveiről.
Érdemes eljátszadozni azzal a gondolattal is, hogy amennyiben a prémiumkategóriás német gyártók közül a Mercedes, az Audi és a Porsche is jelen lesz 2026-tól, egyáltalán nem elképzelhetetlen, hogy előbb vagy utóbb a BMW-nél is eljátszadoznak az újbóli szerepvállalás gondolatával…