Videó: Így dobnak kosárra az F1-es pilóták
https://formula.hu/parc-ferme/30558
Mi is megírtuk, hogy az NBA-vel való együttműködés apropóján büntetődobó párbajt rendeztek a Formula-1-esek számára az USA Nagydíj helyszínén, Austinban. Most minderről mozgóképes összefoglalót is láthatunk – a videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:
Amiről sohasem gondoltad, hogy tudni akarod: így nyírják a füvet egy F1-es pályán
https://formula.hu/parc-ferme/25807
Általában azok a dolgok veszik igénybe a legtöbb munkát, amelyeknél észre sem vesszük, hogy mindig rendben vannak, mert teljesen normálisnak vesszük ezt az állapotot. Az is egy ilyen jelenség, hogy az F1-es versenypályákon mindig rövidre van vágva a fű a nagydíjhétvégéken. Ez pedig nem történik meg magától, sőt, amint most az interlagosi pálya az alábbi képeken bemutatja, rengeteg embert (és füvet) megmozgató komoly procedúra az egész.



Az F1 Nostradamusa most is jósolt nekünk: hogyan látja Eddie Jordan ennyire pontosan a jövőt?
https://formula.hu/parc-ferme/25809
Legutóbbi podcastünk vendége nem más volt, mint az excsapatfőnök Eddie Jordan, aki híres arról, hogy a jóslatai elég gyakran bejönnek az F1-ben. Többek között erről is faggattuk őt - hallgassatok belénk!
A Formula.hu podcastje az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Videó: Verstappen nélkül, de a Red Bull is munkába lendült
https://formula.hu/parc-ferme/25810
Ezúttal a Red Bullon volt a sor az F1-es csapatok közül, hogy a koronavírus-karantén újra pályára guruljon. Az energiaitalosok ráadásul úgy döntöttek, elhasználják az egyik filmforgatásos napjukat, így a 2020-as versenygépüket vihették pályára Silverstone-ban, alig egy héttel a spielbergi évadnyitó előtt.
Viszont nem vehet részt mindkét pilótájuk a teszten, Max Verstappennek ugyanis kéthetes karanténba kellene vonulnia pillanatnyilag, ha beutazna az Egyesült Királyságba, a vonatkozó előírások alól ugyanis egyelőre nem jelentenek kivételt a profi sportolók. Így csak Alexander Albon ülhetett a volán mögé – erről már meg is osztott egy rövid videót és néhány fotót a Red Bull, ahogy a maszkot viselő brit-thai versenyzőről és csapattagokról is:
Back on track! #ChargeOn pic.twitter.com/McNywAJKTh
— Aston Martin Red Bull Racing (@redbullracing) June 25, 2020


Új overall már van, új festés pénteken jön a Williamsnél
https://formula.hu/parc-ferme/25808
Mint azt már fejtegettük, idén a rendkívüli helyzet hatására a csapatok kétszer esnek át olyan eseményeken, amelyeken egy normál szezonban csak egyszer. A Williamsnél ebbe a kategóriába esik az autóbemutató is, hiszen a három hónapos kényszerszünet alatt dobbantott tőlük a névadó szponzor ROKiT, így át kellett tervezniük az istálló teljes arculatát, megszabadulva a piros logóktól.
Az új overallról már felkerültek a képek az F1 hivatalos oldalára, amelyekből látszik, hogy a Lavazza kapott kiemeltebb helyet George Russell és debütálásra a kelleténél többet váró Nicholas Latifi tűzállóján. Az autó a sejtések szerint még jobban kifehéredik majd - erről június 26-án, pénteken, közép-európai idő szerint délelőtt 10 órakor teszik majd közzé a képeket a lenti videó alapján, amelyen a versenyzők mindenféle pozitív jelzőkkel illetik az új külsőt, amit egyelőre még csak ők látnak.
FRISSÍTÉS: Megérkezett az autó festése is.
#WeAreWilliams pic.twitter.com/3Ckuw1pUK9
— WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) June 25, 2020
A jolly jokert ülteti be a Mahindra a távozó Wehrlein helyére
https://formula.hu/parc-ferme/25806
Két hete jelentette be a Mahindra, hogy a velük másfél szezon óta együttműködő Pascal Wehrlein, aki tavaly a Formula-E története legőrültebb befutójának is részese volt, azonnali hatállyal távozik a csapattól, és a szezon második felét, amely kilenc nap alatt lezavart hat berlini futamot tartalmaz, már nem teljesíti velük. Wehrlein a hírek szerint a Porschéhoz tart, ahol ha még idén nem is, de a következő szezonban Neel Janit válthatja. Most pedig az indiai istálló megnevezte a távozó német utódját, aki nem más, mint Alex Lynn, vagyis a versenyző, akihez előszeretettel nyúlnak csapatok a Formula-E-ben, amikor szezonközi pótlásra van szükség. A 2014-es GP3-as bajnok brit pilóta ázsiója pedig ezen a téren évről évre feljebb értékelődik, hiszen korábbi FE-versenytapasztalattal biztoskezű opciónak számít, még ha eredményei nem is kimagaslóak.
