DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 12. szombat

Tsunoda falevelei, feketébe boruló Ocon – özönlenek az F1-es pilóták új sisakfestései

Nemcsak az autókat mutatják be ezekben a napokban és hetekben a Formula-1-ben, hanem a versenyzők is előállnak a sisakfestéseikkel – mármint az alapdizájnnal, hiszen rendre láthatunk különleges színezéseket az egyes nagydíjakon. Fernando Alonso bukójáról külön is beszámoltunk a minap, de azóta többek között láthattuk a Ferrari párosának, Charles Leclerc-nek és Carlos Sainznak a piros által dominált sisakját:

 

Yuki Tsunoda sisakján eközben az őszi falevelek jelentik a fő motívumot:

 

Az Alpine-t erősítő Esteban Ocon bukósisakja pedig feketébe borul 2023-ra:

Nyck de Vries ezúttal az Aston Martintól kap lehetőséget

A monzai hétvége első szabadedzésén vezetheti a csapat egyik autóját a Formula-E 2021-es világbajnoka. Nyck de Vries a pénteki gyakorlás során Sebastian Vettel autóját kapja meg, ezt pedig nemrégiben az istálló hivatalosan közleményében erősítette meg. A mostani bevetés idén már a harmadik ilyen alkalom lesz a holland versenyző számára, miután Spanyolországban a Williams, Franciaországban pedig a Mercedes versenygépét tesztelhette. „Nagyon várom már, hogy az Aston Martin F1-es autóját vezethessem, különösen egy olyan legendás pályán, mint Monza. Ez lesz a harmadik FP1-es lehetőségem ebben a szezonban, a harmadik különböző autóval. Ezek a lehetőségek fantasztikus betekintést nyújtottak abba, hogyan működnek itt a versenyautók, és a csapatok. Remélem, hogy friss szemléletet hozok az Aston Martin F1 számára, és olyan programot tudok teljesíteni, amely mindkettőnk számára előnyösnek bizonyul” – árulta el a 27 esztendős versenyző.

Női versenyzőknek rendez külön tesztet a Formula-3

Négy hölgypilóta kap lehetőséget arra, hogy szeptember közepén kipróbálja a Formula-3-as versenygépeket Magny-Cours-ban. A kiválasztottak között van az egyaránt a W Seriesben szereplő Abbi Pulling, Chloe Chambers és Tereza Babickova – előbbi idén Jamie Chadwick egyik fő üldözője, és az Alpine kötelékeibe tartozik –, valamint az arab F4-es sorozatban több futamot is nyerő Hamda Al Qubaisi. A szeptember 16-án és 17-én sorra kerülő teszten mind a négy versenyző egy-egy napot körözhet egy F3-as autóval, azaz egyszerre ketten lesznek a pályán. Az esemény célja, hogy ezzel is több lehetőséget biztosítsanak a női versenyzők számára. Ez egyébként már nem az első alkalom, tavaly is rendeztek egy hasonló tesztet: akkor Nerea Marti, Doriane Pin, Irina Szidorkova és Maya Weug ülhetett volán mögé.

f3-ladies-teszt

Sárgába öltöztek a Ferrari versenyzői

Már a minap sejtelmes fotót tett közzé a Scuderia, most pedig kiderült, miről van szó: egy speciális ruházattal készülnek a hétvégi hazai futamukra, a monzai Olasz Nagydíjra, amely a megszokott vörös helyett sárga színben pompázik. Természetesen Charles Leclerc és Carlos Sainz is magára öltötte a különleges pólót egy fotózás erejéig, amelyet elvileg Monzában a csapattagokon is láthatunk majd:

Norris szerint egyetlen egyszerű változtatással izgalmas lenne a zandvoorti pálya

Idén sem hozott túl sok előzést a Holland Nagydíj, ugyan a célegyenesben lévő DRS-zónát meghosszabbították az utolsó, döntött kanyarral, de így sem volt könnyű elmenni a másik autó mellett, csak ha egyébként is jelentős volt a tempókülönbség. Lando Norris viszont javasol még egy változtatást a jövőre nézve, amely szerinte rögtön érdemi javulást hozna ezen a téren:

