Formula-E-s karrierje során először Pascal Wehrlein vághatott neki a pole-ból az elektromos széria mexikói futamának. A mahindrás a start után is megőrizte a vezetést, mögé egy merész manőverrel egy másik újonc, Oliver Rowland jött fel másodiknak, megelőzve Lucas di Grassit és Sebastien Buemit. Felipe Massa rajtja nem sikerült a legjobban: a harmadik helyről induló brazil a hatodik pozícióig csúszott vissza. Nem sokkal Massa mögött, alig néhány kör elteltével történt egy nagy csattanás is: Nelson Piquet találta el hátulról Jean-Eric Vergne-t, a brazil már összetört autója pedig Alexander Sims gépét is telibe trafálta.
Huge crash for @NelsonPiquet involving @JeanEricVergne and @AlexanderSims. All fine but the red flag has been deployed #MexicoCityEPrix pic.twitter.com/nqDIFobITi
— ABB Formula E (@FIAFormulaE) 2019. február 16.
A baleset miatt előbb teljes pályás sárga zászlót rendeltek el, majd piros zászlóval meg is szakították a versenyt. Közel félórás várakozás után a bokszból, a biztonsági mögött folytatódott a futam, miután az elveszített időt is újra hozzáadták a távhoz. A mezőny jelentős része már ez alatt aktiválta az első támadó módos fázisát, néhányan viszont túl korán „vették fel” a plusz energiát, így hamarabb ki is fogytak abból. Buemi is közéjük tartozott, ám hősiesen védekezett Antonio Felix da Costa ellen: a két autó össze is ért, a BMW-s gépe pedig meg is sérült emiatt.
Az élen Wehrlein nem tudta lerázni magáról a Rowland, Di Grassi duót, de az utolsó negyed órára Buemi és Da Costa is felért rájuk, miközben hátrébb Vergne-t forgatta meg Mitch Evans, Jose Maria Lopez pedig büntetések egész sorát nyelte be különböző kihágások miatt. A támadó mód második aktiválása aztán átalakította az élbolyt: Rowland hibázott, így Di Grassi átlépte őt, sőt kis híján Buemi is megelőzte csapattársát. Az audis aztán Wehrleint is megpróbálta elkapni, a német pedig annak ellenére sem tudott ellépni tőle, hogy később használta a támadó módot.
WHAT JUST HAPPENED!?@LucasdiGrassi wins the 2019 CBMM Niobium #MexicoCityEPrix #ABBFormulaE pic.twitter.com/oGgXHlb3pS
— ABB Formula E (@FIAFormulaE) 2019. február 16.
Az utolsó köröket aztán az egyre fogyó energia tette drámai, a befutót pedig pláne: a végig kiválóan védekező és vezető Wehrlein autója a célegyenesben „merült le”, Di Grassi pedig megörökölte tőle a győzelmet! Ráadásul a sikán átvágása miatt még büntetést is kapott a mahindrás, aki így csak hatodik lett, a dobogóra pedig Da Costa és Mortara állhatott még fel. Jerome D’Ambrosio negyedik helyével az élre állt a tabellán, a nap vesztese azonban a Nissan, akik az elfogyó energia miatt a harmadik és negyedik pozíciójukat bukták el az utolsó körben.
A futam végeredménye:
1. | Lucas di Grassi | Audi | Audi | 1h13m15.422s |
2. | Antonio Felix da Costa | BMW | BMW | 0.436s |
3. | Edoardo Mortara | Venturi | Venturi | 0.745s |
4. | Jerome d'Ambrosio | Mahindra | Mahindra | 1.159s |
5. | Andre Lotterer | DS Techeetah | DS | 1.785s |
6. | Pascal Wehrlein | Mahindra | Mahindra | 5.210s |
7. | Mitch Evans | Jaguar | Jaguar | 5.800s |
8. | Felipe Massa | Venturi | Venturi | 8.084s |
9. | Sam Bird | Virgin | Audi | 8.356s |
10. | Daniel Abt | Audi | Audi | 8.438s |
11. | Robin Frijns | Virgin | Audi | 9.044s |
12. | Oliver Turvey | NIO | NIO | 11.252s |
13. | Jean-Eric Vergne | DS Techeetah | DS | 19.153s |
14. | Alexander Sims | BMW | BMW | 20.471s |
15. | Tom Dillmann | NIO | NIO | 20.871s |
16. | Gary Paffett | HWA | Venturi | 23.272s |
17. | Jose Maria Lopez | Dragon | Penske | 41.542s |
18. | Stoffel Vandoorne | HWA | Venturi | 43.425s |
19. | Felipe Nasr | Dragon | Penske | 1m56.160s |
Oliver Rowland | e.dams | Nissan | ||
Sebastien Buemi | e.dams | Nissan | ||
Nelson Piquet Jr. | Jaguar | Jaguar |