DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 21. vasárnap

Videó: Így dobnak kosárra az F1-es pilóták

Mi is megírtuk, hogy az NBA-vel való együttműködés apropóján büntetődobó párbajt rendeztek a Formula-1-esek számára az USA Nagydíj helyszínén, Austinban. Most minderről mozgóképes összefoglalót is láthatunk – a videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:

kosar-f1-video

Top 10: Sokkoló szezonnyitók az F1-ben

Hőség Argentínában, káosz Melbourne-ben, sztrájk Dél-Afrikában és csodatévő újonc csapatok – az Osztrák GP közeledtével a legemlékezetesebb idénynyitókból készített válogatást az F1 (a videó átkattintás után nézhető meg!):

 

Giovinazzi ismét hajvágós fogadást kötött, de ezúttal emelte a tétet

Emlékezhetünk rá, hogy amikor Antonio Giovinazzi a 2019-es Osztrák Nagydíjon megszerezte első F1-es pontját, Frederic Vasseur csapatvezető azonnal nekiesett egy ollóval az olasz fürtjeinek. Nos, ez idén is megismétlődhet, ám mint azt az Alfa Romeo pilótája az F1 Nation podcastban elárulta: ez már csak akkor fog megtörténni, ha dobogóra áll. „Jól jött, hogy az összes fodrászat zárva volt, mert szeretem a hosszú hajat. Azt mondtam, akkor fogom levágni, ha dobogón végzek, ez egyfajta fogadás Freddel” – mondta az olasz pilóta. Emlékeztetőül a tavalyi jelenet:

 

Megvan, mi lehet a neve a mugellói F1-es futamnak

Gyakorlatilag eldöntött ténynek tűnik, hogy a szeptember 6-i monzai verseny után egy másik olaszországi pályára, jelesül Mugellóba látogat a Formula-1-es mezőny. Értelemszerűen azonban nem futhatják az ottani viadalt is Olasz Nagydíj néven (erre még a spielbergi és silverstone-i duplánál is ügyelt az F1), így szükség van egy másik elnevezésre. A Motorsport.com értesülései szerint ez meg is van: a mugellói futamot Toszkán vagy Toszkánai Nagydíj (szerkesztőségünkben egyébként már a második osztrák verseny neve kapcsán is viták alakultak ki arról, hogy a Stájer vagy a Stájerországi Nagydíj a helyes megnevezés, azaz hogy a népcsoportról vagy a régióról kapja-e a nevét a futam) néven fogják megrendezni a hírek szerint szeptember 13-án. Várhatóan egyébként a jövő héten, akár már hétfőn bejelentést tesz erről és a versenynaptár további részleteiről az F1.

mugello-ferrari

11 éve ezen a napon: Rossi 100. futamgyőzelmét szerzi

2009. június 27-én futották a MotoGP az évi Holland TT-jét, amelyen az akkor még „csak” nyolcszoros világbajnok Valentino Rossi győzött. Az olasz elsősége azért volt különleges, mert ez volt karrierje 100. nagydíjgyőzelme (érdekesség, hogy az azóta eltelt bő tíz szezon alatt csupán további 15 sikert jegyzett), amelyet természetesen a rá jellemző módon ünnepelt meg 

 

Milyen érzés kerék a kerék ellen csatázni az F1-ben?

Az előző videóban arról beszéltek a Formula-1-es versenyzők, milyen érzés balesetet szenvedni a száguldó cirkuszban, most egy fokkal kellemes témát veséztek ki (a videó átkattintás után nézhető meg!):

 

A pilóták szépen kiöltöztek a Francia Nagydíjra, csak épp a Francia Nagydíj hiányzik