„Meg kell változtatniuk az egyes kanyart, ez ennyire egyszerű. Hosszabbra kell venni a féktávot azzal, hogy szűkebbre módosítják a kanyart, ettől lenne több előzési lehetőség a megnyújtott DRS-zóna végén. Most túl rövid a féktáv és túl gyors maga a kanyar, így nehéz kifékezni valakit, könnyebb védekezni. Szerintem ha azt az egy kanyart átalakítják, már jobb lesz a helyzet” – mondta Norris.

nor_6

fotó: dppi

Galambok, a Red Bull vicce és minden más: a zandvoorti hétvége legjobb rádióüzenetei

A csapatrádiós beszélgetésekből készített válogatást az F1: ezen a linken vagy a képre kattintva megtekinthető/meghallgatható!

maxresdefault_5

Újabb örökranglistán tört be a top 10-be Verstappen

Max Verstappen a Holland Nagydíjon aratott győzelme felé vezető úton beverekedte magát az élen töltött körök örökrangsorának első tíz helyezettje közé, amivel épp apósjelöltjét, Nelson Piquet-t szorította ki onnan. A regnáló világbajnok eddigi karrierje során 1636 kört teljesített az első helyen, ezzel a tizedik pozíciót foglalja el. A ranglistát Lewis Hamilton vezeti Michael Schumacher és Sebastian Vettel előtt, míg Verstappen legközelebb Fernando Alonsót érheti utol és előzheti meg.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

Ütközött a safety car mögött, összegyűlt az eltiltáshoz szükséges büntetőpontja Roy Nissanynak

Több érdekes incidens is történt a Formula-2-es hollandiai főfutamán: az egyik Roy Nissany és David Beckmann főszereplésével zajlott, a páros ugyanis ütközött a biztonsági autó mögött haladva, utóbbi ráadásul emiatt még az előttük autózó Marino Satónak is nekiment (ez nem az újraindításnál történt baleset volt). Utólag mind Nissany, mind Beckmann tíz másodperces büntetést és két büntetőpontot kapott a történtekért: az indoklás szerint az izraeli pilóta úgy érezte, hogy a safety car beküldésének pillanatában ő volt előrébb, ezért vissza akarta venni a pozícióját, ugyanakkor ezt nem a versenyző hatásköre eldönteni.

Viszont a két büntetőpont azt is jelenti Nissany esetében, hogy 13-at gyűjtött eddig, azaz átlépte a 12-es határt: ezzel automatikusan kénytelen lesz kihagyni a soron következő monzai futamot a DAMS színeiben szereplő pilóta. Idén egyébként már ő a harmadik (!) F2-es versenyző, akinek összejön az eltiltás: Amaury Cordeel Silverstone-ban, Olli Caldwell pedig Spában nem indulhatott hasonló okokból.

nissany-f2-dppi

Új rekordot állított fel Zandvoortban a Red Bull

Az F1-es kerékcserék világrekordját 1,82 másodperces idővel a Red Bull tartja még 2019-ből, de az idei évre a 18 colos kerekekkel ezen a téren is új időszámítás kezdődött. A nagyobb abroncsokkal természetesen nem lehet ugyanolyan gyorsan dolgozni, illetve a szabályokkal is lassítják a műveletet, hogy ne legyen olyan automatikus. Ennek ellenére Zandvoortban a Red Bull 2,09 másodperc alatt cserélt kereket Sergio Pereznek: ez a szezon leggyorsabb cseréje eddig, vagyis a 18 colos időszámításban egyelőre ez az új világcsúcs. Ami pedig félelmetes, hogy a nehezítések ellenére mennyire közel kerültünk már ismét az eredeti rekordhoz...