Lynnt először a harmadik szezonban a DS Virgin húzta elő, amikor Jose Maria Lopez autójába keresett helyettest a két New York-i futamra, majd a következő évadot végig is versenyezte az istállóval. Az ötödik évadban aztán a Jaguarnál lett ő a jolly joker, akikkel az idény második felét teljesítette Nelson Piquet Jr. távozása után. Most hasonló szerep jut neki harmadik csapatánál, a Mahindránál is, ahol Jerome d'Ambrosio istállótársa lesz.
Alex Lynn eddigi, 21 futamot magában foglaló FE-karrierjében az a különleges, hogy csak a legelső és a mostanáig utolsó hétvégéjén sikerült igazán nagyot dobnia. Debütálófutama előtt rögtön homlokra szegezett jópár szemöldököt, amikor 2017-ben New Yorkban pole-pozíciót szerzett, a versenyen azonban kiesett. Utolsó versenyhétvégéje pedig szintén az amerikai világváros utcáin zajlott a tavalyi szezonzárón, ahol első alkalommal a győzelemért hajtott, ám Sebastien Buemi üldözése során, a második helyen haladva megállt alatta a Jaguar a hétvégi első futam féltávjánál. Részben ezen balszerencséi miatt is Lynn eddigi legjobb FE-eredménye egy hatodik hely a negyedik szezon uruguayi futamáról.
A Mahindra egyébként éppen a napokban tért vissza a pályára március óta először egy teszt erejéig, ahol az első napon csak d'Ambrosio vezetett, míg Lynn a mérnökökkel dolgozva figyelte az adatokat.


Egy kicsit másképp néz ki Kimi Raikkönen az F1 2003-ban és az F1 2020-ban
https://formula.hu/parc-ferme/25805
Kicsit változott...
A bejegyzés megtekintése az InstagramonThe digital glow-up is real . #F1 #Formula1 #KimiRaikkonen @kimimatiasraikkonen @formula1game
Ekkor versenyzett utoljára Verstappen és Albon - videó
https://formula.hu/parc-ferme/25804
A Red Bull osztotta meg ezt a felvételt azzal, hogy igen, jó ideje hiányoljuk már a versenyzést...
Bátor, szép, veszélyes – mire asszociálnak a pilóták?
https://formula.hu/parc-ferme/25793
Folytatódott az asszociációs játék az F1-es versenyzőkkel: annak kapcsán nagy volt az egyetértés, ki is a leginkább viccelődő közülük…
Time for another game of word association with the 2020 F1 grid! #F1 pic.twitter.com/y6E0WWVrK2
— Formula 1 (@F1) June 23, 2020
Perez ezzel a videóval üzente, felkészült a szezonra
https://formula.hu/parc-ferme/25800
A Racing Point mexikói pilótája szemmel láthatóan felvette a versenyzéshez szükséges tempót.
¡Preparación a fondo para arrancar la temporada!
— Sergio Pérez (@SChecoPerez) June 23, 2020
Les dejo una vuelta de hoy en el shifter #F1 #karting pic.twitter.com/8ggtWl7Jdi
Idén nincs variálás, így néz ki az F1-es gumikínálat
https://formula.hu/parc-ferme/25801
Ahogy arról pár napja mi is beszámoltunk, a Formula-1 2020-ban költségcsökkentési és logisztikai okokból elvette a csapatok gumikkal kapcsolatos választási jogát, és a Pirellinek adta azt. A gyártó pedig úgy határozott, idén a versenyzőknek minden versenyen az alábbi felhozatalból kell gazdálkodniuk:
Almost one week until #AustrianGP! Here are our #Fit4F1 @F1 tyre set allocations for 2020 season! pic.twitter.com/ySFlS3MtJD
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) June 23, 2020
Ami nem változott, hogy a gumiszállító a pályákhoz alkalmazkodva hétvégéről hétvégére más-más keverékekkel készül. Ezek megnevezésére továbbra is a C1-C5-ös skálát használják.
