DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 12. szombat

Tsunoda falevelei, feketébe boruló Ocon – özönlenek az F1-es pilóták új sisakfestései

Nemcsak az autókat mutatják be ezekben a napokban és hetekben a Formula-1-ben, hanem a versenyzők is előállnak a sisakfestéseikkel – mármint az alapdizájnnal, hiszen rendre láthatunk különleges színezéseket az egyes nagydíjakon. Fernando Alonso bukójáról külön is beszámoltunk a minap, de azóta többek között láthattuk a Ferrari párosának, Charles Leclerc-nek és Carlos Sainznak a piros által dominált sisakját:

 

Yuki Tsunoda sisakján eközben az őszi falevelek jelentik a fő motívumot:

 

Az Alpine-t erősítő Esteban Ocon bukósisakja pedig feketébe borul 2023-ra:

Lényegre törő, humoros videóban jelentette be egyik versenyzője maradását a VR46 Ducati

Bár eddig is biztosra lehetett venni, látva az újonc motoros idei teljesítményét (már egy dobogós helyezést is szerzett idén), de végre hivatalossá is vált, hogy Marco Bezzecchi 2023-ban is a VR46 Ducati színeit fogja erősíteni a MotoGP-ben. A csapat mindezt egy humoros videóban jelentette be, amelyben az olasz versenyző bekopog az istállót irányító Pablo Nietóhoz és Alessio ’Uccio’ Saluccióhoz, hogy mit fog csinálni jövőre, mire közlik vele, hogy eleve kétéves szerződést írt alá velük…

 

A csapattársról egyelőre nem esett szó, de szinte garantált, hogy Luca Marini is megtarthatja az ülését, köszönhetően a javuló eredményének, valamint annak, hogy az alternatívaként szóba jöhető Celestino Vietti a kezdeti remeklés után hullámvölgybe került a Moto2-ben.

Marini helyén kívül két üres motor van még 2023-ra: az LCR Hondánál kérdés, hogy Takaaki Nakagami marad-e vagy jön a Moto2-ben vb-címért harcoló Ai Ogura a már leigazolt Alex Rins mellé, míg a Gas Gas Tech3-nél sem ismert Pol Espargaro csapattársának személye, bár sajtóhírek szerint már megszületett a megállapodás a középső kategóriában éllovas Augusto Fernandezzel.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Gasly nem érzi jól magát, kihagyja a csütörtököt

Rövid posztban tudatta közösségi oldalain az AlphaTauri, hogy Pierre Gasly nincs jól: „Az orvosok tanácsát követve Pierre Gasly ma nem lesz jelen a pályán, mivel jelenleg nem érzi jól magát” – írták a bejegyzésben. Természetesen ez egyelőre nem érinti az Olasz Nagydíjon való szereplését, hiszen ma még csak médiakötelezettségen várnak a Formula-1-es pilótákra. Arról nem tájékoztatott a csapat, hogy pontosan mi baja van a francia versenyzőnek, aki egyébként két éve épp Monzában aratta első és máig egyetlen F1-es futamgyőzelmét.

gasly-f1-dppi

fotó: DPPI

Érzelmes utolsó monzai futamra készül Vettel

Formula-1-es karrierje során utoljára látogat az Olasz Nagydíjnak otthont adó Monzába a szezon végén visszavonuló Sebastian Vettel. A pálya nemcsak az F1 történelmében foglal el különleges helyet, hanem a német pályafutásában is, hiszen 2008-ban ott aratta első nagydíjgyőzelmét, amikor óriási meglepetésre a pole-ból indulva nyert az esős futamon a Toro Rossóval. Később aztán még kétszer diadalmaskodott Monzában a Red Bull-lal, azonban a ferraris évei alatt ez nem jött össze neki – a négyszeres világbajnok ennek ellenére átérzi a hely szellemét és érzelmes búcsúra számít a Sebesség Templomától:

„El fognak önteni az érzelmek, amikor utoljára megérkezem Monzába – a pályára, ahol a legelső F1-es győzelmemet szereztem” – mondta el a hétvége előtt Vettel. „Mindig imádtam a pálya nyújtotta egyedi érzést és az általa jelentett kihívást, valamint a rajongók energiáját. Érezni fogom ezúttal ennek az intenzitásnak minden pillanatát. Az idei ground effect autó hatása érdekes lehet: remélem, több akciót láthatunk ezen a pályán, amelyen általában nehéz előzni.”

vettel-dppi

fotó: DPPI

Hakkinen szerint Schumachernek csak időre van szüksége

Bár volt pár villanása az idei szezonban, továbbra sem rendelkezik szerződéssel a következő évre Mick Schumacher. A legendás Michael Schumacher fia jelenleg második idényét teljesíti a Formula-1-ben, a jövője azonban erősen kétséges. Korábban Toto Wolff úgy fogalmazott, hogy a német pilótának csak több idő kell, most pedig hasonló véleménnyel volt róla a Mika Hakkinen is. „Micknek kitartónak kell lennie, és összpontosításra van szüksége. Meg kell barátkoznia a kritikákkal, és tanulnia kell belőlük. Ahhoz, hogy bajnok legyen belőle, időre van szükség, de manapság nincs sok időd” – árulta el a kétszeres világbajnok a német Sky Sports számára.

