Az Aston Martin fejlesztési csomagját várhattuk leginkább a Kanadai Nagydíj hétvégéjére, és a silverstone-iak meg is mutatták az újításaikat: a nagycsapatok közül ők egyedül hoztak igazán érdemi módosításokat Montrealba.
Az AMR23-ason egyrészt átszabták az autó oldalát és motorborítását. Az oldaldoboz rámpája kevésbé ívelt és magasabb, az alávágás pedig nagyobb, ami a Red Bullra emlékeztet, míg a motorborítás geometriája is megújult: a csapat magyarázata szerint az egész levegőáramlás módosul kicsit, és az autó eleje nagyobb interakcióba kerül a hátuljával.
Emellett a padlólemezen is dolgoztak, máshogy terelik a levegőt, ettől nagyobb leszorítóerőt várnak: az elem belépő részét is átfaragták, de hátrébb is módosítottak a kialakításán. Végül az új motorborításhoz egy új hűtőnyílás is társult, az istálló szerint ez egyrészt aerodinamikailag illik az új csomaghoz, másrészt pályaspecifikusan is szükség van rá Kanadában.
A Ferrari semmit, a Red Bull és a Mercedes minimálisat változtatott
A többi élcsapat nem nagyon mozgott, ahogy azt már írtuk a hétvégi felvezetőnkben, igazán a Ferrari és a Mercedes is elhozta már korábban az új autóját, de a Red Bull is túl van a nagyobb módosításokon. A Ferrari autója konkrétan érintetlen maradt Barcelona óta és egyetlen új alkatrészt sem hozott magával a Scuderia, a Mercedes és a Red Bull egy-egy apróságon módosított.
Előbbi istálló az oldaldoboz egyik terelőszárnyától szabadult meg az autó hátsó része felé haladó jobb levegőáramlás érdekében, hogy csökkentse a légellenállást, míg a Red Bull egy minimális átalakítást eszközölt az első szárnyon a nagyobb leszorítóerő érdekében.
A Williams rengeteget módosított
A hétvége legtöbb újítását egyébként nem az Aston, hanem a Williams szállította, de a grove-iak már előre jelezték, hogy ezek csak Alexander Albon autójára kerülnek majd fel, Logan Sargeant a régi változtatot használja Kanadában.
Egyrészt a teljes padlólemez-geometria új, annak élei, belépő része és a diffúzor profilja is megváltozott, amelynek célja a padlólemez elején generált nagyobb leszorítóerő, és a diffúzor felé terelt kedvezőbb légáramlat. Megújult a hátsó futómű és a hátsó fékcsövek geometriája is, ezeket hozzáigazították a megváltozott padlólemez és diffúzor felől érkező légáramlatokhoz, ezek miatt pedig a hátsó szárny véglapjai is új kialakítást kaptak, hogy jól "zárják le" ezeket az áramlásokat.
Ezen felül megváltoztak az oldaldobozok és a motorborítás vége is, mindkét módosítás szintén az autó hátsó részéhez kívánja hatékonyabban odairányítani a levegőt, illetve a visszapillantó tükrök, valamint azok tartóelemei is átestek egy apróbb módosításon. A teljesen megváltozó áramlásokat a halo finomhangolásával egészítették ki.
Az Alpine nem áll le
Az utóbbi időszakban az Alpine szinte minden futamra folyamatosan hozta a mérhető és egyértelmű fejlesztéseket, az enstone-iak pedig ezen a hétvégén sem pihennek. Átszabták az első fékhűtést, a hátsó futóműnél az alsó lengőkarokat, de a hátsó szárny is más, keskenyebb lett a tartóelem, és nagyobb a véglapok kivágása.
A McLaren a hátsó szárnyon és az övszárnyon változtatott erre a hétvégére, az Alfa Romeo a hátsó fékhűtésen módosított, míg az AlphaTauri az első szárnyát igazította hozzá a pályaspecifikus hátsóhoz, hogy stabilabb legyen az autó, és szélesebb tartományban működjön.
A Haas is új hátsó szárnnyal jelentkezett, a csapat beszámolója szerint elég nagy változtatást eszközöltek, amelynek köszönhetően egyrészt nőhet a csúcsteljesítmény, másrészt az egész kör során kiegyensúlyozottabb lehet az autó, mint eddig. Ezen felül a padlólemezek széleit is átszabták, amelyre úgy hivatkoztak, hogy ez az eddigi legjelentősebb módosításuk, de ahogy sok riválisuk, úgy ők is speciális hűtési megoldásokkal jelentkeztek a montreali helyszínen.