Idén amúgy ez már a hatodik alkalom volt, amikor a Red Bullé volt az adott verseny leggyorsabb kerékcseréje: ezúttal az AlphaTaurit és az Aston Martint utasították maguk mögé. Az alábbi videóban megnézhető a Holland Nagydíj három leggyorsabb szervizelése:

 

fotó: dppi

Közleményben reagált az AlphaTauri az összeesküvés-elméletekre

A Holland Nagydíj legfurcsább jelenetsorát szolgáltatta Yuki Tsunoda, aki néhány perc leforgása alatt kétszer is megállt a pályán: előbb még újraindult, majd egy bokszlátogatás után másodszor is leparkolta az autóját. Utóbbi alkalommal már virtuális biztonsági autós fázis lépett életbe, amely keresztülhúzta a Mercedes számításait: az első 2022-es győzelméért hajtó alakulat az egykiállásos stratégiájával esélyesnek tűnt arra is, hogy harcoljon Max Verstappen ellen az elsőségért, de a VSC megfosztotta őket ennek lehetőségétől. Emiatt a közösségi médiában többen összeesküvést is kiáltottak, mondván, hogy a Red Bullnak kedvezve direkt állt le a pályán az AlphaTauri versenyzője.

Tsunoda és a csapat a verseny után próbálta magyarázni a történteket, most pedig a kommentekre reagálva az AlphaTauri közleményt is kiadott a konspirációban hívőknek szánt üzenettel: „Hihetetlenül lehangoló olvasni néhány hozzászólás nyelvezetét, amelyet a csapatunknak és a Red Bull vezető stratégájának, Hannah Schmitznek címeztek. Az ilyen gyűlöletteljes magatartást nem tolerálhatjuk, s a tisztességtelen módszerekkel kapcsolatos vádak elfogadhatatlanok, hamisak és teljes mértékben tiszteletlenek mind Hannah, mind a csapatunk irányába. Mindig önállóan, tisztességesen, valamint a legnagyobb tisztelettel és sportszerűséggel versenyeztünk. Yuki autóján történt egy meghibásodás, amit a csapat nem tudott azonnal beazonosítani, ez eredményezte a pályán való leállást. Bármi mást feltételezni sértő és teljességgel téves” – olvasható a csapat posztjában.

tsunoda-out-zandvoort-dppi-1

Szaúd-Arábia MotoGP-futamot rendezhet a jövőben

Hétfőn jelentette be a Dorna, hogy egyetértési megállapodást írtak a Szaúdi Motorsport Vállalattal annak kapcsán, hogy a jövőben a gyorsaságimotoros-világbajnokság ellátogathat az országba. A közlemény szerint egy külön erre a célra építendő pálya fogadhatja a MotoGP mezőnyét – azaz nem a dzsiddai F1-es pályáról van szó, amely nyilván utcai jellege miatt szóba sem jöhetne a motorosok esetén –, emellett egy utánpótlás-nevelési programot is indítanak a helyi tehetségek számára.

Arról egyelőre nincs szó, hogy pontosan mikor kerülhetne sor az első szaúdi MotoGP-futamra, csupán arról írnak, hogy ez lehet a második verseny a régióban a Katari Nagydíj mellett. Azt is kiemelik, hogy az ország az utóbbi időben egyre több technikai sportos rendezvénynek ad otthont, kezdve a már említett Formula-1-es viadaltól a Formula-E-futamon át a Dakar Raliig.

motogp-szaudi

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Rosberg beszólt a Ferrarinak, Binotto válaszolt

Éles kritikát fogalmazott meg a Ferrari munkájával kapcsolatban Nico Rosberg: a 2016-os F1-es világbajnok a Sky Sports adásában mondta azt Carlos Sainz elbaltázott kerékcseréjét követően, hogy egy F2-es és egy F3-as csapat is jobban dolgozik, mint a maranellóiak, akiknél muszáj változtatásokat eszközölni. A Sky szembesítette ezzel Mattia Binottót, a csapatát mindig harciasan megvédő főnököt, aki így reagált:

„Nem fogunk embereket cserélni, ez egy egyenes válasz Rosbergnek. A stabilitás a lényeg és hogy futamról futamra javuljunk. Nagyszerű csapatunk van, nincs kétségem efelől.”

-00119019_402

fotó: dppi

Különleges színnel készül Monzára a Ferrari?

Sejtelmes képeket töltött fel a csapat a közösségi médiára – az elsötétített fotók láttán felmerül a gyanú, hogy a versenyzők overallja különleges színt kap az Olasz Nagydíjra, akár fekete is lehet. A képeken feltűnik a 75-ös logó, amely az 1947-ben alapított Ferrari cég évfordulójára utal.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Scuderia Ferrari (@scuderiaferrari) által megosztott bejegyzés

NASCAR: Erik Jones nyert az első rájátszás futamon

A 2022-es NASCAR-szezon első playoff futamát a Darlingtonban található oválpályán futotta a mezőny. A fordulatokban talán túlságosan is gazdag futamot Erik Jones nyerte meg.

A kvalifikáción Joey Logano érte el a legjobb időt, mellőle Christopher Bell rajtolt, a második sorban William Byron és Tyler Reddick sorakozott fel. A versenyen több technikai hiba is okozott kiesést. Kyle Bush 155 kört vezetett a motorhiba előtt, de erre a sorsra jutott Martin Truex Jr. is a leintés előtt nem sokkal. A technikai hibákon túl súlyosabb drámák is kibontakoztak. A 113. körben Chase Elliott megpördült, majd a fal érintése után Chase Briscoe útjába került, aki nem tudta kikerülni. Elliott autóját nem sikerült megjavítani, a versenyt feladta. Ezzel a 15 pontos előnye, amivel a rájátszásba került, elúszott. Kevin Harvick versenyét a lángok emésztették fel a 275. körben. Szerencsére ki tudott mászni a versenyautóból, de a rájátszás tabelláján az utolsó helyre esett vissza. Kyle Larson a 79. körben műszaki hibával a bokszba hajtott. A szerelői megfeszített munkával, három kör alatt javították meg az autót, majd némi szerencsével a 12. helyig tudott visszakapaszkodni.

A 2014-ben bevezetett kieséses szezonzáró formátum történetében első alkalommal fordult elő, hogy olyan versenyző tudott győzni, aki nem szerepelt a rájátszásba jutott szereplők listáján. Jones harmadik győzelmét szerezte a pályafutása során. A második helyre Denny Hamlin érkezett, míg harmadikként Tyler Reddick látta meg a kockás zászlót.

A rájátszás tabelláját Joey Logano vezeti, mögötte második hat ponttal lemaradva William Byron, míg a harmadik helyen jelenleg Denny Hamlin tartózkodik további kettő ponttal lemaradva. Négy versenyző fog kiesni szeptember 17-én Bristolban, jelenleg ebben a zónában van Austin Cindric, Austin Dillon, Chase Briscoe és Kevin Harvick.

Fotó: NASCAR

Wolff: Mi vagyunk a szemetes, a hányózacskó

Lewis Hamilton keresetlen szavakkal rádiózott a Mercedesnek, mikor a csapat kint hagyta használt közepes abroncsain a pályán, ezzel pedig nem csupán a vezető helyet bukta el, de végül a dobogóról is lecsúszott. „Nem hiszem el, hogy így elcsesztétek, elk***tátok nekem. El nem tudom mondani, mennyire dühös vagyok most” – szitkozódott a versenyző. A verseny után csapatfőnöke, Toto Wolff azonban megvédte a kirohanást:

„A verseny során elragadják az embert az érzelmek, velem is ez szokott történni. Egy versenyzőből pedig kijön, nem lehet visszatartani, mi vagyunk a szemetes, a hányózacskó a repülőn, és ezt vállaljuk, mert szükség van rá. Ez mindig így működött egy bosszús versenyző és a bokszfal között” – magyarázta a tévékameráknak vasárnap Wolff. Hozzátette, a futamot követően azonnal elsimult az ellentét Hamiltonnal, amit tükröz, hogy a versenyző elnézést kért.

Egy héttel korábban, Spában ugyancsak a versenyzői indulatkitörés került középpontba: akkor Hamilton a másik oldalon volt, az első körös ütközés miatt őt idiótázta le Fernando Alonso. A brit akkor zokon vette a jelzőt – Alonso ugyancsak bocsánatot kért, és ő is arra hivatkozott, hogy a felindultság beszélt belőle. A spanyol javasolta, hogy ezeket az üzeneteket nem kellene adásba tenni.

A Red Bull ünneplésénél Tom Coronel is jelen volt

A Mercedes gumikezelése, valamint a biztonsági autós fázis sem állította meg Max Verstappent Hollandiában, aki ismételten győzni tudott. A címvédő ezzel egy újabb lépéssel közelebb került karrierje második világbajnoki címéhez, idén pedig már tizedik győzelmét aratta. Az újabb sikert szokásos módon ismét megünnepelte a Red Bull csapata, utóbbi eseményen pedig az egyik legnépszerűbb túraautós pilóta, Tom Coronel is részt vett. Az 50 esztendős versenyző televíziós szakértőként is tevékenykedik, az örömittas pillanatokról készített videóját pedig saját közösségi oldalán is közzétette.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Tom Coronel | Viaplay Analist (@tomcoronel) által megosztott bejegyzés

Ismét magyar bajnoka van a MotoGP egyik utánpótlás-sorozatának

A Northern Talent Cupot 2020-ban hívta életre a gyorsaságimotoros-vb kereskedelmi jogait is birtokló Dorna annak érdekében, hogy lehetőséget biztosítsanak az észak- és közép-európai országok fiatal tehetségei számára. A bajnokság első évében Görbe Soma bizonyult a legjobbnak, aki azóta már a Red Bull Rookies Cupban és a Junior GP-n, azaz a Moto3-as világbajnokság közvetlen előszobáiban húzza a gázt, idén pedig ismét magyar sikerektől volt hangos a széria. Rossi Moor ugyanis annak ellenére lett bajnok, hogy a hétvégi évadzárón sérülés miatt rajthoz sem tudott állni: azt megelőzően 12 futamból ötöt megnyert és csupán kétszer nem állt dobogón. A Fairium Next Generation Riders Team fiatal motorosának eredményei elegendők voltak ahhoz, hogy meg is hívják a Red Bull Rookies Cup válogatójára.

Ez azonban nem csak a bajnoki címet megszerző Rossi Moorra igaz a magyarok közül, hanem Farkas Kevinre és Varga Tiborra. Farkas Kevin az összetettben második helyen végzett – pedig ő is kihagyta a hétvégi finálét – szintén öt futamgyőzelemmel (azaz tulajdonképpen kettős magyar diadallal zárult a szezon!), míg Varga Tibor épp Spielbergben gyűjtötte be első sikerét. Rajtuk kívül Vincze Martin és László Lőrinc is a Northern Talent Cup mezőnyét erősítette 2022-ben, előbbi ugyancsak szerzett dobogós helyezést.

rossi-moor-ntc-2

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Marko: Ha megkapja a szuperlicencet, megvan a megállapodás Hertáról

A Formula.hu is hallott arról a forgatókönyvről az elmúlt hetekben, hogy a Fernando Alonsót és Oscar Piastri elvesztő Alpine Pierre Gaslyra csapna le. A franciát ugyan már bejelentették az AlphaTaurihoz 2023-ra is, a Red Bull ugyanakkor nyitott rá, hogy elengedje a pilótát, amennyiben kapnak „cserébe” valamit. Ez pedig a sajtóhírek szerint Colton Herta lehet: a többszörös IndyCar-győztes amerikait ültetnék második számú csapatának autójába az energiaitalosok. A fő akadálya ennek az lehet, hogy Herta nem rendelkezik a szuperlicenc kiadásához szükséges ponttal, az FIA viszont állítólag vizsgálja, hogy különengedélyt adjon a pilótánakmég ha ez több csapatfőnöknek és magának az F1-vezér Stefano Domenicalinak sincs feltétlenül az ínyére.

Mindenesetre a Racer szaklap arról számolt be, hogy az említett igazolások már csak az FIA jóváhagyásától függnek, s ezt maga Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója jelentette ki Zandvoortban: „Bámulatos módon az összes érintett féllel és csapattal megállapodásra jutottunk. Először kell egy határozott válasz az FIA-tól, aminek szerintem Monzáig meg kell lennie” – fogalmazott Marko, aki hozzátette, hogy mindez természetesen Gasly Alpine-hoz szerződését is jelentené: „Ha működik a megállapodás, akkor az Monzában megtörténik, és természetesen Pierre számára is.”

Marko elmondása szerint egyébként megnézték a szabályokat, és szerinte a koronavírus-járvány miatti helyzet okán lehetőség van arra, hogy Herta megkapta az FIA engedélyét. „Nyert hét futamot az IndyCarban, ami szerintem hasonlítható értékben egy F1-es nagydíjhoz, szóval sajnálatos lenne, ha nem kapná meg a szuperlicencet” – nyilatkozta.

herta-indycar-2

Tsunodára tízhelyes rajtbüntetés várhat Monzában

Mint beszámoltunk róla, Perez és Tsunoda is látogatást tett a stewardoknál a Holland Nagydíjat követően különböző esetek miatt, de a komoly szankciókat mindketten megúszták. A japán versenyzőt azért idézték be a felügyelők, mert a kerékcseréjét követően félreállt, mivel azt hitte, hogy nem megfelelően tették fel az egyik kereket, de mint később kiderült, a differenciálművel volt problémája az AlphaTauri pilótájának. A csapatrádión ezt követően szóltak neki, hogy a kerekekkel nincsen semmi probléma, így próbálja meg újraindítani a motort, és hajtson tovább.

Igen ám, csakhogy eddigre Tsunoda már kikötötte a biztonsági övét, így be kellett hajtania a bokszba ismételten, ahol - ha már arra járt - lecserélték neki a kerekeket, hogy kiderüljön a probléma valós oka és vissza is kötötték az övét. A kikötött övvel való vezetés miatt idézték be tehát Tsunodát a felügyelők, ami miatt megrovásban részesült, de itt mg nincs vége a történetnek. Ugyanis ez már a japán ötödik megrovása volt, s a sportszabályzat kimondja, hogy amennyiben egy versenyző egy naptári éven belül öt megrovásban részesül, és abból legalább négy közvetlenül vezetési szabálysértés miatt volt, akkor a pilóta a soron következő versenyére egy tízhelyes rajtbüntetést kap, így Tsunoda jó eséllyel a mezőny végéről tudja majd csak megkezdeni az Olasz Nagydíjat, mivel bár ez nem volt vezetési szabálysértés, amit Zandvoortban elkövetett, de az előző négy alkalom igen:

1. Bahreini Nagydíj: feltartotta Lelerc-t a második szabadedzésen.
2. Ausztrál Nagydíj: feltartotta Sainzt a második szabadedzésen.
3. Ausztrál Nagydíj: szükségtelenül lassan vezetett a bokszba bevezető körén az időmérő edzésen.
4. Monacói Nagydíj: feltartotta Magnussent a második szabadedzésen.

Ítéletet hirdettek Perez és Tsunoda ügyeiben

Több esetet is a futam után tekintettek át a felügyelők a Holland Nagydíjon. Sergio Perezt és Carlos Sainzt az első kerékcseréknél történt incidens miatt idézték be a stewardok: a mexikói áthajtott a Ferrari kerékpisztolyán a kiállása után. A Red Bull-versenyzőt azonban nem büntették: az indoklás szerint a csapat képviselőinek meghallgatása és a videofelvételek megtekintése után arra jutottak, hogy bár a bal hátsó kerékhez tartozó pisztoly a megszokottnál távolabb feküdt az aszfalton, de még a belső sávban, míg Perez a lehető leghamarabb a gyorssávba hajtott a szervizelése után, az incidens mérlegelésénél pedig azt is figyelembe vették, hogy különösen szűk a bokszok kialakítása Zandvoortban.

A másik ügy Yuki Tsunodához kapcsolódott, aki a futam során gyors egymásutánban kétszer is leparkolt a pályán. Az első leállása után azonban még újraindult a csapata utasítására – csakhogy addigra a japán már meglazította a biztonsági övét a kiszálláshoz (ezt igazították meg neki az AlphaTauri szerelői a bokszlátogatásakor). A stewardok emiatt megrovásban részesítették Tsunodát, mivel nem biztonságos módon vezette az autót. Az ezzel kapcsolatos dokumentumban azt is megerősítették, hogy a pilóta első megérzéseivel ellentétben egyáltalán nem volt gond a kerék rögzítésével, így nem volt szó veszélyes kiengedésről a kerékcsere után.

sai-per-pit-1

Csak a szokásos: Ferrari-baki és Verstappen-győzelem – ez történt Zandvoortban

A Ferrari újra bakizik a bokszutcában, Hamilton feltámad, majd rossz stratégia miatt visszaesik, Verrstappen pedig zsinórban negyedszer nyer. Ez volt a 2022-es Holland Nagydíj. A videó a képre kattintva tekinthető meg!