Videó: drámai pillanatok az Olasz Nagydíj történetéből

Az F1 szokásos válogatása Monza előtt is megérkezett: íme néhány az Olasz Nagydíj történetének emlékezetes pillanataiból! A videó ezen a linken vagy a képre kattintva megtekinthető!

pf1_31

Coulthard: Max egy jelenség, egy legenda

Max Verstappen jó úton jár afelé, hogy már néhány versenyen belül bebiztosítsa karrierje második Formula-1-es világbajnoki címét: az eddigi 15 futamból tízen aratott győzelmet a holland, és már száz pont fölé tornázta a fórját az összetett tabellán. A korábbi F1-es pilóta, David Coulthard nem is győzte dicsérni a 25. életévét néhány hét múlva betöltő Red Bull-ost:

„Ha megnézzük a tavalyi évet és ahogy megnyerte a vb-címet, ő egy jelenség, egy kivételes versenyző, legenda. Attól a pillanattól kezdve, hogy megérkezett a sportba, úgy jött meg, mint Senna, Schumacher vagy Hamilton: készen a győzelemre. Nem egy újoncként érkezett meg, aki mindent meg akar tanulni. Tudom, hogy sok érdemet tulajdonítok neki, hiszen még csak 24 éves, de egy kivétel pilóta. Én sosem voltam az, de elismerem a kemény munkát és a sikert. Max egy egész nemzetet tudott maga mögé állítani: nem számít, hány vb-címet szerez, már most az egyik legnagyobb” – nyilatkozta a Viaplay kamerái előtt Coulthard, aki azt is könnyedén elképzelhetőnek tartja, hogy Verstappen idén megdönti az egy szezonon belüli győzelmek 13-as rekordját: ezt megosztva tartja Michael Schumacher és Sebastian Vettel 2004-ből és 2013-ből, de mivel még hét futam hátra van, valóban nem kizárt az új csúcs elérése.

verstappen-zandvoort-podium-dppi

Szakadó eső és vihar nyitja a monzai F1-es hétvégét

Az időjárásjelentések szerint csütörtök este, éjszaka és péntek reggel komoly viharcok érik el Monza térségét: az előrejelzések arról szólnak, hogy szakadó esőre lehet számítani az F1-es hétvége helyszínén. Jelenleg viszont úgy néz ki, hogy péntek reggelre eláll az eső, a várakozások szerint az első szabadedzésen még vizes, vagy részben vizes lehet a pálya, ami délutánra felszárad, a hétvége további részében pedig napos, kellemes időjárás várható. A versenyt gyakorlatilag 100%, hogy száraz körülmények között rendezik, az időmérővel kapcsolatban halvány kérdőjel még felmerülhet: Észak-Olaszországban szombaton is lehetnek viharok, de a jelenlegi előrejelzés maximum 10% esélyt ad arra, hogy Monza is kap ebből.

-00121030_312

fotó: dppi

Rosberg: Egy-két döntést máshogyan hozhatott volna meg Ricciardo

A McLarentől menesztett Daniel Ricciardo talán a Formula-1-es rajtrácson sem marad 2023-ban: ezzel egy nyolcszoros futamgyőztes pályafutása érhet véget dicstelenül. A 2016-os világbajnok, Nico Rosberg az ausztrál pályafutása elhibázott döntéseit hozta fel – mindenekelőtt az átigazolást a Red Bulltól a Renault-hoz 2019-ben.

„Igazán sajnálom Danielt. Az, hogy fizetnek, hogy távozzon, így biztosítva a helyet egy fiatalnak, mentálisan megterhelő. Természetesen most a Formula-1-ben való jövőjéért versenyez. Nagyon-nagyon nehéz helyzet. A Red Bullnál még Max Verstappennel küzdött, a friss négyszeres világbajnok Sebastian Vettelt pedig egyenes csatában győzte le. Most rengeteget küszködik, nem is értjük, mi történik vele versenyzőként” – mondta a Sky Sportsnak Rosberg.

„Azt hiszem, utólag okoskodva egy vagy két döntést máshogyan hozhatott volna meg pályafutása során, a legjobb a Red Bullnál való maradás lett volna számára. De ki akarna annak a Max Verstappennek csapattársa lenni, akiből talán minden idők egyik legjobbja válna? Jelenleg az ő formájával van baj, hiszen a McLaren egy megfelelő hely, az ő tempója hiányzik” – folytatta a német, arra jutva, hogy Verstappen mellett az ausztrálnak is csak statisztaszerep jutna, hasonlóan a többi csapattárshoz.

Bemutatta új, speciális, sárgás festését a Ferrari

Monzában az alábbi színezéssel láthatjuk majd a Scuderia autóit, kedden pedig egy sárga csapatruházatot is bemutattak, amelyet a közlés szerint a szerelők is viselni fognak a Formula-1-es Olasz Nagydíjon.

 

Russell és Hamilton majdnem ütközése, Vettel feltartása – a legjobb zandvoorti onboard videók

Megérkezett a szokásos fedélzeti kamerás válogatás a Holland Nagydíjról, benne a címben foglaltak mellett többek között Carlos Sainz és Lewis Hamilton rajt utáni kontaktjával, Mick Schumacher és Sebastian Vettel csatájával, valamint Kevin Magnussen verseny eleji incidensével – a videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:

onboard-zandvoort-video_1

Egy évtized után távozik a BMW-től Timo Glock

Az egykori Formula-1-es pilóta – aki háromszor állt dobogón a Toyota versenyzőjeként, de a legemlékezetesebb a 2008-as szezonzárón játszott szerepe – 2012 végén búcsúzott el a királykategóriától, és számos elődje nyomdokát követve a DTM-ben talált új otthonra, ahol nem kevesebb, mint kilenc szezont töltött a BMW versenyzőjeként: a bajnoki címért sosem volt harcban, de öt futamgyőzelmet és számos dobogós helyet megszerzett. 2022-ben már nem fért a DTM mezőnyébe, de az olasz GT-bajnokságban a márka kötelékében maradt, a bajnokság harmadik helyezettjeként még esélyes a bajnoki címre. A szezon Mugellóban végződik októberben, melyet követően tíz év után elköszön a BMW-től.

„Minden befejezés valami új kezdete. Köszönöm a BMW Motorsportnak az együtt töltött tíz évet. Nagyon élveztem a DTM-et a csodálatos Class 1 autókkal, nagyszerű győzelmekkel és dobogókkal. Az egyik csúcspont a 24 órás Spa-Francorchamps-i verseny volt Alex Zanardi társaként, egy olyan futam, melyet sosem felejtek el! És azt hiszem, mindenki emlékszik a Gary Paffett-tel vívott csatámra 2018-ból a Hockenheimringről. Aki látta, tudja, hogy továbbra is lángolok ezért a sportért, és ez mindig is így marad! De most itt az idő továbblépni” – írta a közösségi médiában a 40 éves Timo Glock, aki egy lehetséges könyvet is megszellőztetett sztorijaival, és elhintette, valami új kezdete vár rá a jövőben.

André Lotterer mégis marad a Formula-E-ben

Noha nyáron arról volt szó, hogy hosszú idő után elhagyja az elektromos szériát, a minap hivatalosan is megerősítették, hogy André Lotterer a 2022/23-as szezon során az Andretti csapatát erősítheti majd. A Motorsport beszámolója szerint ebben nagy szerepe lehet annak is, hogy az alakulat szerződést kötött a Porschéval, amely a következő szezontól ellátja hajtásláncaival a csapatot, s amely gyártó LMDh-projektjének Lotterer lesz az egyik pilótája. A 40 esztendős pilóta Jake Dennis mellé érkezik, és Oliver Askew helyét veheti át. „Izgatottan várom, hogy csatlakozhatok az Avalanche Andretti Formula-E csapatához a 9. szezonra és a Gen3-as korszak kezdetére. Jake és én nagyszerű kombinációban dolgozhatunk majd közösen azért, hogy a csapatot az élmezőnybe vigyük” – árulta el Lotterer az istálló hivatalos közleményében.

Tényleg besárgulhat a Ferrari a hazai nagydíjára

Már a hét eleje óta rebesgetik, hogy különleges dizájnnal készülhet Monzára a Scuderia, kedden pedig egy sárga csapatruházatot is bemutattak, amelyet a közlés szerint a szerelők is viselni fognak a Formula-1-es Olasz Nagydíjon. Úgy tűnik, hogy itt nem állnak meg az alapítása 75. évfordulóját ünneplő maranellóiak: a legfrissebb Twitter-posztjuk arra enged következtetni, hogy az autó festése is legalább részben sárgába borulhat a hétvégén. A bejegyzés szerint ma délután 15:45-kor mindenre fény derül…

A Ferrari eddig 19 győzelemnél jár Monzában

Mindössze egyetlen siker hiányzik a Ferrari csapatának a bűvös 20-as szám eléréséhez a monzai győzelmeket illetően. A legendás pályán eddig 11 pilótájuk ünnepelhetett a dobogó tetején, közülük az első Alberto Ascari, az utolsó pedig mostanáig Charles Leclerc volt. A legsikeresebb versenyzőjük ebben a tekintetben Michael Schumacher, akit 1996 és 2006 között összesen ötször intett le elsőként a kockás zászló ezen a helyszínen.

Esteban Ocon zseniális rajtot vett Zandvoortban

Bár az időmérő edzés után nem lehettek boldogok az Alpine pilótái, a vasárnapi versenyt követően már sokkal jobb kedvük lehetett. A 12. és a 13. rajthelyekről Esteban Ocon a kilencedik, míg Fernando Alonso a hatodik helyet csípte el Hollandiában, a francia pilóta pontszerzéséhez pedig egy kiváló rajt is hozzájárult, mely az alábbi videón látható. Ocon reakció ideje 0.28 másodperc volt a lámpák kialvását követően, 0-ról 200-ra pedig 5.16 másodperc alatt gyorsult fel.

Giovinazzi és Svarcman is Ferrarit tesztelt Fioranóban

A hazai nagydíj előtti kedden a Scuderia két tesztpilótája is autóba ült a csapat tesztpályáján: a tavalyi versenygépet, az SF21-et vezették, délelőtt Antonio Giovinazzi, délután Robert Svarcman volt a soros.

A Ferrari oldalára kikerült rövid hír kiemeli, a két versenyző idei szabadedzés-lehetőségeire készült Fioranóban. Giovinazzi a Haasba ül már most hétvégén, az Olasz Nagydíj első tréningjén, az USA-ban pedig szintén az amerikai csapatnál vezet. Az idén izraeli zászló alatt szereplő Svarcman pedig a Ferraritól kap két szabadedzés-lehetőséget az F1-75-ben (eleget téve a csapatokra vonatkozó újoncszabálynak), egyelőre nem ismert, mely helyszíneken.

Fotók: Ferrari

Fernando Alonso tényleg kitűnő formában van

A spanyol versenyző 41 esztendősen továbbra is nagyszerű teljesítményt nyújt az Alpine autójával, amit az alábbi statisztika is jól bizonyít. A kétszeres F1-es világbajnok a legutóbbi tíz versenyen mindannyiszor a pontszerzők között zárt, utoljára pedig az Osztrák Nagydíjon fordult elő vele, hogy kiszorult a legjobb nyolc közül.

Új grafikai elem debütált a Holland Nagydíj közvetítésében

Az elmúlt években egyre több grafikát és adatot igyekeznek beleszuszakolni a Formula-1-es közvetítésekbe: elég csak például arra gondolnunk, amikor azt számolják ki nekünk előre, hány kör múlva valószínűsíthető egy utolérés vagy azt, hogy sikeres lesz-e a bokszkiállással az elévágás. Zandvoortban aztán egy új elem is megjelent a futam során: élőben nézhettük, hogyan alakul a távolság Carlos Sainz és Lewis Hamilton között – előbb másodpercben, majd méterben. Hogy szükség van-e az ilyenekre és hordoznak-e érdemi plusz információt vagy inkább csak videojátékszerűvé teszik a versenyélményt, azt már mindenki döntse el maga, mindenesetre itt egy rövid részlet az említett újítással:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

Kigyulladt a Ferrari egyik kamionja az autópályán

Úgy néz ki, Maranellót nem csupán a versenypályán sújtja a balszerencse. A csapat motorokat szállító kamionja Zandvoortból Monzába tartva kigyulladt, a hírek szerint a túlforrósodó fékek miatt. A tűz megfékezésére a tűzoltókat is riasztani kellett. A hír és a fotók az F1 Data Analysis Twitter-oldalon tűntek fel először.

A Ferrari, amely Ausztriában nyert utoljára, az azóta eltelt négy versenyen pedig csak két harmadik helyezést szerzett legjobb eredményként, abban bízik, hogy hazai pályán megszakad a rossz sorozat, és az Olasz Nagydíjon újra győznek. Ebben pályaspecifikus hátsó szárny, valamint a hétvégére szánt sárga csapatruha segíti őket.

NASCAR: Így zajlott a rájátszás első futama

Egy elképesztően fordulatos verseny végén Erik Jones nyert a Darlington Racewayen, amivel történelmi sikert ért el. A 26 éves versenyző ugyan nem jutott be a rájátszásba, ám győzelmével egy hosszú negatív szériát zárt le a Petty GMS Motorsports számára, a 43-as autó ugyanis utoljára még 2014-ben látta meg elsőként a kockás zászlót, akkor Aric Almirola révén, de nem ez volt az egyetlen különlegesség. Jones mostani győzelme napra pontosan 55 évvel azután született, amikor a csapat tulajdonosa és névadója, a legendás Richard Petty utoljára nyerni tudott ezen a helyszínen a Cup Seriesben. Íme, a futam videós összefoglalója.