DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 23. kedd
Formula-E

Drámai befutó után Di Grassi nyert Mexikóban

Hiába vezetett a rajttól kezdve a pole-ból induló Pascal Wehrlein, a cél előtt néhány méterrel elfogyott az energiája, ráadásul büntetést is kapott, így az audis brazil örökölte meg a győzelmet.

Formula-E-s karrierje során először Pascal Wehrlein vághatott neki a pole-ból az elektromos széria mexikói futamának. A mahindrás a start után is megőrizte a vezetést, mögé egy merész manőverrel egy másik újonc, Oliver Rowland jött fel másodiknak, megelőzve Lucas di Grassit és Sebastien Buemit. Felipe Massa rajtja nem sikerült a legjobban: a harmadik helyről induló brazil a hatodik pozícióig csúszott vissza. Nem sokkal Massa mögött, alig néhány kör elteltével történt egy nagy csattanás is: Nelson Piquet találta el hátulról Jean-Eric Vergne-t, a brazil már összetört autója pedig Alexander Sims gépét is telibe trafálta.

A baleset miatt előbb teljes pályás sárga zászlót rendeltek el, majd piros zászlóval meg is szakították a versenyt. Közel félórás várakozás után a bokszból, a biztonsági mögött folytatódott a futam, miután az elveszített időt is újra hozzáadták a távhoz. A mezőny jelentős része már ez alatt aktiválta az első támadó módos fázisát, néhányan viszont túl korán „vették fel” a plusz energiát, így hamarabb ki is fogytak abból. Buemi is közéjük tartozott, ám hősiesen védekezett Antonio Felix da Costa ellen: a két autó össze is ért, a BMW-s gépe pedig meg is sérült emiatt.

Az élen Wehrlein nem tudta lerázni magáról a Rowland, Di Grassi duót, de az utolsó negyed órára Buemi és Da Costa is felért rájuk, miközben hátrébb Vergne-t forgatta meg Mitch Evans, Jose Maria Lopez pedig büntetések egész sorát nyelte be különböző kihágások miatt. A támadó mód második aktiválása aztán átalakította az élbolyt: Rowland hibázott, így Di Grassi átlépte őt, sőt kis híján Buemi is megelőzte csapattársát. Az audis aztán Wehrleint is megpróbálta elkapni, a német pedig annak ellenére sem tudott ellépni tőle, hogy később használta a támadó módot.

Az utolsó köröket aztán az egyre fogyó energia tette drámai, a befutót pedig pláne: a végig kiválóan védekező és vezető Wehrlein autója a célegyenesben „merült le”, Di Grassi pedig megörökölte tőle a győzelmet! Ráadásul a sikán átvágása miatt még büntetést is kapott a mahindrás, aki így csak hatodik lett, a dobogóra pedig Da Costa és Mortara állhatott még fel. Jerome D’Ambrosio negyedik helyével az élre állt a tabellán, a nap vesztese azonban a Nissan, akik az elfogyó energia miatt a harmadik és negyedik pozíciójukat bukták el az utolsó körben.

A futam végeredménye:

1. Lucas di Grassi Audi Audi 1h13m15.422s
2. Antonio Felix da Costa BMW BMW 0.436s
3. Edoardo Mortara Venturi Venturi 0.745s
4. Jerome d'Ambrosio Mahindra Mahindra 1.159s
5. Andre Lotterer DS Techeetah DS 1.785s
6. Pascal Wehrlein Mahindra Mahindra 5.210s
7. Mitch Evans Jaguar Jaguar 5.800s
8. Felipe Massa Venturi Venturi 8.084s
9. Sam Bird Virgin Audi 8.356s
10. Daniel Abt Audi Audi 8.438s
11. Robin Frijns Virgin Audi 9.044s
12. Oliver Turvey NIO NIO 11.252s
13. Jean-Eric Vergne DS Techeetah DS 19.153s
14. Alexander Sims BMW BMW 20.471s
15. Tom Dillmann NIO NIO 20.871s
16. Gary Paffett HWA Venturi 23.272s
17. Jose Maria Lopez Dragon Penske 41.542s
18. Stoffel Vandoorne HWA Venturi 43.425s
19. Felipe Nasr Dragon Penske 1m56.160s
  Oliver Rowland e.dams Nissan  
  Sebastien Buemi e.dams Nissan  
  Nelson Piquet Jr. Jaguar Jaguar  

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: