DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 16. szombat

Egyszer betegséget színlelt Hamilton, hogy megússzon egy tesztet

Köztudott, hogy Lewis Hamilton nem lelkesedik az F1-es tesztelésért, de azt eddig nem tudtuk, meddig hajlandó elmenni, hogy kivonja magát belőle – a múltban legalább egyszer beteget jelentett, csak hogy ne kelljen tesztelnie.

A vallomás a Mercedes szezon végi, Brackley-ben tartott évzáró eseményén hangzott el: ezen csak Lewis Hamilton és a tartalék Mick Schumacher vett részt, George Russell betegség miatt hiányzott. „Tényleg beteg, nem csak színleli” – viccelődött Toto Wolff. Ez váltotta ki Lewis Hamiltonból, hogy színt valljon:

„Elmerengtem, mert a múltban én csináltam már ilyet, hogy kihagyjak tesztnapot, mert nem nagyon szeretek tesztelni. Szóval mikor tegnap hallottam, hogy beteg, rögtön azt gondoltam, hogy felülmúlt engem” – mondta a komplett Mercedes-csapat előtt a brit.

Mivel Hamilton az elmúlt tizenegy évet a Mercedesnél töltötte, gyanítható, hogy jelenlegi csapatát is átverte ezzel a trükkel. Ha visszamegyünk az időben, megtaláljuk a 2015-ös barcelonai tesztet, amelyen a csapat indoklása szerint betegség miatt hagyott ki egy napot – Pascal Wehrlein ugrott be helyette akkor.

Liberty Media: Elnézést kérünk a helyiektől, de 1,7 milliárdot hozunk

Nem túl boldogok a helyiek Las Vegasban a hétvégi F1-es futam miatt, a korlátozások és a hónapok óta zajló munka miatt is felszólaltak már, nehezebb mozogni a városban, bonyolultabbá vált az élet, a helyenként akár dollármilliókba is kerülő jegyek pedig szintén nem erősítik azt az érzést, hogy erre akkora szükség van a városban.

Erről beszélt most Greg Maffei, a Formula–1-et tulajdonló Liberty Media vezérigazgatója:

„Szeretnék elnézést kérni minden helyitől Las Vegasban, és nagyra értékeljük a türelmüket és hogy tolerálnak minket” – mondta Maffei a Fox5-nek.

„1,7 milliárd dollárnyi bevételt hozunk a térségnek, szóval nemcsak azok járnak jól, akik láthatják a futamot. Reméljük, hogy ez egy szép gazdasági előny Las Vegas számára és azt is reméljük, hogy ez a legnehezebb év a rengeteg építkezéssel és tervezéssel, amelyek nélkül a következő évek már könnyebbek lesznek.”

Maffei azt is hozzátette, hogy nem az F1 milyen drágák a jegyek, a környezet költségei miatt emelkedtek ennyire magasra ezek az összegek, ők nem tehetnek semmiről – és hangsúlyozta, hogy szerinte még Vegas számára is igazán nagyszabású lesz ez az esemény, amely szerdától vasárnapig tart különböző programokkal.

Red Bull: Checo ne is nézze Max adatait

Azt tanácsolja Sergio Pereznek Christian Horner, hogy egyáltalán ne is foglalkozzon Max Verstappennel, akkor találhat vissza a korábbi jobb formájához. A Red Bull csapatfőnöke úgy látja, hogy a háromszoros világbajnok mindenki előtt jár jelenleg, ezért nem érdemes hozzá hasonlítgatnia magát Pereznek (sem).

„Ha megnézzük Max adatait, akkor elég megnézni Japánt: a legelső kör, amit megtesz, két másodperccel gyorsabb, mint bárki másé a mezőnyben. Nézzük az adatokat és azon gondolkodunk, hogy ezt mégis hogyan csinálta? Hogyan csinálta? És nagyon gyakran megtörténik” – idézi Horner szavait a Racingnews365.com.