A nap, amikor Schumacher először ünnepelt az F1-es Mercedesszel
https://formula.hu/parc-ferme/25802
2012. június 24-én a német márka Michael Schumacher harmadik helyezésének köszönhetően visszatérése első dobogós helyezését szerezte meg. A siker csak ízelítő volt a Mercedes későbbi eredményeihez.
#OnThisDay in 2012: Michael’s first silver podium!
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) June 24, 2020
The seven-time Champ ended a six-year wait for a podium with P3 at the European Grand Prix! pic.twitter.com/FosLFEZla6
110 éves az Alfa Romeo, még Raikkönen és Kubica és kicsípte magát az alkalomra
https://formula.hu/parc-ferme/25803
Tatiana Calderon a sminkkészletet vette elő, Antonio Giovinazzi pedig egy túlméretezett virággal készül kezdeni valamit. De ez még csak a kezdet ahhoz, hogy meglássuk, milyen ünneplést tervez az Alfa Romeo Racing Orlen, a legendás olasz gyártó nevét viselő Formula-1-es csapat. Szokatlan, hogy egy csapat egy éven belül kétszer örüljön saját fennállása két különböző kerek évfordulójának, ám a hinwili istállónál, amely az Alfa Romeo matricája alatt működő korábbi Sauber, idén ez történt: májusban az 1970-ben létrejött Sauber Motorsport 50. születésnapját, most pedig az 1910 óta létező Alfa Romeo 110. évfordulóját ünneplik.
Az Alfa Romeo az első éveiben még csak A.L.F.A. néven létezett, ami a gyár eredeti nevének kezdőbetűiből állt össze: Anonima Lombarda Fabbrica Automobili, ami magyarul annyit tesz, mint Névtelen Lombardiai Autógyár, de akkoriban bevett szokás volt az "anonymus" szó használata a cégnevekben, amikor nem akarták megnevezni a befektetőket. Az első világháború után Nicola Romeo lett a cég tulajdonosa, s végül az ő neve adta az Alfa Romeo megnevezés második tagját.
Getting ready for the 110th year of Alfa Romeo #Kimi7 pic.twitter.com/z09M3VgpsF
— Raikkonen Indonesia (@KimsterIndo) June 24, 2020

Tegyük végre tisztába a dolgokat! Tények és tévhitek Baumgartner F1-es szerepléséről
https://formula.hu/parc-ferme/25797
Legutóbbi podcastadásunk sztárvendége nem más volt, mint Eddie Jordan ex-F1-es csapatfőnök, akit természetesen a nála debütáló Baumgartner Zsoltról is kérdeztünk. Ennek apropóján pedig mi is megtárgyaltuk az eddigi egyetlen magyar Formula-1-es pilótáról kialakult tévhiteket, így többek között szó esett arról is, hogy az állam pénzén versenyzett-e, hogy mi az a Mandela-effektus (és mi köze Zsolthoz), és hogy volt-e keresnivalója az F1-ben. Hallgassátok meg a vonatkozó részt (meg persze a teljes adást is!):
A Formula.hu podcastje az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Nagyüzembe kapcsolt a MotoGP: négy gyártó is Misanóban tesztel a napokban
https://formula.hu/parc-ferme/25796
Bár néhány csapat és versenyző már korábban visszamerészkedett a versenypályákra, ezen a héten a királykategória hat gyártójából négy is a szeptemberben két futamnak is otthont adó misanói pálya felé vette az irányt. A KTM és az Aprilia ráadásul a kedvezményeik révén a „rendes” versenyzőivel (előbbi a Pol Espargaro, Brad Binder, Miguel Oliveira, Iker Lecuona négyessel, míg utóbbi Aleix Espargaróval és az Andrea Iannone helyét átvevő Bradley Smithszel) vesz részt a privát teszten, míg a Ducati és a Suzuki a tesztmotorosait (Michele Pirro és Sylvain Guintoli) veti be.
A nem hivatalos eredmények szerint kedden Pol Espargaro volt a leggyorsabb a KTM-mel, míg a gyakorlás talán az Aprilia számára a legfontosabb, hiszen ők vadonatúj motorral készülnek a néhány hét múlva rajtoló idényre, amely a téli teszteken ugyan jobbnak tűnt az elődjénél, de megbízhatósági problémái azért bőven akadtak még.