Még amikor békeidőket éltünk és az F1-es mezőny Barcelonában teljesítette gyanútlanul előszezoni tesztjét, három versenyző paddockbeli pihenőszobájába becsöngetett a postás. Nem más, mint a Francia Nagydíj helyszíne, a Paul Ricard-i pálya küldött ajándékcsomagot hazai versenyzőinek, Romain Grosjeannak, Pierre Gaslynek és Esteban Oconnak. A Haas, az Alpha Tauri és a Renault pilótája kíváncsian kezdték felfedezni a doboz tartalmát, amelyben nyári felszerelést, többek között strandpapucsot, napszemüveget és halászsapkát találtak. A pályánál biztosra mentek, hiszen a június 28-i hétvégére kitűzött Francia Nagydíjra nagy forróság volt várható. Aztán kiderült, hogy mégsem mentek annyira biztosra, mert noha forróság az van jelenleg a Cote d'Azuron, F1-es pilóta azonban egy szál sem, hiszen a futamot már áprilisban törölték a koronavírus-járvány miatt, és idén már biztosan nem is pótolják. Azért ha már a videó elkészült, a nagydíj eredetileg tervezett hetén közzétették azt a verseny szervezői, ezzel is egy cseppnyi vidámságot csempészve ezekbe a lemondásokkal teli időkbe. 

Ti még nem kezdtetek el hallucinálni, és mindenben F1-es utalást látni?

A McLaren állítja, ez egy létező jelenség: ha túl sokáig vonják meg tőlünk a Formula-1-et, a porszívó egyszer csak F1-es motorhangon szólal meg, a postaládából csapatrádió zaja hallatszik, a szobaajtó kinyitásakor pedig mintha a paddock beléptetőkapujának csengését hallanánk.

Videó: Belekóstoltak a ralizásba a MotoGP sztárjai

A Hyundai Motorsport és Dani Sordo jóvoltából próbálhatta ki Fabio Quartararo és Franco Morbidelli, milyen érzés navigátornak lenni. A rendhagyó találkozóról galériát is készítettünk, alább pedig egy rövid videó az eseményről:

 

Ecclestone szerint a feketék a rasszistábbak, az F1 elhatárolódik

Újabb történetszálat kapott a Formula-1 rasszizmus elleni kapmányának megítélése azzal, hogy a sorozat korábbi vezetője, Bernie Ecclestone is beszállt a diskurzusba, méghozzá szokásához híven egy olyan megjegyzéssel, amire mindenki felkapta a fejét, még a sportvilágon kívül is.

A 89 éves üzletember a CNN-nek nyilatkozott az F1 kezdeményezése kapcsán, amelynek keretében a sorozat az autókra helyezett üzenettel és szivárvánnyal mutatja ki szolidaritását a faji megkülönböztetés ellen zajló tüntetésekkel, amely világszintű témává duzzadt. Ecclestone először „csodálatosnak” nevezte az F1 sokszínűséget hirdető üzenetét, ám így folytatta: „De ez nem csinál semmit jót vagy rosszat a Formula-1-nek. Egyébként sok esetben a feketék rasszistábbak is, mint a fehérek.”

Amint terjedni kezdett az interneten Ecclestone kétes megítélésű megnyilvánulása – egy olyan emberé, akit mindenki az F1-hez köt a sorozatban végzett fél évszázados munkássága nyomán – a Formula-1 sajtórészlege ki is adott egy rövid közleményt, amiben nagyon gyorsan elhatárolódik a FOM korábbi elnökétől.

„Egy olyan időszakban, amikor a rasszizmus és az egyenlőtlenség elleni harcban egységességre van szükség, egyáltalán nem értünk egyet Bernie Ecclestone megnyilvánulásával, aminek semmi keresnivalója a Formula-1-ben és a társadalomban. Mr. Ecclestone semmilyen szerepet nem tölt be a Formula-1 szervezetében a 2017-es távozása óta, és a tiszteletbeli elnöki pozíciója is hatályát veszítette már 2020 januárjában” – áll a közleményben.

bernie

Egyetlen F1-es kép, ami összefoglalja 2020-at

Hosszú leírás: Az autóversenyző, akinek már három és fél hónapja késik a Formula-1-es debütálása, a járványvédelmi intézkedésnek eleget téve, maszkkal az arcán végre beülhetett a faji megkülönböztetés ellen indított kampány jegyében szivárványszínű halóval körbevett pilótafülkébe. 

Rövid leírás: Nicholas Latifi a Williamsben.

Ebb8WXqUcAAuqv5

A tavalyi Osztrák Nagydíjjal hangol a szezonnyitóra az F1

Ahogy az M4 Sport, úgy a Formula-1 hivatalos közösségi oldalai is egy utolsó retro versennyel készülnek a hétvégén: ők a Charles Leclerc és Max Verstappen összecsapásában kicsúcsosodó tavalyi spielbergi futamot elevenítik fel. Kezdés szokás szerint, de utolsó alkalommal: szombat 16 óra.

2019-spielberg

Felülünk a nosztalgiavonatra: amikor a Jordan majdnem világbajnok lett Frentzennel

Legutóbbi podcastadásunk vendége nem más volt, mint Eddie Jordan, akinek csapata a német pilóta révén kis híján csodát tett az 1999-es F1-es szezonban. Többek között ezt is felelevenítettük, hallgassátok:

 

 

A Formula.hu podcastje az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

yt

buzz3

google-pc

rp 

deezer

sc

 

 

Amikor emojikat alakítanak az F1-es pilóták

Az F1 Instagramját kezelők nagyon ráérnek...

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

F1 drivers as emojis . #F1 #Formula #Emoji

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés,

Egyperces gyönyör a fülnek - így szólnak a Honda F1-es motorjai

Egy csodás összeállítást készített a Honda a különböző F1-es erőforrásainak hangjáról. Csak azt nem értjük, miért nem (tizen)háromszor ilyen hosszú a videó...

Így mutatott Leclerc közúti parádézása Maranellóban

A Ferrari múlt héten engedte utcára Charles Leclerc az idei Ferrarival, hogy megüzenje a világnak: az autósport felébredt, kezdődhet a szezon. Erről kaptunk egy rövid belső kamerás felvételt.

Ez a videó csak ront az F1-es elvonási tüneteinken

A Red Bull az eheti silverstone-i tesztjéről készített egy hangulatos montázst, amitől csak még jobban várjuk a szezonkezdetet.

A járvány közepette elkelt 175 ezer jegy az Indy 500-ra

Közel 175 ezer eladott jegynél tartanak az Indianapolis 500 szervezői. A világ legnagyobb egynapos rendezvényének titulált autóversenyt május 24-ről halasztották augusztus 23-ra a koronavírus-járvány miatt, a mennyiség nagy részét így azok adják, akik eredetileg is rendelkeztek belépővel, de átkérték magukat a nyár végi időpontra.

A fenti szám egyébként egy átlagos szezonban aggasztóan alacsonynak számítana, hiszen általában 250-300 ezer fős tömeg látogat ki a legendás versenyre. Más kérdés, mennyire biztonságos ekkora tömeget beengedni egy versenypályára úgy, hogy az ország eközben a járvány egyik tenyészközpontjává vált.

indy500start2019

Fotó: DPPI

Még egy utolsó futamismétlés az M4 Sporton a szezonkezdet előtt

A hosszú szünet végi utolsó F1-mentes versenyhétvégét kihasználva az M4 Sport még beszúrt egy futamismétlést a műsorába. Az 1999-es Francia Nagydíjjal egy újabb emlékezetes futam kerül terítékre, amiről részletesen a csatorna weboldalán olvashatunk. A lényeg: vasárnap 19:40-kor érdemes lesz bekapcsolni a tévét.

1999france

Fotó: DPPI

Milyen érzés balesetet szenvedni? F1-es pilóták válaszolnak

Egy autóversenyző életében az ütközés olyan mint egy focistának a lábsérülés - senki sem szeretné elszenvedni, de mindenki tudja, hogy előbb-utóbb bekövetkezik. A teljesített versenykilométerek számából fakadóan az F1-es pilóták tapasztaltnak mondhatók ezen a téren, így az alábbi videóban őket kérdezték: mégis milyen érzés balesetet szenvedni?

Lewis Hamilton és Sergio Perez szerint az ütközéssel egyfajta megszégyenülést él át a pilóta, hiszen cserben hagyta a csapattagjait. Pierre Gasly és Kevin Magnussen egyetértenek abban, hogy ha megtörtént a baj, gondolkodás helyett legtöbbször már csak ösztönös cselekvésre van idő. Carlos Sainz pedig megnyugtatott minket, hogy falnak menni egyáltalán nem szórakoztató.

Ki tudja megmondani, hogy ki vezette ezt az F1-es autót?

A Racing Point osztotta meg ezt a posztot azzal, hogy 2008-ig utazunk vissza az időben és egy különleges festést láthatunk - de vajon kik vezették ezt az autót ezen a téli teszten?