„Checo gondja az, hogy megpróbálja Maxhoz hasonlítani magát, pedig el kellene felejtenie Maxot. Csak magára kell koncentrálnia, meg sem szabad néznie Max adatait. Csak az a lényeg, hogy a legjobb önmaga legyen, és ahogy azt korábban láthattuk már, ez néha éppen elég jó.”

SI202311020891_resize

Melyik volt az F1 történetének leghidegebb futama?

Az új pálya mellett várhatóan az alacsony hőmérsékletek jelentik majd a fő kihívást a Formula-1-es mezőny számára a hétvégén debütáló Las Vegas-i Nagydíjon. Olyannyira a várható hűvös dominálja az ezzel kapcsolatos megszólalásokat, hogy még Ross Brawn is elismerte, hogy nem számoltak az éjszakai hideggel. Az előrejelzések szerint akár egy számjegyű Celsius-fokokat is láthatunk majd az F1-es események alatt, amelyek helyi idő szerint este és éjszaka kerülnek sorra: az időmérő például éjfélkor, a futam este 10-kor startol (ez itthon másnap reggeli időpontokat jelent).

Ennek kapcsán érdemes megjegyezni, hogy az F1 történetének leghidegebb versenye a statisztikák szerint az 1978-as Kanadai Nagydíj volt: az akkor szezonzáró montreali futamot októberben rendezték, méghozzá 5 fok körüli hőmérsékletben. A dobogósokra dzsekit is kellett adnia, annyira komoly volt a zimankó – nem csoda, hogy Kanada azóta is rendre nyár eleji dátummal szerepel a naptárban, és annak potenciális átalakítása kapcsán is mindig az időjárást nevezik meg a monteali forduló áthelyezésének fő korlátjaként. 2020-ban egyébként a koronavírus-járványos beugró helyszíneken, a Nürburgringen és Isztambulban is 10 fok körüli értékeket jegyeztek (előbbit október, utóbbit november közepén rendezték).

f1-1978-kanada

„Egyszerre idegtépő és izgalmas” – így várja a Red Bull a saját F1-es motorját

Új kihívás vár a Red Bullra a 2026-tól induló új motorszabályok korszakában, hiszen immár az energiaitalosok a nemrég létrehozott motorrészlegük, a Red Bull Powertrains révén teljesen saját erőforrással fognak rajthoz állni az F1-ben, a Ford partnerségében (a mostani hajtásláncuk a Honda motorját vitte tovább, és a japánok jelenleg is technikai partnerként segítik őket). Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke már most, bő két évvel az új éra kezdete előtt izgatott emiatt:

„Jelenleg nem akarjuk, hogy ez az idény véget érjen” – idézi Hornert a Motorsport.com. „De 2026 új fejezetet jelent számunkra, amikor átvesszük az irányítást az egyetlen jelenlegi változónk fölött. Nem hiszem, hogy az emberek értik a 2026-ra vállalt kihívásunk mértékét. De a csapat pontosan úgy áll ehhez, mint a karosszériához. Két évünk van még, ami sok időnek tűnhet, de igazából 100 hetünk van most csupán addig, amíg kigurulunk a bokszutcába egy Red Bull által tervezett és gyártott motorral az autónk hátuljában. Úgyhogy ez egyszerre idegtépő és izgalmas. De jó úton haladunk. Nagyszerű embereket vontunk be, remek a kultúránk. Várjuk és én magam is nagyon várom.”

f1-horner-redbull

Hárman egy ponton belül – így fordulnak Micheliszék a TCR makaói fináléjára

Ennél szorosabb aligha lehetne az állás a TCR Világsorozat összetettet tabellájának élén, hiszen egyetlen ponton belül található a három bajnokaspiráns. A pontversenyt egálban vezeti a Lynk & Co színeiben szereplő kétszeres WTCR-bajnok, Yann Ehrlacher és a 2012-es világbajnok, jelenleg a Comtoyou Audinál versenyző Rob Huff: kettejük között a több győzelem (három a kettő ellenében) rangsorol a francia javára. A BRC Hyundai magyarja, a 2019-es világkupagyőztes Michelisz Norbert egyetlen ponttal követi őket a harmadik helyen, azaz közülük bárki révbe érhet a jövő hétvégi, kétfutamos makaói szezonzárón. Mivel ott 75 pont lesz begyűjthető, Michelisz csapattársa, Mikel Azcona már matematikailag sem lehet bajnok – sőt, inkább a negyedik helyért harcolhat majd Nestor Girolami, Frederik Vervisch és Thed Björk ellen.

A TCR World Tour állása a makaói szezonzáró előtt:

1. Yann Ehrlacher Lynk & Co 384
2. Rob Huff Audi 384
3. Michelisz Norbert Hyundai 383
4. Mikel Azcona Hyundai 301
5. Nestor Girolami Honda 299
6. Frederik Vervisch Audi 295
7. Thed Björk Lynk & Co 288
8. Santiago Urrutia Lynk & Co 248
9. Ma Qing Hua Lynk & Co 231
10. Will Brown Audi 95

tcr-michelisz-bathurst

Prost F1-es McLarenjét hajtotta meg Norris – videó

A hétvégén a Velocity Invitational fesztivál keretein belül pattant be Lando Norris az 1984-es McLaren MP4/2-es volánja mögé a Sonoma Racewayen. Az autó annak idején Niki Laudával vb-címet szerzett az F1-ben, fél ponttal megelőzve a csapattárs Alain Prostot. Íme, videó Norris körözéséről:

Rossi féltestvére lehet a befutó Marquez helyére a Repsol Hondánál?

Újabb csavar az egyetlen szabad 2024-es MotoGP-s ülés ügyében: a The Race, a Sky Italia és egyéb megbízható sajtóorgánumok egybehangzó értesülései szerint Luca Marini válhatott az elsődleges jelöltté Marc Marquez megüresedő motorjára. A VR46 Ducatival 2024-re is szerződéssel rendelkező olasz nevét először még a hét elején dobták be a kalapba, ám úgy tűnt eleinte, hogy maga Marini cáfolja ezeket az értesüléseket, bár magát a Honda érdeklődését elismerte. Úgy fest azonban, hogy fordult a kocka, a lapok ugyanis most arról írnak, hogy a Malajziai GP szombatján történt egyeztetést követően Valentino Rossi féltestvére közel áll a megállapodás aláírásához, hogy 2024-ben a Repsol színeit öltse magára.

Marini pénteken elmondta, hogy motiválná egy gyári ülés, de csak akkor, ha „megfelelő a projekt”. Rövid távon aligha lenne jó döntés az olasz részéről a váltás, hiszen a MotoGP-t jelenleg uraló Ducatiról ülne át a legnehezebben vezethető és tempóban is halovány Hondára. A HRC szempontjából viszont sokat jelenthet a jó műszaki meglátásairól is híres Marini szerződtetése. Mint arra a The Race rámutat, a fiatal versenyző VR46-os kötődése azt is jelenti, hogy számára akkor is lenne B opció 2025-re, ha vele is csak évig számol a japán márka – amelyet a pletykák szerint Maverick Vinales, Johann Zarco, Miguel Oliveira és Pol Espargaro is főleg azért utasított vissza, mert csak 2024-re garantálták volna a helyüket a Repsolnál. Maga Marquez egyébként elmondta, ő is úgy tudja, hogy Marini lehet az utódja, akivel a Rossi-féle rivalizálás és feszültség ellenére is jó a kapcsolata.

Már annak kapcsán is vannak pletykák, ki vehetné át Marini helyét a VR46 Ducatinál: az a Fermin Aldeguer, akit néhány napja még a Repsol-üléssel hoztak szóba, s akinek az igazolását Alberto Puig gyorsan cáfolta. Aldeguer az első nem olasz motoros lehetne Rossi csapatában. A mai Moto2-es futamot megnyerő spanyol esetleges „meglepetést” ígért a jövő hétvégi Katari Nagydíjra, ami szintén árulkodó. Aldeguer ülését pedig az így pórul járó és a MotoGP-ből is kiszoruló Fabio di Giannantonio foglalhatná el a Speed Upnál a középső vb-kategóriában.

motogp-marini-vr46

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

A pálya nyomvonalától függ, hogy jó-e az F1-es sprint?

Számos kritika éri a Formula-1-es sprinteket annak kapcsán, hogy nem váltják be a hozzájuk fűzött reményeket – sőt, egyesek szerint egy az egyben törölni kellene a formátumot: ezt a tábort erősíti Max Verstappen is. Felmerült az elmúlt hetekben több ötlet is arra, hogyan forgatnák fel vagy fűszereznék meg 2024-ben a sprinteket, kezdve a különálló sprintbajnokságtól a pénzdíjakon és a fordított rajtrácson át egészen a hétvégi időrend átvariálásáig. Mindenesetre a gumigyártó, a Pirelli vezető mérnöke, Simone Berra szerint elsődlegesen a megfelelő pályákat kellene kiválasztani a sprintekhez:

„Nem hiszem, hogy bármin változtatnunk kellene a sprint távját illetően. Inkább azt kellene megfelelően eldönteni, hol segíthet a pálya nyomvonala. Voltak jó sprintversenyeink. A pálya vonalvezetése roppant fontos, ki kell választanunk a megfelelő helyszíneket, hogy látványosság legyen. Hozhatunk döntéseket, hogy megpróbáljuk még látványosabbá tenni a sprinteket. Katarban például komoly volt a gumikopás, és ez befolyásolta a keverékválasztást” – tette hozzá a szakember. Berra azt is megjegyezte: nehéz a tökéletes középvonalat megtalálni, mivel túlzott gumikopás esetén a pilóták csak abroncsot menedzselnének a sprinten, ha viszont kicsi a kopás mértéke, nincs eltérés a keverékek és igazából a tempók között sem.

f1-sprint-start-brazil

Lengyel F4-es bajnokkal bővült a Red Bull juniorcsapata

A 17 éves Kacper Sztuka csatlakozott az F1-es pilótaneveldéhez. 2023 harmadik szezonja volt Formula-4-es szinten, amely meghozta az áttörést az olasz sorozatban. Kétarcú évad volt: Sztuka megnyerte a szezon első futamát Imolában, ezt követően azonban 12 futam telt el a következő győzelemig – ezzel kezdődően viszont az szezon utolsó kilenc menetéből nyolcszor az US Racing pilótája győzött.

A nagy fordítással behúzta az olasz F4 bajnoki címét is, a McLaren-védenc, Ugo Ugochukwu, valamint a Red Bull programba már tavaly beválasztott Arvid Lindblad előtt. Az első ötöt kiegészítő James Wharton és Tuukka Taponen is akadémisták, ők a Ferrarinál – ez az ötös szerezte egy híján a szezon összes győzelmét.

A Moto2-ben is világbajnok lett a KTM 19 éves sztártehetsége

Pedro Acosta 2021-ben valósággal berobbant a gyorsaságimotoros-világbajnokság mezőnyébe, amikor újoncként egyből a második versenyét megnyerte a Moto3-ban, majd további győzelmekkel a vb-címet is rögtön behúzta 17 évesen. Tavaly fellépett a Moto2-be, ahol a tanulóév után idén már abszolút favoritnak számított, a hétvégi Malajziai GP-re pedig úgy érkezett meg, hogy komoly esélye volt, hogy már két fordulóval a vége előtt bebiztosítsa újabb titulusát.

Ezt pedig meg is tette: a Repsol Honda ülésével is szóba hozott Fermin Aldeguer nyert Sepangban, Acosta viszont simán második lett, így pedig a versenyen bajba is kerülő – Ai Ogurával és Aron Canettel keveredett kontaktba – Tony Arbolinónak már nem maradt esélye ellene matematikailag sem. Acosta így 19 évesen már kétszeres világbajnoknak mondhatja magát, 2024-ben pedig immár a MotoGP-ben húzza majd a gázt: a KTM tehetsége a Gas Gas Tech3 alakulatánál debütál korábbi kollégája, Augusto Fernandez oldalán.

moto2-acosta

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Ralf Schumacher: Hülkenberg rájött, hogy a Haas egy zsákutca

Egyetlen német versenyző maradt a Formula-1-ben, az állandó mezőnybe idén visszatért Nico Hülkenberg. A pilóta 2024-ben még biztosan a Haas tagja marad, de egyes pletykák kapcsolatba hozzák az érkező Audival – honfitársa, Ralf Schumacher szerint a német hálából még marad, hiszen a Haasnak köszönhetően szerepelhetett újra a Formula-1-ben, de közben belátta, az amerikai csapatnál nem fog egyről a kettőre lépni.

„Úgy néz ki, a Haas fejlesztése nem működik, hihetetlenül nagy a gumifogyasztás. A Haas adta meg Hülkenbergnek az esélyt, hogy visszatérjen a Formula-1-be, ezért korrekt, hogy a csapatnál maradt” – írta a német Sky oldalán vezetett rovatában Schumacher. „De rájött arra is, hogy a Haas zsákutcában van, minden téren. Valószínűleg már nem elég felkészült, hogy versenyképes legyen a jelenlegi Formula-1-ben.”

„Ez szomorú Hülkenberg szempontjából. A nyilatkozatai és az arckifejezése mindent elmondanak. Megértem őt, mert nem áll már rendelkezésére végtelen idő. 200 nagydíjat teljesített már, de még nem állt dobogóra. Egyértelmű, hogy kezd türelmetlenné válni” – folytatta Schumacher, aki szerint a Haas számára az eladás és a fiókcsapattá válás lenne a jövőkép.

Fotó: DPPI

Fenntartható F1: Egyharmadára csökkentette széndioxid-kibocsátását a Mercedes

Az istálló fenntarthatósági törekvése jegyében az európai nagydíjakon HVO100 üzemanyagot (azaz 100 %-ban hidrogénezett növényi olajat tartalmazó üzemanyagot) tankolt dízel helyett kamionjai és a pályán levő generátorok egy részébe – egészen pontosan 460 ezer kilométerből 386 ezret tettek meg a szállítójárművek HVO100-hajtással, a generátorok üzemanyagának pedig 35 %-a volt fenntartható.

A Mercedes ezzel 339 tonna széndioxidot spórolt meg, és az eredeti célkitűzést is túlszárnyalta: 60 % helyett 67 % károsanyagot takarított meg a 2023-as szezon európai részét tekintve.

A Mercedes 2024-ben 100 %-osan HVO100-at akar használni kamionjaiban, emellett tovább fokozná a bioüzemanyag használatát a generátorokban. A végcél a Formula-1 küldetésével összhangban 2030-ig elérni a nettó zéró kibocsátást.

Gasly azóta sem beszélt Markóval az elküldéséről

Az év eleje óta az Alpine-t erősítő Pierre Gasly karrierjében az egyetlen törést az jelentette, amikor 2019-ben az akkor még Toro Rosso névre hallgató faenzai csapattól felkerült a Red Bullhoz, de mindössze fél év után lefokozták, és Alex Albont ültették a helyére. Amikor a Beyond the Grid podcastben arról kérdezte Tom Clarkson, azóta beszéltek-e a történtekről Helmut Markóval, a francia versenyző így felelt:

gasly-spa

„Nem, de remélem, egyszer lesz rá lehetőségem. Legmélyen belül tudom, hogy okos emberek. Megvan a saját véleményük bizonyos dolgokról, mások viszont teljesen egyértelműek voltak” – mondta, majd így folytatta. „Nem igazán volt igazságos, de ez van. Megtanultam, hogy a sport nem mindig igazságos. Amikor elhagytam az AlphaTaurit lezártam ezt a fejezetet és egy teljesen újat nyitottam az Alpine-nel.”

„A korábbi tapasztalataimmal elértem egy olyan szintű tapasztalatot, tudást és beállítottságot, aminek köszönhetően jobb lehetek, mint korábban” – tette hozzá az egyszeres futamgyőztes.

gasly-redbull-2019

Verstappen a virtuális Vegasban „többször ment a falnak, mint egyenesen”

Max Verstappen, aki a soron következő első Las Vegas-i Nagydíjról úgy nyilatkozott, hogy szerinte csak a show kedvéért rendeznek versenyt ezen a helyszínen, elárulta, hogy a legújabb hivatalos F1-es videojátékban kipróbálta ugyan a pályát, de bőven van még mit tanulnia róla: „Van még dolgom a szimulátorban” – kezdte a holland.

verstappen-sad

„Hogy őszinte legyek, még nem is ismerem a pályát. Amikor utoljára kipróbáltam az F1-es játékban, szerintem többször mentem a falnak, mint amennyit egyenesen. Szóval reméljük, nem így lesz, amikor elkezdek élesben vezetni ott!”

„Nagyon más lesz, hiszen éjszaka alacsony lesz a hőmérséklet” – folytatta a világbajnok arra utalva, amire Ross Brawn is megtette nemrég. „Utcai pálya, amin nincs tapasztalatunk, nem ismerjük a tapadást, minden teljesen új. Szóval talán lesz néhány meglepetés.”

verstappen-laugh

„Inkább a show miatt megyünk Vegasba, nem a versenyzésért” – Verstappen

A jövő hétvégén debütál a Formula-1 új versenye és helyszíne, a Las Vegas-i Nagydíj, amelyet a sportág a szezon fénypontjának szán. Ám ahogy azt Max Verstappentől többek között a sprintformátum kapcsán megszokhattuk, nem nagyon izgatja magát semmi olyanért, ami a nyers versenyzésen kívül van – márpedig szerinte a Vegas-i futam nem arról fog szólni:

„Először is, szerintem inkább a show miatt megyünk oda, nem magáért a versenyzésért, ha megnézzük a nyomvonalat. De engem ez nem igazán érdekel. Inkább csak odamegyek, elvégzem a dolgom, aztán távozom” – fogalmazott a háromszoros F1-es világbajnok, majd amikor felvetették neki, hogy a Monacói Nagydíj is hasonló körítést szokott kapni, hozzátette: „De Monaco a történelemről is szól és magáról a helyről… Mindenki el akar jutni egyszer Monacóba. Nem lehet ezt összehasonlítani.”

Közben a Las Vegas-i pálya már készen áll az F1-es mezőny fogadására, a bokszépület legalábbis elkészült:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

F1 Las Vegas (@f1lasvegas) által megosztott bejegyzés

Egészen 2030-ig két F1-es futamot rendezhetnek Olaszországban?

Amióta a koronavírus-járvány által sújtott 2020-as idényben beugrott Imola, a korábban 1980-tól 2006-ig a naptárban szereplő helyszín a Formula-1-es versenynaptár állandó eleme lett. Ám mind Imolának, mind az Olasz Nagydíjnak otthont adó Monzának rövidesen, egész pontosan 2025 végén lejár a szerződése az F1-gyel. Angelos Sticchi Damiani, az olasz motorsportszövetség vezetője azonban most arról beszélt a Gazzetta dello Sport hasábjain, hogy ugyan kontraktust még nem írtak alá, de gyakorlatilag megállapodtak, hogy mind az Olasz, mind az Emilia-romagnai Nagydíj helyszíne, azaz Monza és Imola is a kalendáriumban marad egészen 2030-ig:

„Már van megállapodásunk, már csak a részleteken múlik. A megállapodás mindkét olaszországi nagydíjról szól, Monzáról és Imoláról egyaránt, hogy mindkét helyszínen további öt évig versenyeznének. Őrületes eredmény lenne az országunknak, ha 2030-ig két nagydíjat rendezhetnénk évente. Szeretnénk aláírni egy előszerződést 2024 vége előtt. Imola kapcsán tisztább a helyzetet, hiszen modernizáljuk a paddockot, beleértve a garázsok tetejét és az új paddockstruktúrát. Monza más történet, mert a pálya egy parkban helyezkedik el, így plusz szabályok vonatkoznak a változtatásokra, egyeztetni kell róluk Monza, Milánó és Lombardia régió önkormányzatával.”

f1-monza

„Súlyos és sürgős a helyzet” – egyre-másra utasítják vissza a motorosok a Hondát

Kezd egyre kínosabbá válni a Repsol Honda számára, hogy még mindig nem találták meg a 2024-ben már a Gresini Ducatinál szereplő Marc Marquez utódját. Arról már írtunk, hogy az elmúlt hetekben felmerült többek között Johann Zarco, Miguel Oliveira és Maverick Vinales neve is, ám jórészt amiatt, mert a HRC egyéves szerződést kínált, ezek egyikéből sem lett semmi. A minap még épp a Gresinitől távozni kényszerülő Fabio di Giannantonio és a Moto2-ben vitézkedő Fermin Aldeguer tűnt a két fő jelöltnek, utóbbi kapcsán azonban Alberto Puig, a Repsol csapatmenedzsere határozott cáfolatot adott: „Nem tudom, honnan jött ez a pletyka, de 100 százalékig fals. Tegnap megkérdeztem Aldeguer menedzserét, hogy honnan származik a híresztelés, és nem tudta, mit mondjon” – nyilatkozta a DAZN kamerái előtt.

Puig viszont bedobott egy új nevét: „valós lehetőségként” említette Pol Espargaro érkezését. Pontosabban visszatérését, hiszen a spanyol 2021-ben és 2022-ben a Repsolnál versenyzett, kevés sikerrel és jórészt inkább küszködve. Espargarónak nincs ülése 2024-re, hiszen a KTM őt állította félre a Moto2-ből felhozott Pedro Acosta kedvéért az érvényes szerződése ellenére is. Viszont a versenyző gyorsan lehűtötte a kedélyeket a Malajziai GP péntekjén: „Nagyon köszönöm a Hondának, elhagyni egy helyet és mégis visszahívni oda, ez azt jelenti, hogy nem lehetett annyira rossz a munkám. A kapcsolatunk mindig is jó volt, még ha az eredmények nem is. Nagyon örülök ennek, sokat jelent számomra, de a jövőm mást tartogat. Jövőre kitöltöm a szerződésemet, utána szabad leszek, s ha valami adódik nyilván megbeszéljük a KTM-mel, de jelenleg elégedett vagyok azzal, ahol vagyok” – idézi a The Race Espargarót, aki így 2024-ben marad az osztrák gyártó tesztpilótája, néhány szabadkártyás beugrással.

Nem ő egyébként az egyetlen, aki kikosarazta állítólag a Hondát: a napokban Luca Mariniről is felröppentek pletykák, hogy megkereste őt a Honda, s ezt maga az olasz is megerősítette. A versenyző elmondta: vonzó számára a gyári csapat lehetősége, de csak akkor, ha „megfelelő a lehetőség”, és jelenleg jól érzi magát a VR46 Ducatinál. Így hát úgy fest, a Repsol Hondának továbbra is Di Giannantonio lehet a fő opciója, elvégre az olasz a többiekkel ellentétben szemlátomást szívesen felülne az RC213V-re. Puig mindenesetre nem kertelt: „Nagyon súlyos a helyzet. Még nem jutottunk döntésre, de sürgős a helyzet, hiszen versenyzőt kell találnunk a valenciai tesztig” – utalt a két és fél hét múlva esedékes, évadzáró utáni tesztre.

motogp-pol-espargaro-honda

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Verstappen már konstruktőrként is világbajnok lenne

További stratégiai érdekességre bukkantunk az interlagosi hétvégét követően: a Sao Pauló-i Nagydíjon elért újabb sikerével a holland pilóta olyan ponthalmazra tett szert, hogy az istállók tabelláján második helyen álló Mercedes versenyzői már nem tudnak együttesen összeszedni annyi egységet, hogy utolérjék őt a hátralevő két futamon. A német gárda eddig 382 pontott gyűjtött, míg Max Verstappen már 524-nél jár. A különbség így 142 pontra duzzadt, viszont Las Vegasban és Abu Dhabiban csupán 88 pontot tudna maximum szerezni a Mercedes brit duója. Azaz Verstappen már egymaga is bebiztosította volna a konstruktőri vb-diadalt.

A hatalmas dominancia ellenére nem szokatlan dologgal állunk szemben: az elmúlt 20 évben 4 alkalommal is történt hasonló. Legerősebb éveikben Lewis Hamilton (2020), Sebastian Vettel (2013) és Michael Schumacher (2004) is képes volt hasonló teljesítményre, a negyedik példát pedig Kimi Raikkonen szolgáltatja világbajnoki évéből (2007). Igaz ugyan, hogy utóbbi esetben a McLaren-Mercedes nemcsak a finn pilótánál, hanem a teljes Ferrari csapatnál is több pontot szerzett, azonban kizárták őket a konstruktőri bajnokságból, így a Jégember 110 pontjával szemben a BMW Sauber 101 egysége a mérvadó.

MotoGP: Alex Marquez elhappolta a pénteki elsőséget Martin elől

Szokás szerint két tréninggel vette kezdetét a MotoGP Malajziai Nagydíjának hétvégéje pénteken. A délutáni egyórás edzés ment tétre, ott dőlt el, melyik tíz versenyző jut az időmérő második szakaszába. Nem sokon múlt, hogy a legutóbbi Thaiföldi GP-t uraló Jorge Martin Sepangban is a legerősebben kezdjen, de a hajrában Alex Marquez szűk két tizedmásodperccel megelőzte őt. A Gresini versenyzője és a vb-aspiráns pramacos mögött a két gyári KTM következett Jack Miller, Brad Binder sorrendben, majd jött az apriliás Maverick Vinales, a VR46-os Luca Marini és a yamahás Fabio Quartararo.

motogp-alex-marquez-sepang

A vb-tabellát Martin előtt 13 pontos előnnyel vezető Francesco Bagnaia nyolcadik helyen jutott be a Q2-be, az említetteken kívül még Marco Bezzecchi és Johann Zarco kvalifikálta magát oda. Kiszorult viszont a top 10-ből Marc Marquez és a többi hondás is, míg a szabadkártyásként Ducatival induló kétszeres Superbike-világbajnok, Alvaro Bautista a 22. időt motorozta. A legpocsékabb napot egyértelműen Aleix Espargaro zárta, aki összesen négyszer (!) bukott az Apriliával.

A péntek délutáni edzés végeredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):

motogp-sepang-edzes

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Brawn szerint 2024-ben nagyobb fölénye lesz a Red Bullnak, mint most?

Ross Brawn szerint 2024-ben sem nagyon lesz ellenfele a Red Bullnak az F1-ben, és bár az utóbbi hetekben úgy tűnik, hogy szorosabb a verseny, de a korábbi világbajnok csapatvezető és F1-vezér úgy érzi, lehet, hogy ez csak pillanatnyi állapot.

„A McLaren Norrisszal és Piastrival kopogtat az ajtón, nem hagyják őket hátradőlni, mondjuk így. Optimista vagyok annak kapcsán, hogy a tél folyamán lesz egy újrakezdés. Viszont amikor elöl vagy, megvan az az előnyöd, hogy korábban kezdheted el megtervezni az új autódat, és emiatt folytatódhat a dominancia évekig” – mondta ki Brawn pontosan ugyanazt, amit Lewis Hamilton a Red Bull-lal kapcsolatban, de a saját mercedeses korszakára alapozva már elmondott korábban.

SI202311040228_resize