Több jelentős hírről is beszámolhattunk a nap folyamán, de a legnagyobb horderejű talán az, hogy információink szerint Adrian Newey levélben közölte a Red Bull vezetőségével, hogy nem kívánja kitölteni 2025 végéig érvényes szerződését, hanem már a mostani idény végén, 2024 lezárultával távozni szeretne Milton Keynesből. Forrásaink szerint a hírrel kapcsolatban hivatalos közlemény várható a holnapi nap folyamán, és nem kizárt, hogy Newey távozása után több vezető Red Bull-szakember is veszi a kalapján: Pierre Waché, Paul Monaghan és Jonathan Wheatley is azok között lehet, akik elköszönnek a sikercsapattól.
Newey-val kapcsolatban a Ferrari, a Mercedes és az Aston Martin is felmerült, mint lehetséges célállomás, állítólag egyelőre nincs eldöntött folytatás a szakember számára, de az biztos, hogy mindhárom alakulat kész minden követ megmozgatni azért, hogy őket válassza.
A másik jelentős hír szintén saját forrásból származik: Nico Hülkenberg karnyújtásnyira van az Auditól, és nagyon-nagyon rövid időn belül megtörténik a hivatalos bejelentés is azzal kapcsolatban, hogy a német pilóta lesz a Volkswagen-konszern első F1-es pilótája. Hülkenberg a Haasnál eltöltött két idény után már jövőre átül a Stake autójába, és részt vesz a 2026-ban érkező Audi versenyeszközének fejlesztésében. Hogy miért jó választás ez számára, illetve hogy miért jó választás ő az Audi számára, arról ebben a cikkben írtunk részletesebben!
Egyelőre nem változik az F1 pontrendszere: az F1 Bizottság mai ülésén úgy határoztak a résztvevők, hogy bár napirendre került a tervezet, mely szerint 10 helyett 12 pilóta kapjon pontot a nagydíjakon, de nem sietik el a változtatást, és inkább átgondolják, kielemzik a következő ülésig. Arra a tervek szerint júliusban kerül sor, ott szavazhatják meg a 2025-ös változtatást, amelyet egyébként a csapatok túlnyomó része támogat.
Mint arról már néhány napja írtunk, a Ferrari amerikai jelenlétének 70. évfordulójára az elsőre talán furcsának ható, de a Scuderia történetébe nagyon is illeszkedő kék szín fog megjelenni az F1-es autóikon a jövő hétvégi Miami Nagydíjon. Hogy pontosan milyen árnyalatban, mértékben és formában, azt egyelőre nem leplezték le – de lehet, hogy mindezt a HP-vel kötött új névadói szponzori megállapodás is befolyásolja majd –, viszont a pilóták hétköznapi ruházata mellett immár a versenyoverallokat is megmutatták, amelyeket Charles Leclerc és Carlos Sainz fognak viselni Miamiban az autóban ülve – és mint az a csapat lapozható Instagram-posztjában megosztott fotókon látszik, ezek bizony teljes egészében kékbe borultak:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Szorosabb csatát vár Miamiban és Monacóban dr. Helmut Marko: a Red Bull tanácsadója szerint ezeken a pályákon most közelebb kerülhetnek hozzájuk a riválisok. „Miami és Monaco olyan versenypályák, ahol a riválisaink egy kicsit közelebb lehetnek hozzánk. Különösképpen az időmérőn, ahol nagyon szoros lett a mezőny. Elképzelhetőnek tartom, hogy ezen a két helyszínen nem lesz könnyű pole-pozíciót szereznünk” – mondta Marko. A Miami Nagydíjat május első, a Monacói Nagydíjat pedig május utolsó hétvégéjén rendezik majd.
Nem sok esélyt lát az F1-be kerülésére Theo Pourchaire: a Sauber akadémistája F2-es bajnokként sem kapott lehetőséget a száguldó cirkuszban, és minden bizonnyal jövőre sem fog, tekintve hogy már az Audi választ versenyzőt a csapatnál és nem a Sauber. „Nagyon-nagyon nehéz ez, mert úgy érzem, nincs sok új versenyző manapság az F1-ben. Ugyanazok a pilóták indulnak már hosszú ideje. Jó, ha vannak tapasztalt és jó versenyzők, de győzniük kell és nagyon jónak kell lenniük” – idézi a francia szavait a RaceFans.net portál.
James Allison a Mercedes felelősségét emelte ki abban, hogy Lewis Hamilton elrontotta a beállításokat a kínai időmérőn, és így alig szerzett pontot a nagydíjon. A szakember szserint nem ugyanazzal a setuppal küldték ki a világbajnokot, mint George Russellt, mert Hamilton mást akart, de hamar kiderült, hogy rosszul mérte fel a helyzetet.. „Észlelte, hogy az általa végrehajtott változtatások révén alulkormányzottabbá vált az autó, könnyebben el lehetett fékezni emiatt az autót, az első fékek pedig ezáltal nehézségeket okoztak számára. Azt hiszem, mindannyian láttuk, mi történt a második kifutásakor, ami még csak a második mért köre volt: a hátsó egyenes végén, a hajtűnél a féktávnál megingott az autó, mélyre csúszott és kapásból ott maradt hét tizedmásodperc. Ez elég nagy különbség, ami nélkül simán továbbjutott volna.”
„Ezután feltartotta a kezét és azt mondta: ’az én hibám, az én tévedésem’. Úgy vélem, kerekebb lenne részünkről a történet, és mondanunk kellett volna, hogy kicsit jobban kellett volna erősködnünk, hogy George-hoz hasonlóbb programot teljesítsen” – mutatott rá Allison.