„Robogós fiatalok” okozhattak tüzet a zandvoorti pályán
https://formula.hu/parc-ferme/25799
Több kilométerről is lehetett látni kedd este azt a füstoszlopot, amely az idei F1-es visszatéréséről már biztosan lemondott zandvoorti pályán keletkezett. A hírek szerint néhány gumibála kapott lángra, méghozzá Robert van Overdijk pályaigazgató szerint „robogós fiatalok” jóvoltából. A lángokat még tegnap este megfékezték a tűzoltók, a rendőrség pedig megkezdte a nyomozást.
— (@Nikita29245867) June 23, 2020
Lijkt heavy fire #Zandvoort #brand #brandzandvoort #circuit #centerparcs #brandweer #zandvoortbrand pic.twitter.com/6xK8qpAAAN
— Escape Room Zandvoort (@escaperoombeach) June 23, 2020
Együtt gokartozott Raikkönen és a fia – és utóbbi tűnt a gyorsabbnak!
https://formula.hu/parc-ferme/25798
Az nem újdonság, hogy az 5 éves Robin Raikkönen rajong a gokartokért: a minap F1-es világbajnok édesapjával együtt gurult pályára, és mint az a finn pilóta felesége, Minttu által feltöltött videón látszik, az ifjúság már most gyorsabbnak tűnik a rutinos rókánál… ![]()
Kimi Raikkonen racing against his 5-year-old son Robin, and Robin looks quicker!
— ESPN F1 (@ESPNF1) June 23, 2020
(via mintturaikkonen/Instagram) pic.twitter.com/fPkZsMPS01
Megérkezett az F1 rajongói kvízének harmadik kiadása
https://formula.hu/parc-ferme/25794
Újabb, könnyebb és nehezebb kérdéseket is felvonultató kvízt állított össze a rajongóknak az F1 YouTube-csatornája: papírt és tollat kézbe venni, teszteld tudásod! (A videó átkattintás után indul.)
Az FBI kiderítette: mégsem rasszista fenyegetés volt a NASCAR-pilóta garázsában talált kötél
https://formula.hu/parc-ferme/25795
Mi is beszámoltunk róla, hogy óriási felháborodást keltett, hogy a NASCAR hétvégi, talladegai fordulóján az akasztásoknál használt kötélhez hasonlót találtak a mezőny egyetlen fekete pilótájának, Bubba Wallace-nak a garázsában. Az amerikai sorozat természetesen azonnal vizsgálatot indított az ügyben, amelybe még az FBI-t is bevonták.
Nos, kiderült, hogy az egész ügy egy félreértésből származott: az FBI ugyanis korábbi videofelvételeket kielemezve megállapította, hogy a szóban forgó „akasztófahurok” nem más volt, mint a garázsajtó becsukását és kinyitását szolgáló kötél – amelyet ráadásul már tavaly októberben elhelyeztek ott, mielőtt még bárki tudhatta volna, hogy Wallace-é lesz az a boksz…

Virtuális rajongókat mutat közvetítéseiben az F1 – te is bekerülhetsz!
https://formula.hu/parc-ferme/25792
Mivel a koronavírus-járvány miatt az első futamokat biztosan zárt kapuk mögött rendezik meg, a Formula-1 vezetése kitalálta, hogy a korábban általában szponzorok vagy speciális üzenetek kiírása szolgált virtuális technikával varázsolnak nézőket a pályákra – legalábbis a televíziós közvetítésekbe. Ahova pedig így te is bekerülhetsz: nincs más dolgot, mint feltölteni egy rövid videót arról, ahogy szurkolsz a kedvenc pilótádnak vagy csapatodnak (lehetőleg minél látványosabb módon). Részletek IDE vagy a képre kattintva:
Itt a lehetőség: vásárolj meg egy négyzetet a kockás zászlóból!
https://formula.hu/parc-ferme/25791
A Formula-1 által minap elindított #WeRaceAsOne (Egyként versenyzünk) kampány részeként bejelentették, hogy mostantól a versenyek végét jelző kockás zászló egy-egy négyzetét rajongók vásárolhatják meg, a befolyt összeget pedig jótékony célokra fordítják. A szurkolók 56 négyzetet vehetnek meg minden futamon, a maradék 24-et pedig a nagydíjak promóterei értékesíthetik hasonlóképp.
A szezonnyitó Osztrák Nagydíjra 199,99 angol fontért lehet megvásárolni egy négyzetet, ezért cserébe a rajongó neve belekerül az egyik négyzetbe, amelyet a leintés után bekeretezve meg is kap, mellékelve egy fotóval a leintés pillanatáról. Ha valaki érdeklődik a lehetőség iránt, IDE KATTINTVA tudhat meg többet a kezdeményezésről.












