Carlos Sainz új állást, a Mercedes pedig Lewis Hamilton utódját keresi nagy erőkkel, ami megágyaz a pletykáknak. Legutóbb az olasz sajtó kürtölte világgá: a Ferraritól az évad végén távozni kénytelen spanyol pilóta megállapodott a csillagos márkával és már a szerződés is létrejött – a bejelentés viszont azóta sem érkezett meg.
Egyelőre nincs megállapodás
A Formula.hu utánajárt a történetnek és megbízható forrásokból úgy értesültünk: tárgyalások valóban zajlanak a felek között, megállapodás azonban – hétfő estig – biztosan nem született. Mivel Sainz a pilótapiac egyik legértékesebb portékája, a Mercedes-volán pedig annak ellenére is a legígéretesebb, hogy a csapat egy ideje nincs csúcsformában, adódik a kérdés: miért nincs megállapodás?
Forrásaink jelentése szerint a szerződés időtartama az egyezkedés fő sarokpontja: Sainz nyilvánvalóan hosszabb távra szeretné elkötelezni magát új állomáshelyére, míg a Mercedes szeretné nyitva tartani a lehetőségeit rövidebb távon is. Ahogyan arról már hallani lehetett, Toto Wolff alakulata egy plusz egy éves szerződést kínál a spanyolnak, aki természetesen szeretné, ha hosszabb távra szólna a megállapodás.
Miért?
Mindkét fél részéről érthető, hogy vitás az időtartam. Az utóbbi hónapokban sokat hallottunk a Red Bull belháborúja kapcsán arról, hogy az energiaitalos szupersztár, Max Verstappen esetleg távozik és a Mercedeshez teszi át a székhelyét. Iparági források szerint Toto Wolff csapatfőnök továbbra sem tartja elképzelhetetlennek ezt a forgatókönyvet és készen akar állni arra, hogy akár jövőre, akár 2026-ban fogadni tudják a hollandot.
Amennyiben Verstappen megszerzésének esélye elúszik, amire szintén van sansz, a Mercedesnek gondolnia kell az F2-ben pallérozódó saját nevelésű szupertehetségre, a csapatfőnök által nagyra tartott Andrea Kimi Antonellire is. Az osztrák szakvezető egyszer már lemaradt egy ifjú üstökösről, Verstappenről és nem szeretné, ha ez megismétlődne.
A talján reménység F1-es felkészítését privát tesztekkel már ebben a hónapban felpörgetik, ugyanis Wolff vélhetően szeretné nyitva tartani azt az opciót, hogy a gyári csapatnál dobják a mély vízbe – akár már jövőre. Ha nem megy, még mindig ott a Williams, az ügyfélcsapatnál talán el tudják helyezni a fiatal reménységet, abban az esetben pedig, ha egyik variáció sem működik, jól jöhet egy ütőképes pilóta.
Sainz idei formája láttán nagy hiba lenne, ha a Mercedes nem próbálná meg bevonzani a spanyolt, akinek azonban a pályafutása eddigi részében szerzett kedvezőtlen tapasztalatok miatt nyilvánvalóan nem lehet megoldás az egy plusz egy éves szerződés. A 29 esztendős versenyző szeretne hosszabb távra tervezni, szeretne meghatározóbb szerepet játszani új állomáshelyén, ezek a tényezők pedig erősen bonyolítják a helyzetet a Mercedesszel.
Aligha kétséges, hogy a spanyolnak van alternatívája, hiszen az Audinál szívesen látnák, viszont ez is kompromisszumot igényel. Egyrészt nem tudni, hogy a 2026-ban a jelenlegi Stake F1 Team alapjaira építkezve debütáló négykarikás márka mennyi idő alatt válik versenyképessé, másrészt úgy hírlik, hogy a németek szeretnék minél hamarabb véglegesíteni a pilótafelállásukat. Egyes források szerint már egy ultimátumot adtak a velük tárgyaló feleknek, ami hamarosan lejár, így Sainz nem egyezkedhet túlságosan sokáig a Mercedesszel.
Fernando Alonso és az Aston Martin múlt héten bejelentett szerződéshosszabbítása alighanem felgyorsítja a pilótapiaci mozgásokat, hiszen egy nagyon értékes ülés, és egy nagyon értékes pilóta kelt el a felek megállapodásával.
Sainzról és Alonsóról is részletesen beszélgettünk a hétfő esti Pitwallban: