Steward
Balogh Boglárka
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2022. január 24. hétfő

Nulla körrel ért véget az utolsó Pirelli-tesztnap

Nem a várt módon fejeződött be a Formula-1 gumibeszállítójának 2021-es tesztprogramja, középpontban a 18 colos abroncsok tökéletesítésével: a Magny-Cours-ban tartózkodó Alpine csütörtökön nulla kört tudott megtenni műszaki ok miatt.

A csapat tesztpilótája, Danyiil Kvjat szerdán még 91 körig jutott esős és köztes abroncsokon. A hírek szerint a Pirelli mérlegeli, hogyan pótolja a kiesett adatokat.

A szintetikus anyaméh előnyeit fejtegeti a Formula-E-bajnok Di Grassi

Az elektromos széria 2016/17-es szezonjának győztese, Lucas di Grassi nagy rajongója a tudománynak és technológiának, és egyre gyakrabban nyilvánít véleményt az elektromos autózás témakörén kívül is. Most a közösségi médiában megosztott egy posztot, amely azzal az alapproblémával foglalkozik, hogy a férfiak és nők keresete közti különbség azután nyílik ki, hogy a nőnek gyermeke születik. A megoldást az eredeti poszt szerzője szerint a szintetikus anyaméh jelenti, amely eltávolítja a várandóssággal járó terhet és csökkenti az egyenlőtlenséget.

Az eredeti posztot megosztó Di Grassi így vélekedik: „A szintetikus anyaméh jobb társadalomhoz vezethet számos okból kifolyólag, melyekről teljes cikket kellene írni. Én hiszem, hogy ezt a technológiát mindenképpen ki kellene fejleszteni (és mielőtt jönnének a panaszok, minden más technológiához hasonlóan opcionális lenne)” – írta ki magából futurisztikus gondolatait Di Grassi.

Csapatot talált a Ferraritól távozó tehetség

Ahogyan arról korábban mi is beszámoltunk, nem lesz Ferrari-akadémista az Formula-2 idei mezőnyében. Ennek egyik oka, hogy Marcus Armstrong a tavalyi évet az olaszok támogatásával és a DAMS csapatában töltötte, azóta viszont szakított az akadémiával. Nemrég viszont hivatalosan megerősítést nyert, hogy az új-zélandi pilóta 2022-ben ismét ott lesz az F2 rajtrácsán, ám ezúttal már a Hitech istállójánál.

„Nagyon örülök, hogy ebben a szezonban a Hitech csapathoz csatlakozhatok a Formula 2-ben. A csapatfőnök, Oliver Oakes néhány évvel ezelőtt elhozott Európába, így már a kezdeti időkben is láttam a csapatot, amely azóta a Formula-2 és Formula-3 meghatározó szereplőjévé vált. Alig várom, hogy egy ilyen sikeres alakulattal dolgozhassak együtt, és mindent beleadhassak az idei évben” – mondta Armstrong.

Csökkentené az IndyCar-autók súlyát Scott Dixon

Nem elégedett a jelenlegi IndyCar gépekkel a széria hatszoros bajnoka. Scott Dixon nagyon fontosnak tartja, hogy változások történjenek, mert véleménye szerint a jelenlegi autók túl nehezek. „Azt mondanám, hogy az IndyCar jelenleg inkább egy junior kategóriás autóval rendelkezik. Nem igazán gyors vagy fürge, túl nehéz és nincs elegendő tapadása, pedig néhány pálya szintén nagyon alacsony tapadással rendelkezik. A súlynövekedést valószínűleg a biztonsági rendszerek okozták, mint az aeroscreen, ami viszont nem gond. Sokan lépnek erre az útra, mert változik a technológia, mi viszont lassúak vagyunk a fejlesztések terén. Nem sokat változott az autó 2012 óta” – idézte Dixont a Motorsport.

A rutinos pilóta szerint a hamarosan érkező hibrid motorokkal növekedhet a teljesítmény és másabb lesz vezetni az autókat, de csak reménykedik abban, hogy ez valamennyire megoldja a súllyal kapcsolatos problémákat.

Szavazz: Folytatja pályafutását Hamilton az F1-ben – és örülnél neki?

Nem lehet tagadni, Lewis Hamilton sorsának bizonytalansága uralja a Formula-1-es témájú híreket: a Formula.hu legolvasottabb anyagai is a hétszeres világbajnok jövőjéhez kapcsolódnak: Toto Wolff vagy korábbi világbajnokok nyilatkozatai, meglátásai, teóriái. Biztosat egyelőre senki sem tud, maga az érintett pedig az Abu Dhabi Nagydíj óta nem szólalt meg a nyilvánosság előtt.

Kíváncsiak vagyunk arra, hogy ti mit gondoltok erről a forró témáról, ezért arra kérünk titeket, osszátok meg véleményetek a szavazómodulon keresztül. Két kérdésre keressük a választ:

1. Szerinted folytatja Lewis Hamilton a pályafutását az F1-ben?

2. Örülnél, ha a hétszeres világbajnok szerepelne a 2022-es mezőnyben?

Így néznének ki az új autók a 2021-es festésekkel

Bár még néhány hetet várnunk kell a csapatok autóbemutatóira, a Formula-1 Instagram-csatornája megálmodta, hogyan festenének az új versenygépek – amelyek nyilván valamelyest az általuk felvázolt prototípus koncepciótól el fognak térni – a tavalyi dizájnokkal. Mint arra a kommentekben felhívták a figyelmet, a lapozható bejegyzés nem teljes, a Ferrari ugyanis hiányzik közülük:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

Az első nap az új munkahelyen: Albon először a Williamsnél

Miközben George Russell már korábban mercedeses öltözékben feszített, a helyére igazolt Alexander Albon a minap teljesítette első napját hivatalos williamses versenyzőként. A brit-thai pilóta járt a csapat grove-i központjában, s ha már ott volt, az ismerkedős körökön túl rögtön dolgozott is és szimulátorba pattant:

Különleges logóval készül a Ferrari

Fennállása 75.évfordulóját ünnepli 2022-ben a Ferrari, ennek pedig igyekeznek megadni a módját. Az olaszok egyedi emblémával készültek, melyben az évszámok és a maranellóiak ikonikus márkajelzése is megjelenik. A Ferrari ennek örömére az egész évben készül majd programokkal és különlegességekkel, elsőként pedig egy videót tettek közzé melyben a gyártóra jellemző dolgok felsorolása mellett az alkalmazottak arcképeiből rakták ki az új logót.

 

Az F1-es szerepkörök változatosságáról

A fent jelölt témáról is beszélgettünk a bokszutca faláról szóló podcast-adásunkban, kitérve például arra, hogy noha Ross Brawn a Ferrari történetének talán legnagyobb technikai igazgatójaként írta be magát a történelembe, a stratégia megalkotásában is oroszlánrészt vállalt – s a bokszkiállások megtervezése a mai napig egy többszereplős történet. Az adás e szakaszát 22:32-től hallhatod.

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

 applepod2


stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Barcelonában nem lehetnek nézők az F1-es teszten, de Bahreinben igen

A bahreini pálya megerősítette, hogy a 2022-es második szezon előtti F1-es teszten lehetnek majd nézők is a lelátókon. Az idei év első gyakorlására február 23-25-e között kerül majd sor Barcelonában, itt nézhetjük majd meg először az újgenerációs autókat, de a helyszínen nem lehetnek ott a szurkolók - nem úgy, mint a március 10-12-e között tartandó bahreini teszten. Általában nem szokott tömeg lenni az ilyen eseményeken, de az új autók miatt azért lehet, hogy sokan élnek most a relatív olcsó lehetőséggel.

bah_1

fotó: dppi

Grosjean: Toto azt mondta, idén vezethetem a Mercedest

Romain Grosjeannak a 2020 végén elszenvedett horrorisztikus balesete és ezt követő visszavonulása után ígérte azt a Mercedes, hogy tesztlehetőséget biztosít neki a világbajnok istállónál. Ez 2021-ben a koronavírus, az utazási korlátozások, a Mercedes sűrű szezonja és Grosjean IndyCar-programja miatt nem jött össze, most viszont úgy tűnik, hogy idén sor kerülhet rá:

"Küldtem egy üzenetet Abu Dhabi után Totónak (Wolff). Jó, vártam pár hetet és utána írtam neki. Ő pedig válaszolt, megköszönte és azt írta, hogy idén be kell ülnöm az autóba" - idézi a Motorsport Grosjean szavait. A francia azt is hozzátette, hogy a nyakizma már nem olyan, mint aktív F1-es korában, úgyhogy valószínűleg szenvedni fog, de a terv az, hogy a Francia Nagydíj idején nyélbe ütik a tesztet.

gro

fotó: dppi

Három pillérre épül a Pirelli idei szezonja

Egy sajtótájékoztató keretein belül prezentálta 2022-es céljait a Formula-1 hivatalos gumibeszállítója Az olasz gyártó szakemberei a vállalat alapításának 150. évfordulója alkalmából rendezett eseményen számoltak be a különböző tervekről. A Pirelli az idei esztendőben ugyanis megújult termékkínálattal érkezik az összes nagyobb sorozata számára.

Az F1-ben új kihívás előtt állnak, hiszen az abroncsok mérete 18 colosra nő, az új keverékek tesztelésén pedig rengeteget dolgoztak, többek között a pilóták segítségével. A WRC esetében is rengeteg munka volt a gumikban, hogy megbirkózzanak a hamarosan debütáló Rally1-es versenyautók extra súlyával és többlet teljesítményével, de a GT szériákra is nagy hangsúlyt fektettek. Utóbbinál az volt a cél, hogy a P Zero DHF nevű termékek a szakág minden osztályának megfeleljen, így a GT2, GT3 és GT4-es kategóriáknak is. A milánói cég további két fontos alappillért is kiemelt. A jövőben a korábbinák is nagyobb hangsúlyt szeretnének fektetni a fiatal tehetségek támogatására, valamint a fenntarthatóságra, mely mindig is központi szerepet játszott a stratégiájukban.

Ricciardo tavaly még a himnuszokra is táncolt

Daniel Ricciardo vidám természete közismert, az ausztrál pilóta alighanem az egyik leghumorosabb tagja a jelenlegi mezőnynek. A McLaren versenyzője sokszor okoz mulatságos pillanatokat, ám olykor ezekre csak később derül fény. A wokingiak ezért nemrégiben több olyan videót is megosztottak az előző szezonból, melyen pilótájuk a versenyek előtti himnuszok alatt is igazán jól érezte magát.

A Ferrarinál ilyenkor ragasztják a rajtszámokat

A téli időszak és a január sok dologért lehet izgalmas, Maranellóban például azért, mert ilyenkor van a rajtszám elhelyezésének az időszaka. Legalábbis ez derült ki a Ferrari posztjából, melyet a hivatalos közösségi oldalaikon tettek közé. Az olasz istállónál már komolyan megy a készülődés, hiszen február 17-én mutatják be az idei autójukat, melynek színe a hírek szerint változhat az eddigiekhez képest. <!--[if gte mso 9]>

„Mindjárt itt az évnek azon időszaka, amikor felrakjuk a számokat az autóra... Ha választanod kellene egy számot az F1-es karrieredhez, melyiket lenne az és miért?” – kérdezték a rajongóktól.  

 

Nem sokat változott a Peugeot 9X8 alapkoncepciója

A Motorland Aragon pályán tesztelte a Peugeot a WEC sorozatba szánt versenygépét. Az újdonságot tavaly mutatták be a rajongóknak, a munka pedig gőzerővel folyt a háttérben, miután decemberben előbb fékpadon próbálták ki együtt a 2.6 literes, V6-os, ikerturbós benzinmotort és a 200 kW-os elektromos egységet, majd nem sokkal később már pályára is vitték az autót. Akkor úgy tűnt, mégis lesz hátsó szárny rajta, ami azért lett volna érdekes, mert a 9X8 egyik különlegessége, hogy az alapkoncepcióban nem volt megtalálható a légterelő elem.

A most közzétett képeken már jobban látszik, hogy bár az első fotókhoz képest tényleg módosítottak hátsó részen, ez a koncepció még mindig eltérő a többi gyártó csomagjához képest. Ezt a Peugeot Sport WEC programjának technikai igazgatója is megerősítette: „A szabályzat megengedi ezt, a számításaink és a szélcsatornában végzett munkánk pedig megerősítették a döntésünk helyességét arra vonatkozólag, hogy elhagyjuk a hátsó szárnyat. Arra számítunk, hogy a különböző karakterisztikájú pályákon való tesztek is igazolják majd mindezt” – mondta Olivier Jansonnie.

Elektromos Porsche lett a Formula-E új biztonsági autója

Jövő hétvégén a dupla Dirija ePrix-vel startol a Formula-E 2022-es idénye, amelyben új safety cart láthatunk majd azokban az esetekben, ha szükséges lesz a bevetése: az eddigi BMW-k és a tavaly látott Mini után a Porsche Taycan Turbo S tölti be ezt a szerepet a világbajnokság versenyein. A Mini után ez lesz a második teljesen elektromos biztonsági autója a szériának, ráadásul lenyűgöző adatokkal rendelkezik: nulláról százra 2,8 másodperc alatt gyorsul, a végsebessége pedig 260 km/h – ami alig marad el a Gen2-es Formula-E-autókétól. A képen is látható Porsche különlegessége, hogy a festésdizájnjából látható sávokkal a bajnokság összes csapatát reprezentálták.

porsche-fe-sc-2

porsche-fe-sc-1

Miért nem ül Toto Wolff a bokszfalon?

A pitwallról szóló adásunkban többek között arról is beszéltünk, hogy a legtöbb csapatfőnökkel ellentétben a Mercedes első embere miért nem ül ki a bokszutca falára. Bizony, a válasz Toto Wolff vérmérsékletében keresendő… Az adás e szakaszát 31:51-től hallhatod:

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

 applepod2


stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Újra másfél órásra hizlalhatják a pénteki szabadedzéseket

Rekordhosszúságú, 23 futamból álló szezon vár a tervek szerint a Formula-1-es mezőnyre, ráadásul az idényt mindössze nyolc hónapba fogják bepréselni, így számos dupla és néhány tripla forduló is bekerült a menetrendbe. A sportág vezetői a csapatok terhének enyhítése érdekében háromnaposra zsugorítják a nagydíjhétvégéket, azaz az eddig csütörtöki gépátvétel és sajtótájékoztatók sora átkerül péntek délelőttre.

Ezen a pályán zajló programot is érinti, az első szabadedzés ugyanis az esetek többségében csak péntek délután 13 órakor fog startolni (egyes helyszíneken, például az esti futamok esetén az eltérhet). Viszont a RacingNews365.com értesülései szerint ismét 60 helyett 90 perces lesz az első két tréning: a második helyi idő szerint 17 órakor fog kezdődni. A szombati és a vasárnapi menetrend már jórészt változatlan lesz, azaz szombaton délben rendezik az egyórás harmadik edzést, 15 órakor az időmérőt, a futam pedig továbbra is vasárnap 15 órakor startol – persze a pénteki és szombati program a sprintkvalifikációs hétvégéken változni fog.

f1-pit-2021-dppi

Parádés rajtok, balesetek, Verstappen vs. Hamilton: a legjobb 2021-es onboard felvételek

Top 10-es válogatással jelentkezett a Formula-1 YouTube-csatornája a tavalyi idény legjobb belső kamerás felvételeiből, amelyben szerepel többek között a vb-riválisok monzai ütközése, Bottas hungaroringi tarolása, Alonso szenzációs sprintrajtja és Leclerc lenyűgöző sisakkamerája is – a videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:

onboard-f1-2021-video

Megvan, mikor érkezik a Mercedes 2022-es autója

Úgy tűnik, ezekben a napokban csak úgy záporoznak a bejelentések a csapatbemutatók időpontjáról: ezúttal a Mercedes fedte fel, hogy február 18-án, pénteken rántják le a leplet a W13-as kódjelet viselő autójukról. Ezzel a konstruktőri világbajnok az eddig ismert négy dátum közül a legkésőbbit választotta, hiszen az Aston Martin február 10-én, a McLaren 11-én, a Ferrari pedig 17-én érkezik.

A Mercedes eseménye két okból is nagy érdeklődésre tarthat számot. Egyrészt ez lehet az első alkalom a tavalyi évadzáró óta, hogy Lewis Hamilton nyilvánosan mutatkozik, másrészt felröppent, hogy a csapat visszatérhet az ezüstös festéshez az utóbbi két évben használt fekete helyett.

Újabb örökös bajnokkal gazdagodott a magyar autósport

Az off-road szakág zalakarosi díjkiosztóján nem csupán a ralikrossz és autókrossz legjobbjai kaptak trófeát, hanem a legnagyobb magyar versenyzők közé is beiktattak egy új tagot. A ralikrossz legsikeresebb hazai pilótája, a kilenc bajnoki címet szerző Harsányi Zoltán örökös magyar bajnok lett.

A versenyző 1992 óta aktív az országos ralikrosszbajnokságban, a magyar bajnoki címet pedig kilenc alkalommal nyerte meg, a következő években teljesítette csaknem tökéletes sorozatát: 2005, 2006, 2007, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014.

Harsányi Zoltán a hazai ralikrossz második örökös bajnoka: Kotán Péter, a nyolcszoros magyar bajnok 2002-ben kapta meg ugyanezt a rangos címet – azóta is aktív a pályákon.