DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 27. vasárnap

A NASCAR újra megidézi a múltat a hétvégén

Vannak, akik ellenzik, másoknak egyből elnyerte a tetszését a széria salakpályás versenye, ami szervesen hozzátartozik a NASCAR történelméhez. Azon persze szintén lehet vitatkozni, hogy mennyire volt jó ötlet pont az egyik legrövidebb és legszűkösebb pályát, a Bristol Motor Speedway aszfaltját átalakítani erre a célra, ám a szervezők kitartanak emellett. 2021 óta ezen a helyszínen egy különleges hétvégét láthatnak a rajongók, amire sokáig nem volt példa, mivel még 1970-ben hagyták maguk mögött a dirtpályákat, de a dolog most reneszánszát éli. Ehhez azonban komoly munkálatokra van szükség, hiszen jelentős mennyiségű agyagból és fűrészporból álló keveréket visznek fel ilyenkor a bristoli vonalvezetésre.

A hétvége különlegességét azonban a pálya mellett a megváltozott lebonyolítás is adja, mivel szombaton kvalifikációs futamok határozzák meg a rajtsorrendet. A mezőnyt négy csoportra osztják, majd a 15 körön át tartó úgynevezett heat-futamok során dől el, honnan indulnak a pilóták, mégpedig az egyedi pontozás által. Az egyes versenyek győzteseit 10 ponttal jutalmazzák, a második helyezettek 9 pontot kapnak, a harmadikok 8 egységet és így tovább. Ezen túl a heat-versenyen mindenki annyi pontot zsebelhet be pluszban, amennyi pozíciót sikerült javítania, az ebből összeállt tabella pedig meghatározza majd a végső sorrendet. Mindez a bajnokságba persze nem számít bele, oda majd a szokásos vasárnapi futamon lehet pontokat gyűjteni. Itt a résztvevőknek 250 kört kell majd teljesíteni három szakaszra bontva, de különlegesség, hogy csak az etapok között lehet kijönni kerékcserére és tankolni. Ez alól kivételt képez persze, ha valamelyik autó megsérülne és indokolt lenne a szervizelés.  

A 2021-es versenyt Joey Logano nyerte, tavaly pedig Kyle Busch diadalmaskodott.

Egyedi módon készítette a Red Bull Verstappent a vb-címre

Az energiaitalosok amellett, hogy profin végzik a dolgukat és idén újra egy négyszeres világbajnok csapat képét mutatták, szórakozni is szeretnek, például saját derbijükkel, melyeken különféle összetákolt járgányokkal lehet rajthoz állni. Egy ilyenen, 2015-ben, még a Toro Rosso fiataljaként részt vett Max Verstappen is, a Red Bull állítása szerint pedig ez már akkor is csupán a „bajnokfaragás” egy módja volt.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Red Bull Racing Honda (@redbullracing) által megosztott bejegyzés

Így búcsúzott el Bottas a Mercedestől

A csapatnál töltött fél évtized után távozó Valtteri Bottas találkozott az öt Mercedesszel, amelyet vezetett: a finn visszaemlékezett legjobb pillanataira és nehézségeire az ezüst gárdánál. Bottas búcsúja – magyar szinkronnal:

Rövidesen dönthet a McLaren a Formula-E-ről és a WEC-ről

Egyre jobban terjeszkedik az autósportos palettán a McLaren: a Formula-1 mellett van már csapatuk az IndyCarban, valamint idén már az Extreme-E-ben is elindulnak. És ez még aligha a végállomás: egyfelől tavaly bejelentették, hogy előzetes opciót írtak alá a Formula-E-vel, hogy a 2022/2023-as szezontól kezdődően csatlakozhatnak a mezőnyhöz, valamint fontolgatják azt is, hogy beszálljanak az Endurance-világbajnokságba, pontosabban annak új elitkategóriájába, a Hypercarba vagy az LMDh-ba.

Zak Brown, a McLaren elnök-vezérigazgatója nemrég arról beszélt, hogy rövidesen eldőlhet, hogy beszállnak-e az említett két szériába, de a végső igent még egyelőre nem mondták ki: „Nyilván üzletileg logikusnak kell lennie számunkra” – mutatott rá Brown, akit a Crash.net lap idéz. „Figyelnünk kell arra, hol állunk az F1-es, az IndyCar- és az Extreme-E-projektünkkel. Az IndyCarban például egy harmadik autót tervezünk indítani 2023-ban. Úgy vélem, az év első negyedében végső döntést fogunk hozni.”

zak-brown-dppi

Ez is a Dakar része: tevéket kellett kerülgetnie a motorosnak – videó

A pályaversenyek során legfeljebb egy-egy mormota vagy extrém esetben varánusz okoz fennakadást, a terepraliban – így annak legfontosabb versenyén, a Dakaron – az is előfordul, hogy egy rakás teve keveredik a versenyző útjába:

Verstappen rövidesen a győzelmi örökranglista nyolcadik helyéig kapaszkodhat fel

A világbajnoki cím megszerzésével Max Verstappen bekerült a 34 autóversenyző közé, akinek sikerült a bravúr – de ha a futamgyőzelmek számát nézzük, még szűkebb társaságba tartozik. Verstappen 20 alkalommal nyert pályafutása során, amivel az örökranglista 16. helyét foglalja el Mika Hakkinennel együtt.

Minden egyes győzelemmel feljebb léphet ezen a listán 2022-ben: Kimi Raikkönen (21 győzelem), Damon Hill (22), Nico Rosberg és Nelson Piquet (23), Juan Manuel Fangio (24), Niki Lauda és Jim Clark (25) és Jackie Stewart (27) állnak a következő helyeken.

Ha eléri a 27 győzelmet, Verstappen a győzelmi lista nyolcadik pozíciójáig kapaszkodik fel – tekintve, hogy 2021-ben tízszer is nyert, nem elrugaszkodott a cél. Ekkor pedig már csak a Formula-1 hét meghatározó alakja lesz előtte: Nigel Mansell (31), Fernando Alonso (32), Ayrton Senna (41), Alain Prost (51), Sebastian Vettel (53), Michael Schumacher (91) és Lewis Hamilton (103).

Szívszorító képeken, ahogy Petrucci feladja a Dakart

Kuriózumot jelentett a 2022-es Dakar Rali nevezési listáján, hogy a néhány hónapja még a MotoGP-ben szereplő Danilo Petrucci is rajthoz állt a motorosok között – igaz, néhány nappal a kezdés előtt egy fals pozitív PCR-teszt bizonytalanná tette az indulását. A Tech3 KTM színeit képviselő olasz számára teljesen új kihívást jelentett a terepralizás, ezért volt különösen megsüvegelendő, hogy az első igazi, vasárnapi szakaszt a 13. legjobb idővel teljesítette: gyakorlatilag ott volt közvetlenül a Dakar topfavoritjai mögött.

Hétfőn még jobban kezdett, a 80 km-es mérőpontnál a negyedik idővel állt, aztán azonban utolérte a technika ördöge: a 115. kilométernél műszaki hiba jelentkezett a motorján, amelyet nem is tudott újraindítani, így fel kellett adnia a szakaszt, helikopterrel szállították el őt és a KTM-jét is. Az idei szabályok értelmében Petrucci ugyan folytathatja kedden, de az összetett értékelésbe már nem fog beleszámítani az eredménye. A Dakar Twitter-oldalán megosztott fotókon látszik, mennyire megviselte a kétszeres MotoGP-nagydíjgyőztest, hogy ilyen korán véget ért számára a sivatagi kaland:

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Egy fogadóiroda kifizette a Hamilton vb-címére pénzt tevőket

Az Abu Dhabi Nagydíj utolsó köréig Lewis Hamiltonnak állt a zászló, a brit világbajnoki címe tűnt küszöbön állónak: dörzsölhették a tenyerüket, akik kisebb-nagyobb összeggel a hétszeres bajnok végső győzelmére fogadtak. Az utolsó körben aztán bukták tétjeiket: nagy botrányt generáló körülmények közt Max Verstappen lett a 2021-es világbajnok.

Így végül az kaszálhatott, aki a holland elsőségére fogadott. Leszámítva egy ír fogadóiroda ügyfeleit: a cég annyira igazságtalannak tartja az Abu Dhabiban történteket, hogy kifizette a Hamiltonra fogadók nyereményét.

„Max Verstappennek csodára volt szüksége a győzelemhez, ami a kellő időben egy gyanús döntés formájában érkezett meg a verseny szervezőitől, akik szemlátomást összetépték a szabálykövet és magánakcióba kezdtek a futam utolsó körében” – olvasható a Paddy Power fogadóiroda oldalán. „Úgy döntöttünk, hogy kifizetjük a Max Verstappen ÉS Lewis Hamilton világbajnoki győzelméért járó nyereményeket is. Ezen felül kifizettük Verstappen és Hamilton Abu Dhabi Nagydíjon megszerzett győzelmét is. Tekintsük úgy, igazság szolgáltatott.”

Máris itt a januári Autósport és Formula Magazin: TOP50 és búcsúzó Bottas a középpontban

Tartalom:

- Bemutatjuk TOP50 magyar autóversenyző ranglista legjobbjait.

- Interjú a lista első helyezettjével, Szabó Krisztiánnal.

- Mikulás Rali a veszprémi pályákon.

- Stúdiónkban a legjobb magyar hölgyversenyző, Vogel Adrienn.

- Valtteri Bottas búcsúja a Mercedestől.

 

Két zengős pilóta is a túraautós szaklap toplistájának élmezőnyében

A túraautós fronton etalonnak számító TouringCarTimes.com évről évre összeállítja a legjobb szakági versenyzők ranglistáját a szezonban nyújtott teljesítményük alapján. Michelisz Norbert egy ízben az élen is zárt, méghozzá 2017-ben, amikor kis híján világbajnok lett (a WTCR-diadalának évében, 2019-ben negyedik lett), s a 2021-es top 30-as listára is felfért a Hyundai pilótája, méghozzá a 25. pozícióban.

Van azonban magyar érdekeltség a toplista élmezőnyében is, méghozzá a Zengő Motorsport pilótái révén. Mikel Azcona a negyedik helyet csípte el a szakírók értékelése alapján, nem is alaptalanul: a WTCR-ben futamot nyert, a TCR Európa-kupát több forduló kihagyása ellenére is letarolta (igaz, itt nem a magyar istálló színeiben indult), s a Pure ETCR-ben is villogott. Utóbbi szériában volt a spanyol csapattársa Mattias Ekström, aki bajnok is lett az elektromos sorozat első évében, ez pedig a hatodik helyet eredményezte a svéd számára a TCT listáján. A listán amúgy a Supercars-bajnok Shane van Gisbergen lett az első.

azcona-wtcr-szocsi

FIA-elnök: Hamilton még nem áll készen arra, hogy beszéljen a történtekről

Kereken három hete nem hallottunk semmit Lewis Hamilton felől: mióta elbukta a vb-címet a 2021-es idényzárón, egyetlen nyilatkozatot sem adott és a közösségi médiában is teljesen inaktív maradt. A brit nem ment el vb-ezüstérmesként az FIA díjátadó gálájára sem, amely kapcsán a Nemzetközi Automobil Szövetség frissen megválasztott elnöke, Mohamed Ben Sulayem nem zárta ki, hogy a szabályok értelmében büntetni kell a mercedesest.

Ben Sulayem most a Dakar Rali helyszínén beszélt újra Hamiltonról: „Küldtem Lewisnak egy üzenetet, de nem hiszem, hogy még százszázalékosan készen állna arról beszélni, ami Abu Dhabiban történt” – idézi az elnök szavait a Gazzetta dello Sport. „Megértem a helyzetét. De vannak szabályok is. Ez nem egy versenyző vagy csapat büntetéséről szól, hanem a szabályok betartatásáról, de nem akarok ítélkezni addig, amíg nem ismerem alaposan a tényeket.”

Az új FIA-elnök ugyanakkor biztos benne, hogy Hamilton nem távozik az F1-ből: „Hallotta bárki, hogy azt mondta volna, hogy vissza akar vonulni? Nem. Meglehetősen biztos vagyok benne, hogy ott lesz a rajtrácson. Lewis alapvető része a sportunknak.”

hamilton-abudhabi-dppi-2021

Leclerc és barátnője a habokat szelve ünnepelte az újévet

Charles Leclerc és barátnője, Charlotte Siné a közösségi médiában posztoltak alapján Cancúnban, egy mexikói városban töltötte a szilvesztert és az újévet, s ha már ott voltak, a Ferrari monacói pilótája a vízre is merészkedett:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

+Ша+ (@charlottesiine) által megosztott bejegyzés

 

Egy másik poszt alá egyébként a Red Bull versenyzője, Sergio Perez is kommentelt: „A legjobb hely a világon!” – írta a mexikói pilóta.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Charles Leclerc (@charles_leclerc) által megosztott bejegyzés

Videó: Így alakult az F1-es konstruktőri világbajnokság 2021-ben

A Racing Statistics YouTube-csatorna készítője nemcsak az egyéni, hanem a csapatok pontversenyének évközi alakulását is feldolgozta egy látványos videós infografika formájában:

A Mercedes elég erős utalást tett Hamilton maradására

Amióta drámai-vitatott körülmények között elbukta a 2021-es Formula-1-es világbajnoki címet, teljes hallgatásba burkolózott Lewis Hamilton. Toto Wolff Mercedes-főnök szerint a brit egyszerűen nem találta a szavakat a történtekre, míg a pilóta öccse, Nicolas Hamilton úgy fogalmazott, hogy a hétszeres vb-első szünetet tart a közösségi médiában. Viszont mindez felerősítette azokat a pletykákat, hogy esetleg Hamilton az Abu Dhabiban lezajlott események után úgy dönt, hogy az érvényes szerződése ellenére inkább távozik az F1-ből.

Nos, a Mercedes vasárnapi sejtelmes posztja arra utalhat – meg eleve is ez a valószínű –, hogy erről szó sincs. „A csapások egyeseket megtörnek; mások rekordokat döntenek miattuk” – írta rövid posztjában a Mercedes, amely mellé egy fotót linkeltek Hamiltonról, utalva a tavaly majdnem megszerzett nyolcadik címre, amelyért idén újra harcba szállhat a versenyző. Nem ez a csapat egyetlen sejtelmes bejegyzése mostanság egyébként: az év első napján az idei F1-es autójukról mutathattak meg egy képet.

A Red Bull újévi fogadalma: Okultak a brazil esetből

„Újévi fogadalom? Tartsd a távolságot a parc fermében!” – humorizált a közösségi médiában a Red Bull. Max Verstappen a legdrágább érintést hozta össze a Brazil Nagydíjon: 50 ezer euróra büntették meg, amiért megfogta Lewis Hamilton hátsó szárnyát.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Red Bull Racing Honda (@redbullracing) által megosztott bejegyzés

Balul elsült mentés a Dakaron

A jó szándék motiválta a versenytársat, hogy talpra állítsa a felborult Ivecót, de nem teljesen érthető, ebből a szögből mi volt az elképzelés. Ahogy sejthető: semmi jó nem sült ki belőle.

2021 legnagyobb versenybalesetei - 2. rész

Itt már láthattátok a motorsport világának legnagyobb baleseteit 2021-ből, most pedig elhoztuk nektek a válogatás második részét is. Eszetekbe jut olyan, amelyik esetleg kimaradt a videókból?

Videó: Egy utánozhatatlan szezon

Nyolc percben próbálta meg összefoglalni a drámai 2021-es történéseket az F1 az utolsó tavalyi videójában. A videó a képre kattintva tekinthető meg!

Ocon a francia rendőrség tiszteletbeli tagja lett

Ugyanis az Alpine F1-es pilótája tiszteletét tette a francia rendőrségnél, ahol egy új Alpine-járőrautóval fánkozott az őrsön, aminek hatására az egyszeres futamgyőztes azt írta ki közösségi oldalaira, hogy ő lett a rendőrség vezető autós járőrje. Mindezt persze a legkevésbé sem szabad kmolyan venni.

 

2021 legnagyobb versenybalesetei - 1. rész

A motorsport világa nem veszélytelen hely, ez tavaly is bebizonyosodott, ugyanis nem voltunk híján a látványos és sajnos a végzetes baleseteknek 2021-ben sem. Íme, a tavalyi esztendő legnagyobb bukásai a motorsport világából.

Megvillantotta volna 2022-es autóját a Mercedes?

"New year, new Me-rcedes" - tette ki Twitter-oldalára a nyolcszoros világbajnok címvédő alakulat az alábbi szöveget, amely angolul némileg játék a szavakkal, hiszen a "new year, new me" annyit tesz, hogy "új év, új én", emellett pedig az új Mercedes szavakat is belecsempészte a brackley-i alakulat a bejegyzésbe. Ennél érdekesebb azonban, hogy megvillantott egy autót is a csapat, amely egyértelműen nem az F1 által bemutatott koncepciós darab, de még talán korai lenne bemutatni az új generációs versenygépet a nagyközönségnek. Valószínűbb, hogy az Ezüst Nyilak inkább csak beszédtémát akarnak szolgáltatni a rajongók számára, de persze ki tudja... Szerintetek?

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Formula.hu (@formula.hu) által megosztott bejegyzés

Ha igazán szereted a motorsportokat, akkor van számodra egy jó hírünk: nemcsak a Facebookon, de már az Instagramon is megtalálsz bennünket. Kövess minket a legjobb képekért az Instán is!